- Proximus forum:
Deze gebruiker wou een upgrade doorvoeren van de start fiber naar de giga fiber ( Upgrade abonnement raakt maar niet in orde | Proximus Forum ). Bij mij kwam de fiber met 500 Mbps er ook door maar deze met 2,5 Gbps blijft automatisch geannuleerd worden. Dit lijkt mij een gelijkaardig probleem.
- Proximus addendum van 03/02/2022:
Hier wordt de theoretisch maximum te halen snelheid gedefinieerd van zowel GPON als XGS-PON ( Lorem ipsum (proximus.be ).
Als ik het goed voor heb, hangt hier bij mij thuis een GPON ONT (zie foto hieronder) waardoor de downloadsnelheid beperkt is tot 1 Gbps.
Zou dit de melding van jullie systeem "technisch onmogelijk" eventueel kunnen verklaren en moet deze dus eerst vervangen worden?
Het spijt me dat je geen afdoende uitleg krijgt.
Ik heb je bericht doorgestuurd naar de Fiber dienst en hoop je spoedig te kunnen informeren.
Groeten
Tina
Dag Proximus
Helaas heb ik hier tot op vandaag nog steeds niet van vernomen.
Het zou fijn mocht er mij eindelijk eens iemand kunnen vertellen wanneer dit opgelost raakt ...
excuses dat ze nog niets hebben laten weten.
update is verstuurd en ik hoop straks zelf reactie te krijgen
groeten
Tina
hebben ze je gecontacteerd?
bij mij is er melding binnen dat 12-6 een uitvoering is gepland.
Hopelijk verloopt het goed dan.
Groeten
Tina
Dag Tina
Er staat inderdaad een afspraak gepland voor 12/6.
Kunt u nog even controleren om welke aansluiting dit gaat? Vorige woensdag is er ook een technieker langs geweest maar kon toen de giga fiber met 2.5 Gbps niet aansluiten daar mijn contract eerst aangepast moest worden.
Probleem zit hem in het feit dat mijn bestelling telkens automatisch geannuleerd werd wegens technisch onmogelijk te zijn omdat er eerst een aanpassing moet gebeuren aan het Fiber putje in de straat volgens de technieker die langs kwam voordat een hogere snelheid dan 1 Gbps mogelijk zou zijn. Technieker kan dit niet aanpassen als mijn contract niet op giga fiber staat en zo komen we in een cirkel terecht.
Technieker komt dus inderdaad langs, volgens mijn afspraak, maar de grote hamvraag zal zijn of dit voor de megafiber met 500 Mbps aan te sluiten is of de gewenste 2.5 Gbps.
Ik hoop dan ook dat dit eindelijk opgelost geraakt woensdag, vandaar ook mijn vraag of u dit nog even extra kunt verifiëren.
Alvast bedankt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.