Vraag

B-Box DSL verbinding herstart regelmatig.



Toon eerste bericht

28 reacties

sorry ik heb je laatste regel te vlug gelezen als = (noise margin = 10 dB) met 10 dB nog verhoging krijgen zou toch kantje boordje worden, want in theorie zou 6 ook genoeg zijn maar zelf met 8 zoals u kreeg ik geen verhoging (jaren terug tot er enkele buren overgestapt zijn en dan lukte het wel), hangt van stabiliteit van de ganse distributiekabel (aantal klanten enz.) af,  natuurlijk als je er alleen zou opzitten zou bij manier van spreken de kans groter zijn dat het met bv 7dB ook nog stabiel zou blijven, natuurlijk is dat ook weer theoretisch geredeneerd en  praktisch zijn er zelf met die met 9 db die teruggefloten  worden door de DLM!
Moraal van het verhaal moeilijk op voorhand te voorspellen als je onder de 10 dB geraakt!

Ondertussen zit de modem al enkele uren in een ander stopcontact.  Ik heb ook nog eens een factory-reset gedaan in de hoop dat de snelheid daarmee misschien hoger zou worden, maar dat helpt niks.  Als ik de snelheid meet blijft die even laag als eerder gemeld, soms met onderbrekingen terwijl er verder geen gebruikers zijn.  Tot vorige week was de snelheid beduidend hoger.  Ik hoop dat een nieuwe modem dit probleem kan oplossen.

Reputatie 7
Badge +5

@BertSpringbank Ik heb je een nieuwe modem opgestuurd. Deze zal zo snel mogelijk geleverd worden door bpost.

Reageer