Vraag

Aansluiting mogelijk?

  • 12 May 2020
  • 5 reacties
  • 2188 Bekeken

Binnenkort moet ik verhuizen, dus momenteel ben ik druk bezig met een huizenjacht. Mijn job eist een goede interverbinding, dus dit is voor mij een prioriteit.

Kan je op voorhand ergens controleren of er een Proximus aansluiting mogelijk is en wat de snelheden bedragen?


5 reacties

Als je op volgende pagina kiest voor “Bestaande klant zonder vaste lijn of nieuwe klant”, dan zal je de voorziene snelheden daar kunnen terugvinden. https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input 

@WenzelR Bedankt voor je antwoord. Hiermee kan ik inderdaad verder.

Ik had hetzelfde probleem, maar telkens ik dit probeer te checken op de site, krijg ik volgende foutmelding: “Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.”

Na een aantal pogingen, zonder resultaten, heb ik niet langer gewacht op de oplossing en een afspraak gemaakt met Proximus voor een installatie op m’n nieuwe adres.  Na lang wachten zijn die gisteren langsgekomen, met als resultaat “er is een probleem met de internet kabel in de centrale, er moet een nieuwe afspraak gemaakt worden”.  Volgende afspraak 12/08 (dus dat wordt ondertussen 6 weken zonder internet, in tijden van Telewerken niet ideaal! Maar Proximus zoekt naar een oplossing, dus we leven op hoop).

Dit gezegd zijnde, hoe werkt die site “Speedtest internet connectie”.  Geeft die enkel de snelheid voor een adres waar Proximus aansluiting bestaat of mogelijk is?

Reputatie 7
Badge +4

@MayFlower73 

hoe werkt die site “Speedtest internet connectie”.  Geeft die enkel de snelheid voor een adres waar Proximus aansluiting bestaat of mogelijk is?

voor een adres waar een aansluiting “theoretisch” mogelijk is t.t.z. er ligt distributiekabel in de straat maar het is best mogelijk dat er nog een introductie op uw adres nog moet gebeuren omdat er nog nooit een aansluiting geweest is

er is een probleem met de internet kabel in de centrale

wat bovenstaande betekent is mij niet direct duidelijk, Proximus medewerkers op dit publieke forum kunnen u hierover na ruggespraak met de achterliggende technische diensten uitsluitsel bieden (tijdelijk geen vrije vdsl2 poorten beschikbaar?)

Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen

blijkbaar konden één of meerdere achterliggende databases niet geraadpleegd worden en was er (tijdelijk?) geen info beschikbaar m.b.t. de situatie/beschikbaarheid adsl/vdsl/fiber op uw adres 

Proximus medewerkers op dit publieke forum zouden u in principe info moeten kunnen geven m.b.t.de aansluitbaarheid en de (mnimaal) gegarandeerde snelheid op uw adres

→ zet het installatieadres en/of klantnr in uw forum login profiel (avatar - profiel aanpassen - vrij veld ticket - en opslaan) zodat enkel Proximus medewerkers deze info kunnen zien/raadplegen

Succes

die geeft de mogelijke lijnsnelheid aan voor het adres dat je opgeeft (of als klant dan dus op uw adres) en als er snelheden boven de 100Mbps aangegeven worden dan duidt dit op glasvezel anders is het een VDSL koperlijnaansluiting.

Reageer