Vraag

B-BOX 4 port forwarding

  • 23 June 2023
  • 5 reacties
  • 410 Bekeken

Vandaag met succes de B-BOX4 kunnen installeren. Alles werkt, TV, WiFi, kabel internet…

Maar, aangezien ik een Synology NAS opgesteld heb, die enkel via VPN en poort 1194 de benaderen is… lukt het me niet om deze van buiten te conecteren. NAS is correct (geen wijzigen aangebracht, DDNS op de nas is OK, ...) , VPN is OK. Ik vermoed dat ik iets mis doe met de B-BOX. Kunnen jullie helpen aub? Hierbij screenshot vd B-BOX.

 


5 reacties

zou mss iets kunnen te maken hebben dat je met 192.168.1.x werkt 

want normaal wordt door de bbox4 privé DHCP pool een adres uitgedeeld tussen: 192.168.129.0 tot en met 192.168.129.254.

Ik vermoed van niet want ik heb de DHCP server op de BBOX-4 uit gezet… een andere DHCP server heeft dan een 192.168.1.0/16 maw hosts van 192.168.1.1 tot 192.168.255.254.

Dit lijkt hier OK te zijn voor alles (PC’s, phones, etc). 

 

Sowieso kent de BBox-4 ook het 192.168.1.1 als router adres (staat zo als second IP).

IK heb dit zo gedaan omdat ik anders mijn NAS zijn IP moet wijzigen en daar heb ik echt geen zin.

inderdaad volgens deze uitleg → hier kent de bbox4 de 192.168.1.x adressen 

Ik snap het helemaal niet… als ik een port scan uitvoer op het WAN ip adres vd BBox-4 of het DDNS ip adres vd NAS… dan staan er geen poorten open. Op de NAS heb ik niks veranderd, noch de VPN settings. Maw het zou moeten aan de Port forwarding vd BBox-4 moeten liggen of een andere setting. Ik word er helemeel kierewiet van. Enne bij Proximus hebben ze er al helemaal geen kaas van gegeten. 

Ik heb die VPN connectie echt nodig voor mijn werk.

@DiDe2304 stel die vraag mss eens op het UB forum & Userbase - Recente Onderwerpen 
(die bovenstaande link → hier is ook een uitleg van iemand van UB die veel praktische ervaring heeft en ook nog anderen...)

Reageer