Vraag

Accespoint gebruiken van de TP-Link RE305

  • 18 June 2023
  • 12 reacties
  • 334 Bekeken

Beste allen,

Vorige week over gestapt van de S-Box naar de internetbox (Wifi 6). Voorheen kon ik gewoon mijn extender aansluiten en hierna de optie accespoint gebruiken. De S-Box gaf de naam automatisch over en wachtwoord ook. Nu zelfde instellingen gebruikt maar internetbox geeft geen enkele gegevens door naar het accespoint. Heb beide opnieuw gereset en stap voor stap alles uitgevoerd en nogmaals kan hij de router niet vinden als de kabel wordt aangesloten. Kan iemand mij hiermee helpen? Smart Wifi staat aan, One Mesh van Router + wifi booster V2 werken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nick

 


12 reacties

@Nick.S

ik heb zelf geen bbox4, maar is het mss mogelijk om het via WPS-methode te proberen, of is het zo dat je geprobeerd hebt?

Bij manueel instellen met je rekening houden dat er met andere IP ranges gewerkt wordt bij de bbox4 dan bij de vorige bbox3, zoals uitgelegd hier → Welke modem bij omschakeling naar Fiber? | Proximus Forum  &   Tether Network Management  | TP Link.

Reputatie 7
Badge +4

FYI

1910012965_RE205 & RE305_UG_REV4.1.0.pdf (tp-link.com) p.12 -14

Press the WPS button on your host router, and then press the WPS button on the extender for 1 second within 2 minutes

If the extender connects to a dual band router, repeat steps 1 and 2 above to connect to the other band

&

Trying to Configure the Range Extender? | TP-Link (tplinkrepeater.net)

solution 2 option 1

If your extended Wi-Fi network name is different from the main router (e.g. MyHome on the router, MyHome_EXT on the range extender), please connect to the extended Wi-Fi (e.g. MyHome_EXT) and try http://tplinkrepeater.net again.

FYI

1910012965_RE205 & RE305_UG_REV4.1.0.pdf (tp-link.com) p.12 -14

Press the WPS button on your host router, and then press the WPS button on the extender for 1 second within 2 minutes

If the extender connects to a dual band router, repeat steps 1 and 2 above to connect to the other band

&

Trying to Configure the Range Extender? | TP-Link (tplinkrepeater.net)

solution 2 option 1

If your extended Wi-Fi network name is different from the main router (e.g. MyHome on the router, MyHome_EXT on the range extender), please connect to the extended Wi-Fi (e.g. MyHome_EXT) and try http://tplinkrepeater.net again.

Dear M_016,

 

Thanks for your reaction. This i allready tried. The repeater function works great. But i want to change it to an accespoint. I have throughout the house cable but the floor is concrete. So i have allot off signal loss.

@Nick.S

ik heb zelf geen bbox4, maar is het mss mogelijk om het via WPS-methode te proberen, of is het zo dat je geprobeerd hebt?

Bij manueel instellen met je rekening houden dat er met andere IP ranges gewerkt wordt bij de bbox4 dan bij de vorige bbox3, zoals uitgelegd hier → Welke modem bij omschakeling naar Fiber? | Proximus Forum

Beste Martin,

 

Deze optie heb ik indd geprobeerd. Maar jammer genoeg zodra ik de accespoint functie omzet dan krijgt hij geen signaal van de router.

Reputatie 7
Badge +4

Indien het onderstaande niet werkt, vrees ik dat u best contact opneemt met TP-Link support

How to configure the range extender as an access point (new logo) | TP Link België (tp-link.com)

 

Ik neem aan dat de utp-kabel en de RJ45-aansluitingen ok zijn

Indien het onderstaande niet werkt, vrees ik dat u best contact opneemt met TP-Link support

How to configure the range extender as an access point (new logo) | TP Link België (tp-link.com)

 

Ik neem aan dat de utp-kabel en de RJ45-aansluitingen ok zijn

Beste M_016,

Bij de oude B-box 3 heeft hij het gewoon gedaan en ja het zijn gewoon rj-45 stekkers.

Mvgr. Nick

@Nick.S 

TP link heeft toch  een app voor smartphone(TP LInk tether)? Eventueel via die weg proberen aan instellingen te geraken of reset te doen.

