Vraag

Aanpassing / werking (sinds begin augustus 2021) van het Proximus Mail programma

  • 19 August 2021
  • 17 reacties
  • 450 Bekeken

  • Rising star
  • 21 reacties

Proximus heeft sinds een week of 2 (begin augustus 2021 ) de lay-out en de werking van hun mailprogramma gewijzigd.

Ik ben niet tevreden over dit nieuwe mail gereedschap van Proximus.

Alles verloopt ook veel trager.

Als je iets verzend dan staat het later ook ALTIJD bij “Concepten” … als je  dan op “concepten” klikt dan komt er steevast “Er is een vergissing of zoiets” en dan verdwijnt het bericht ineens.

Dus telkens moet je gaan checken wat daar weer bij concepten is komen staan.

 

Als je iets verzend, dan wordt de tekstgroote en type veranderd, vooral steeds die eerste lijn.

Als je spaties toevoegd in je tekst, tussen de verschillende regels, om één en ander duidelijk in je tekst te laten overkomen, dan zit na het verzenden (in vak verzenden) alles op een hoopje geplakt.

Als ik reply krijg van de verzonden mail dan zit inderdaad alles op een hoopje … en een deel met kleine lettertjes … precies prutswerk !!

Deze aanpassing is NIET grondig nagekeken of getest vooraleer dit werd gelanceerd .

 

 

 


17 reacties

Reputatie 1

Inderdaad.

Het ZIET er goed uit maar het is bijzonder gebruiksonvriendelijk; te vergelijken met het programma van ongeveer 10 jaar gekeden.

Opslaan gebeurt herhaaldelijk en met haast verdwijnen van tekst bij het typen…

Ik ben nu al een kwartier aan het wachten om een concept (dat ik zelf niet heb gevraagd) te openen.

Ofwel is er dadelijk weer een foutmelding of het verdwijnt gewoon…

Een voorlopige tekst-mail even pauzeren, of even klein maken...hoe kan je dat doen? Er is geen knop voorzien, ja, beneden staat een knop die niet duidelijk aangeeft wat je er mee kan doen...zwijg stil om te doen wat je wil.

De vlaggetjes zijn zo vaag, die zeggen niets…

Een handtekening voorbeeld maken en oproepen om te plaatsen...hoe doe je dat?

Ik wacht nog steeds op openen van een concept bericht.

Dit is echt niet goed! Ligt het aan mijn vermogen of aan het het vermogen en kunde en vooral van gebruikersempathie van de softwaremedewerkers?

Ik vergelijk het met de gebruiksonvriendelijkheid van de TV gids (nooit is vermeld voor een film bvb: GB, drama 2019; 

en voor een serie bvb: dramaserie, B, 2018  2/8 . Daarvoor moet ik naar Humo, De Morgen.

Koop toch eens degelijke software!!!! 

Nu wacht ik nog steeds om het concept te openen en te bewerken/verzenden….Het radertje draait en draait…..

Overtuigd van ieders goede wil raad ik toch aan van er iets aan te (laten) doen!

Zou ik mijn mijn mailverkeer door een ander systeem kunnen laten beheren; outlook bijvoorbeeld…?

Beste groet. 

 

Reputatie 4
Badge +1

Vooral “extreem traag” sinds  upgrade (lees Bug’s)
Thans Proximus onwaardig.

Pls debug

Proximus is blijkbaar nog altijd op zoek naar de oplossing...

→ Contacteer onze klantendienst | Proximus

 

Sinds mijn eerste klachten bericht 2 maand geleden, is er nog steeds absoluut geen verbetering met dit rommel Mail-programma van Proximus.

Ook zal Proximus nooit toegeven dat ze iets “slechts” hebben ineen gestoken …

 

Een voorbeeldje hiervan:

Een 10 tal dagen geleden had ik ‘s morgens nog een normale Proximus mail verbinding bij ons “thuis”.

Rond de middag aangekomen in Knokke,  daar had ik wel internet toegang,  maar ik had geen Proximus mail meer.

Steeds weer foutberichten van inlog en wachtwoord ...

