Beantwoord

BBOX 3

  • 26 November 2020
  • 9 reacties
  • 267 Bekeken

Vandaag een nieuw BBOX 3 ontvangen via Bpost.Mijn oude BBOX 3 bleef herhaaldelijk haperen. Na installatie bleek de nieuwe niet te werken. Na 3 maal tussenkomst van O800 22 800 en een  wachttijd die begon rond 14.30 en uiteindelijk eindigde om 17.30. bleek men het probleem niet op te kunnen lossen. Er zal mij overmorgen ( dus 2 dagen zonder internet en werk) een technieker worden gestuurd die mijn telefoonlijn zal inspecteren.

ik ben er van overtuigd dat de BBox niet fatsoenlijk functoneerde( heb in het verleden reeds hetzelfde meegemaakt met een “ nieuwe “ BBOX. Aldus heb ik de oude BBOx terug aangekoppeld, geen probleem met internet en televisie  meer ( alleen uiteraard het haperend beeld , maar we hebben gelukkig internet )

Dus de technieker zal zaterdag naar alle waarschijnlijkheid een nutteloze verplaatsing moeten maken en mij adviseren om een nieuwe BBox aan te vragen!

Dus een ganse namiddag naar de filistijnen en met een beetje pech ook nog eenzaterdagvoormiddag( technieker aangekondigd tussen 8 en 12.30)

ik was het beu om weer eens het 80022800 nummer te bellen, mijn hele uitleg te doen en toch niet geholpen te worden

groetjes.

 

icon

Beste antwoord door jonathandr 27 November 2020, 10:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

louter ter info: morgen komen de proximus medewerkers hier pas terug langs op het forum.

Reputatie 7
Badge +4

Vandaag een nieuw BBOX 3 ontvangen via Bpost.Mijn oude BBOX 3 bleef herhaaldelijk haperen. Na installatie bleek de nieuwe niet te werken. Na 3 maal tussenkomst van O800 22 800 en een  wachttijd die begon rond 14.30 en uiteindelijk eindigde om 17.30. bleek men het probleem niet op te kunnen lossen. Er zal mij overmorgen ( dus 2 dagen zonder internet en werk) een technieker worden gestuurd die mijn telefoonlijn zal inspecteren.

ik ben er van overtuigd dat de BBox niet fatsoenlijk functoneerde( heb in het verleden reeds hetzelfde meegemaakt met een “ nieuwe “ BBOX. Aldus heb ik de oude BBOx terug aangekoppeld, geen probleem met internet en televisie  meer ( alleen uiteraard het haperend beeld , maar we hebben gelukkig internet )

Dus de technieker zal zaterdag naar alle waarschijnlijkheid een nutteloze verplaatsing moeten maken en mij adviseren om een nieuwe BBox aan te vragen!

Dus een ganse namiddag naar de filistijnen en met een beetje pech ook nog eenzaterdagvoormiddag( technieker aangekondigd tussen 8 en 12.30)

ik was het beu om weer eens het 80022800 nummer te bellen, mijn hele uitleg te doen en toch niet geholpen te worden

groetjes.

 


hi, we kunnen je hiervoor een nieuwe modem opnieuw opsturen aangezien het inderdaad mogelijk is dat je een defecte modem hebt ontvangen
deze zou echter wel maar ten vroegste begin volgende week geleverd worden
de technieker kan anders ook wel de modem vervangen als hij deze defect acht en kan dan ook even de slechte beeldkwaliteit bekijken waar je melding van maakt
als je liever de afspraak afzegt laat het ons hier dan weten dan stuur ik je een nieuwe modem op en zeg de afspraak dan af
voorlopig laat ik je afspraak nog staan

Vandaag een nieuw BBOX 3 ontvangen via Bpost.Mijn oude BBOX 3 bleef herhaaldelijk haperen. Na installatie bleek de nieuwe niet te werken. Na 3 maal tussenkomst van O800 22 800 en een  wachttijd die begon rond 14.30 en uiteindelijk eindigde om 17.30. bleek men het probleem niet op te kunnen lossen. Er zal mij overmorgen ( dus 2 dagen zonder internet en werk) een technieker worden gestuurd die mijn telefoonlijn zal inspecteren.

ik ben er van overtuigd dat de BBox niet fatsoenlijk functoneerde( heb in het verleden reeds hetzelfde meegemaakt met een “ nieuwe “ BBOX. Aldus heb ik de oude BBOx terug aangekoppeld, geen probleem met internet en televisie  meer ( alleen uiteraard het haperend beeld , maar we hebben gelukkig internet )

Dus de technieker zal zaterdag naar alle waarschijnlijkheid een nutteloze verplaatsing moeten maken en mij adviseren om een nieuwe BBox aan te vragen!

