Beantwoord

B-Box 3 sissend geluid en probleem met WIFI

  • 22 August 2023
  • 49 reacties
  • 760 Bekeken

Hallo, 

Onze bbox-3 modem heeft de laatste tijd verschillende problemen. De Wifi is enorm slecht en wisselvallig. Uit een aantal speedtests is naar boven gekomen dat we nog maar rond de 5-10 mbps krijgen in een ruimte naast de modem en zelfs meteen langs de modem maar 17-20 mbps. Zelfs met het uitschakelen van alle apparaten die Wifi of ethernet gebruiken gaat mbps niet omhoog. Daarnaast maakt de modem ook een sissend geluid als er op de WiFi-5.0 gegaan wordt. Ook hebben we geprobeerd “One SSID” in- en uit te schakelen maar ook dit verhelpt het probleem niet. Tot slot hebben we ook onze lijn uitgelezen en daar blijkt geen probleem mee te zijn. Het moet dus wel aan de modem liggen. Deze hebben we al in en uitgeschakeld en gereset door de resetknop 20 seconden in te houden.  Helaas hier ook geen oplossing mee geboden. De modem staat bovendien ook in een open ruimte met geen andere apparaten rond zich die het signaal zouden kunnen verstoren. Kan u mij helpen? 

Vriendelijke groeten,

Christel

icon

Beste antwoord door DaisyS 24 August 2023, 16:36

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dit zou een gratis omruiling zijn.

Details van label zouden naar het email adres gestuurd zijn dat in uw forumprofiel vermeld staat.

Dit zou een gratis omruiling zijn.

Details van label zouden naar het email adres gestuurd zijn dat in uw forumprofiel vermeld staat.

@YorickP  Goed ontvangen! Als de nieuwe modem er is, stuur ik de oude b-box 3 retour. Bedankt!

Dit zou een gratis omruiling zijn.

Details van label zouden naar het email adres gestuurd zijn dat in uw forumprofiel vermeld staat.

@YorickP  Goed ontvangen! Als de nieuwe modem er is, stuur ik de oude b-box 3 retour. Bedankt!

@YorickP Je hebt een privébericht ontvangen inzake de login van m’n account op dit forum en een ander e-mailadres om in te loggen bij MyProximus om te zien of dit een probleem is, want ik zie de nieuwe modem op dit moment nog niet bij ‘Opvolging’ in MyProximus.

@rsca_rsca 
Laat je eens weten hier welke leeftijd je vervang bbox3 heeft?
(Productiejaar is - na de letterscombinatie -de 1e 2 cijfers van het serienummer).
De mijne (kapotte) was van september 2014 en is vervangen door een - bijna  - even stokoude (die wel nog goed werkt overigens) met een productiedatum in 2016 en een productiecertificaat van 23 febr 2016. Waarschijnlijk niet refurbished dus, maar oude stock. De oude moest wel terug gestuurd.

@YorickP  @HadewychT  @HeidiE  @tina.b 

Morgen (dinsdag) zou er een nieuwe modem geleverd worden waarna de oude b-box 3 teruggestuurd dient te worden. Via e-mail track & trace en retourlabel ontvangen.

Echter, 1) het is niet terug te vinden bij “Opvolging” in MyProximus zoals bij de decoder en 2) nog steeds tot op heden kan de track & trace niet gevonden worden bij bpost (het lijkt er op dat er geen barcodenummer maar een referentienummer in de link staat).

Ter info: 

Van zodra je bestelling klaar is voor verzending door de logistieke dienst van Proximus , zal je van Bpost een email krijgen met de Track&Trace code.
De emails van Bpost  dat de levering door Bpost word uitgevoerd worden meestal verstuurd na 21 uur.

Ter info: 

Van zodra je bestelling klaar is voor verzending door de logistieke dienst van Proximus , zal je van Bpost een email krijgen met de Track&Trace code.
De emails van Bpost  dat de levering door Bpost word uitgevoerd worden meestal verstuurd na 21 uur.

De track & trace is niet te vinden op bpost. Van bpost zelf ook geen mail ontvangen.

Update: zonet ontving ik een sms met daarin de vermelding dat het pakket geleverd zal worden door bpost met dezelfde track & trace als die ik in de e-mail had ontvangen maar dus niet te vinden is op bpost.