Mvg Artie

 

&

Ook eens kijken welke apparaten ondersteund worden ..en de laatste firmware gebruikt wordt .TP-Link Tether APP ondersteunde apparaten

Reputatie 6
Badge +2

Beste allen,

Vorige week over gestapt van de S-Box naar de internetbox (Wifi 6). Voorheen kon ik gewoon mijn extender aansluiten en hierna de optie accespoint gebruiken. De S-Box gaf de naam automatisch over en wachtwoord ook. Nu zelfde instellingen gebruikt maar internetbox geeft geen enkele gegevens door naar het accespoint.

 

Ik vind dit toch een raar verhaal

  • wat is de S-box (bedoel je de B-box3?)?
  • dat de TP-Link als access point goed werkte op de B-box3 geloof ik wel. Het is echter onmogelijk dat B-box3 de SSID en wachtwoord automatisch doorgeeft aan een (bekabeld aangesloten) access point. Of bedoel je dat je het toestel eerst hebt “gepaired” in extender mode, en achteraf overgeschakeld naar AP?
  • hoewel de Internet Box een andere subnet heeft dan de B-box3 (192.168.128.0/23), kunnen toestellen die een vast IP hadden op de B-box3 (192.168.1.0/24) verder gebruikt worden op de internet Box.

Er is geen enkele reden dat de TP Link niet zou werken met de Internet Box.

Ik zou deze gewoon bedaard aansluiten op één van de LAN aansluitingen van de InternetBox

Via “My proximus” zal je nu de TP Link zien als verbonden toestel, met zijn nieuw IP adres (indien er geen vast IP ingesteld was). Via dit IP adres (192.168.129.x) kan je nu op de webinterface van de TP Link voor deze manueel in te stellen.

 

NB: Ik ging er vanuit dat met S-box gewoon de sagemcom bbox3 bedoelt werd.

@Nick.S

TP link heeft toch  een app voor smartphone(TP LInk tether)? Eventueel via die weg proberen aan instellingen te geraken of reset te doen.

Mvg Artie

 

Beste Artie,

Deze heb ik indd. gebruikt. Reset en al gedaan. Als ik de extender modus gebruik geen enkel probleem. Dan zend hij alles gewoon door.

Mvgr. Nick

Beste allen,

Vorige week over gestapt van de S-Box naar de internetbox (Wifi 6). Voorheen kon ik gewoon mijn extender aansluiten en hierna de optie accespoint gebruiken. De S-Box gaf de naam automatisch over en wachtwoord ook. Nu zelfde instellingen gebruikt maar internetbox geeft geen enkele gegevens door naar het accespoint.

 

Ik vind dit toch een raar verhaal

  • wat is de S-box (bedoel je de B-box3?)?
  • dat de TP-Link als access point goed werkte op de B-box3 geloof ik wel. Het is echter onmogelijk dat B-box3 de SSID en wachtwoord automatisch doorgeeft aan een (bekabeld aangesloten) access point. Of bedoel je dat je het toestel eerst hebt “gepaired” in extender mode, en achteraf overgeschakeld naar AP?
  • hoewel de Internet Box een andere subnet heeft dan de B-box3 (192.168.128.0/23), kunnen toestellen die een vast IP hadden op de B-box3 (192.168.1.0/24) verder gebruikt worden op de internet Box.

Er is geen enkele reden dat de TP Link niet zou werken met de Internet Box.

Ik zou deze gewoon bedaard aansluiten op één van de LAN aansluitingen van de InternetBox

Via “My proximus” zal je nu de TP Link zien als verbonden toestel, met zijn nieuw IP adres (indien er geen vast IP ingesteld was). Via dit IP adres (192.168.129.x) kan je nu op de webinterface van de TP Link voor deze manueel in te stellen.

 

Beste Phillipe_d,

Met de S-box bedoel ik indd. de B-box 3. Zoals je al beschrijft heb ik eerst connectie gemaakt via de wps functie. Hierna heb ik het netwerk omgezet naar de accespoint. Wel heb ik de one-SSID functie uitgezet. Dit omdat sommige apparaten hierdoor in de war raakten.

Nu werkt de ext modus goed. Maar zodra ik hem naar accespoint overzet en aansluit aan dezelfde bekabeling als voorheen geeft hij aan dat hij geen signaal krijgt van de router. Ik heb de stappen belopen zoals TP-link deze beschreven heeft. DHCP staat op automatisch. Zodra ik deze functie uitzet doet hij helemaal niks meer.

Mvgr. Nick

Reageer