Dus een ganse namiddag naar de filistijnen en met een beetje pech ook nog eenzaterdagvoormiddag( technieker aangekondigd tussen 8 en 12.30)

ik was het beu om weer eens het 80022800 nummer te bellen, mijn hele uitleg te doen en toch niet geholpen te worden

groetjes.

 


hi, we kunnen je hiervoor een nieuwe modem opnieuw opsturen aangezien het inderdaad mogelijk is dat je een defecte modem hebt ontvangen
deze zou echter wel maar ten vroegste begin volgende week geleverd worden
de technieker kan anders ook wel de modem vervangen als hij deze defect acht en kan dan ook even de slechte beeldkwaliteit bekijken waar je melding van maakt
als je liever de afspraak afzegt laat het ons hier dan weten dan stuur ik je een nieuwe modem op en zeg de afspraak dan af
voorlopig laat ik je afspraak nog staan

Ik ben akkoord om de technieker te laten langskomen op een voorwaarde: ik heb geen fout aan het geklungel dus ik ga er niet voor betalen. Indien wel stuur dan nog maar eens een nieuwe bbox op met bpost maar vergeet hem dan niet in het pakje te steken zoals de zending voor de vorige zending

groetjes👍🏾

Zelfde ongeveer tegengekomen ….bbox3 smeet mij er voortdurend van. WiFi en lan Uren aan de telefoon gezeten . Op afstand konden ze het niet fiksen. Ik was zeker dat het aan de bbox3  lag aangezien mijn vrouw een master IT heeft .maar ze wilden geen andere opsturen voordat een technieker was langsgekomen. Resultaat …3 dagen zonder internet . de technieker kwam tot de bevestiging en verwisselde de bbox3. 
Volgende factuur werd 85euro aangetekend. Voor gebeld waarbij de uitleg was dat het intern was ( in huis) en dat dit voor mijn rekening. Als ik niet tevreden was moest ik maar veranderen van provider. 

 

Reputatie 6
Badge +2

Ooit had ik ook zulke discussie met Proximus. De regel is eigenlijk : als een technicus ter plaatse komt en vaststelt dat een defect de fout is van de klant dan betaalt de klant. Eigenlijk wel logisch. Maar de technicus die bij mij langs kwam vertelde me wel dat hij die regel niet toepast omdat hij zelfstandige is en niet gratis kan werken. Waarvoor alle begrip. Het stond dus uiteindelijk op mijn factuur die ik heb betaald. En toen heb ik gewoon een klassieke beleefde brief gestuurd op naam van de CEO van Proximus. Wie dat nu is weet ik niet.  En het antwoord kwam snel met een mail van een assistent : eigenlijk moeten zulke werken betaald worden, maar voor deze keer is het goed.  Ik ben ondertussen die mail wel kwijt en heb ook nooit het mailadres van de assistent misbruikt. Iedereen moet het spel serieus spelen. Maar als u gelijk heeft dan moet u  ook wel op uw srepen staan. 

@Karl68 Omdat de PX forummedewerkers , als ze morgen hier de draad terug opnemen, dit verder zouden kunnen onderzoeken of het aangerekend bedrag terecht is en je meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Ik heb de gegevens in mijn forumProfiel gestoken. Tja, ik heb er niet zo veel meer aan toe te voegen. Zoals je zelf weet , willen ze geen bbox opsturen zonder dat er een technieker is langs gekomen. Wat nergens wordt gezegd is dat die technieker geld kost. De technieker zei mij verschillende keren (zoals 6 keer dat het door interferentie was iets die achter de bbox stond) Hij vervangde de bbox 3 en sinds dien geen problemen meer.Dus zeker mijn fout niet. 

Ik vind het persoonlijk een rip off. De technieker wou het gewoon op mijn achterstaande apparatuur steken. En de medewerker die mij opbelde zei dat op het document stond dat het door mijn apparatuur kwam.
 

Ik overweeg na 20 jaar serieus om naar mobile Vikings te gaan. 
37euro per maand.                  ipv 56 euro voor onbeperkt internet 

12 euro/ mnd  4Gb ,150min ipv 17euro/mnd 3Gb ,120min

uiteindelijk voor het zelfde netwerk van Proximus 

vroeger was er nog de hotspot interessant maar dat is nu dit ook 5 euro per maand bij.

En nu dit…

 

maar zoals je zegt zelfde netwerk en je bbox werd reeds vervangen (dit versta ik toch uit je vorige berichten) dan begrijp ik niet goed hoe dit je probleem dan zal oplossen als het aan de kant van PX (netwerk) ligt. 

als je internet bij PX hebt is moet je toch op van proximus public wifi gebruik kunnen maken, maar met de nieuwe internet box wort er nog geen public wifi uitgezonden en ik vraag mij af of PX hierin uiteindelijk niet de zelfde weg gaat opgaan als Telenet die dit ook niet verder meer zal aanbieden!!!

Ik zou gewoon eerst eens de verdere reactie van een PX moderator afwachten