De volgende stap is nu dat Bpost een mail gaat sturen met track en Trace aangezien ze nu het aangeboden geweest zijn. kan mss pas na 21u zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca

Komt door de staking bij Bpost. Het sorteercentrum in Charleroi van Bpost langs waar de bestellingen van Proximus passeren is sinds maandag 22 april in staking. Zolang je pakje niet is aangemeld in het sorteercentrum zal je het ook niet terug vinden in de track & trace van Bpost.

  • Ook zal je pas een email van Bpost met bevestiging van levering en de track & trace link ontvangen , van zodra je pakket  aangekomen en geregistreerd is in het sorteercenter van Bpost Charleroi X .

 

   https://www.bpost.be/nl

@Pat52 @Martin 

Bedankt om mee te denken.

@tina.b @YorickP De sms die ik trouwens ontving van Proximus kwam van het nummer 0476 12 40 78. Online staat dit nummer niet als betrouwbaar omschreven.

dit nummer werd inderdaad ook misbruikt voor “zogezegde” opstaande facturen.

@Pat52 

Ik ken er niet veel van, maar het is dus niet zo dat voor de modem te verzenden Proximus een ‘verzendlabel’ bij bpost moet aanmaken of aanmelden waarna je in de track & trace meestal als eerste activiteit ziet ‘Informatie over de zending ontvangen van de afzender’?

@rsca_rsca 
Ik dacht van wel, ik ben alleszins op de hoogte gehouden van de verzending enzovoort van mijn bbox enkele weken terug en dat via de tracking.

 

 

@YorickP 

Bpost is juist gepasseerd in de straat hier en had (zoals verwacht) niets bij ondanks dat het vandaag volgens de bijlage die ik in de e-mail ontvangen had geleverd zou worden (uiteraard is er ook die staking). Maar het ‘rare’ is dat de moderators hier nergens iets van kunnen terugvinden in het systeem.

@tina.b 

Nog niet wanhopen, koerierdiensten, ook bPost,  komen hier in de straat meermaals per dag.
En wij ons afvragen waarom dat niet efficienter en milieuvriendelijker kan 😎

@rsca_rsca 

zolang je van Bpost geen mail ontvangen hebt (met o.a T&T en verwachte tijd van aflevering)  is er weinig kans dat ze ook gaan langskomen.

Tot op heden werkt de track & trace van bpost nog niet. Op de website van bpost las ik:

Vanaf wanneer kan ik mijn pakje volgen via Track & Trace?

Zodra bpost je zending heeft ontvangen, kan je het verdere verloop ervan via de My bpost app of Track & Trace volgen aan de hand van de barcode.

Vaak krijg je van de afzender een e-mail als je barcode is aangemaakt. In de meeste gevallen zal je je pakje nog niet meteen kunnen volgen via onze Track & Trace . Dit komt omdat het nog in voorbereiding is bij de afzender en dus nog niet aan bpost is overhandigd.

Zodra de afzender je pakje aan bpost overhandigt, kan je het volgen.

Bron: https://www.bpost.be/nl/faq/vanaf-wanneer-kan-ik-mijn-pakje-volgen-track-trace

Dus hieruit mag ik waarschijnlijk begrijpen dat bpost de zending (de nieuwe modem) nog niet heeft ontvangen, dat het nog niet aan bpost is overhandigd.

Je kan, dacht ik toch, op MyProximus (PC?) volgen of het pakje is verzonden,  bij Proximus dan.
Als de post staakt, tja.

@YorickP @tina.b 

Is hier reeds meer info over? Is er een track & tracecode beschikbaar?

Reputatie 6
Badge +3

Ik zie de omruiling submitted staan, dus het zit nog in het systeem, en zou normaal gisteren geleverd worden. Mogelijk omdat dit ingeleid was op moment van staking van BPost kan het vastgelopen zijn. Ik probeer het in oog te houden om te kijken of er nog beweging komt, zoniet proberen we een andere op te sturen. 

Inmiddels werkende track en trace ontvangen.

@HeidiE @tina.b 

De oude modem is teruggestuurd. In de track & trace staat: “De retourzending werd gesorteerd en wordt ter beschikking gesteld van de afzender”. Ontvang ik via e-mail (of hier?) nog bericht van Proximus als het goed ontvangen is?

Neen, maar je kan via Track&Trace ook zelf opvolgen of het pakje ontvangen is.
 

Ik heb de T&T opgezocht van de retourzending van mijn defecte Bbox.

 


Barcode vind je op je retourticket.

https://www.bpost.be/nl/search/residential-solr-search/content?keys=track%20and%20trace

Reageer