Enkele keren per week valt het internet uit. Alle lampjes op de decoder blijven branden, maar het duurt 10 tot 15 minuutjes voor we opnieuw internet hebben.
We beschikken over toestellen op wifi, met kabel alsook gameconsole en decoder via plc. Op alle toestellen geen verbinding meer. Tot aan de voorgevel zijn we voorzien van fiber.
Gebeld met technische dienst, op hun verzoek een reset uitgevoerd. Enkele dagen later opnieuw zelfde probleem en op advies technische dienst kreeg ik een nieuw BBox toegestuurd. Alles vlot geïnstalleerd en in werking, maar opnieuw enkele keren per week volledige uitval verbinding.
Tijdens de telefonische contacten konden geen problemen met de lijn ontdekt worden, en was er ook geen opmerking over snelheid of kwaliteit verbinding.
Vorige onderbrekingen waren woensdag 13/10 omstreeks 21u30, en opnieuw om 22u05.
Zowel mijn kinderen als ikzelf zijn fervent gamer (online) en mijn vrouw grote fan van Netflix, dus de onderbrekingen worden ervaren als heel vervelend.
99% van de tijd werkt alles evenwel correct, de technische assistentie was super, ik heb al wat rondgekeken op het forum maar nergens een kant en klare oplossing.
Heeft iemand hier ergens nog een oplossing of advies, iets om nog te testen ?
De weinige nieuwe dingen die ik vond op mijn zoektocht op het forum waren :
- van Martin, het uitschakelen van het systeem One SSID ?
- van een bezoeker die meldde dat bij een derde visite van een technieker bleek dat er iets mis was met de splitter (of het contact), dus eigenlijk heel specifiek in zijn geval
Bij wie kan ik hier nog mee terecht, welke info is er nog nodig ?
Alvast mijn dank,
Francis