(heb een goede verbinding via ProximusWiFi daar) .

Ik ben dan naar het Proximus Center in Knokke geweest,  daar bleek mijn  Proximus mail account “onbestaand” te zijn, niets meer te zien, alles “verdwenen” ...)

Ik vroeg nog of er soms een (regionale) panne was, maar daar wist men niets van.

De technische dienst zou mij een 30 min. later opbellen.

Daar kreeg ik te horen (met lange tanden ...) dat er een NATIONAAL probleem was met Proximus mail …. en dat ze er mee bezig waren om het op te lossen ...

In de vroege avond was het dan terug OK ...

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Nog steeds tergend traag en bij’t opstellen van nieuwe mail zelfs minutenlang blokkeringen.
 

Is gewoon dramatisch! Mail beantwoorden en het aandurven om een bijlage toe te voegen geeft 8 keer op 10 een foutmelding EN de soms lange mail is niet meer toegankelijk! Méér nog: programma moet volledig afgesloten worden en … géén concept maar volledig herbeginnen!!!

Voeg nu de bijlages op het allerlaatste moment toe met gekruiste vingers hopende dat ik, nog voor dit rampzalig programma blokkeert, die voor die tijd te versturen!

Een mail openen zonder bijlages die amper 2 lijntjes tekst bevat? Duurt soms minutenlang!!!

Technische dienst gebeld: stteds minstens 20 min in wacht & van zodra je dit probleem gaat uitleggen leggen ze gewoon… TWEE MAAL getracht! Derde keer iemand gehad die me zou laten terugbellen: kreeg te horen dat dit onding extern ‘gemaakt’ is, klachten genoteerd en … “kan nog maanden duren vooraleer ze dit opgelost krijgen !!!!!

Proxiprul: alleen idioten als wij willen dit belgacom monster nog in huis, tegen beter weten in, en worden daar constant voor afgestraft.

 

Nog steeds absoluut geen beterschap … en OOK GEEN REACTIE van Proximus via dit kanaal !!

De voorbije week zijn er een aantal dagen zeer onderbrekingen en traagheid geweest

Heb nu tot mijn spijt ook ondekt dat je ook geen mails kan versturen naar meerdere adressen in BCC.

Dit is echt een klote mail tool geworden.

Om de haverklap “er is een onverwachte fout” of “destop error” of verdwijnt de mail zonder reden.

Weet er geen raad meer mee.

Reputatie 4
Badge +1

Bij mij iets vebeterd.

  • Cc: OK
  • Bcc gebruik ik nooit doch net getest: OK
  • Score gestegen van 5 naar 6 op 10
  • Blijft traag maar werkt, ik ga nog beetje geduld oefenen (in pesioen)

Voor CC en BCC moet je elk contact afzonderlijk toevoegen!

Een mail beantwoorden? NOOIT een toe te voegen bestand in de loop van het opstellen van een bericht invoegen: wachten tot allerlaatste, kijken op het ingelezen werd en direct verzenden zoniet krijg je bij het eerstvolgende conceptopslag een foutmelding!!!

Ik neem zelf voortdurend kopieën want als voorgaande fout zich meldt kan ook alles blokkeren en ...niet meer te recupereren!!!

De meest logische oplossing is stoppen met incompetent proximus web mail:

NIEMAND bij de supportdienst is gemotiveerd om een zinvol antwoord te geven: het is veel makkelijker om telefoon dicht te leggen..Vroeger volgde een beoordeling van de geleverde dienst: nu niets meer, dus die cowboy’s steken hun middenvinger op: terugbellen om te weten wie zo lomp was levert ook niets op: je zal niet te weten komen wie daar die ‘flutdienst’ verleende. 

Meer dan een 3 op 10 geven is ronduit een utopie

Beste Proximus, doe er iets aan! Een update zou een verbetering moeten zijn, maar sinds 5 maanden lijkt jullie webmail nergens meer naar!

Tergend langzaam, functies die niet of slecht werken, ik kan nog een kwartier of zo doorgaan.

Het is rampzalig, en het is eigenlijk erg dat hier op dit forum 0,0 reactie komt op de grieven van de klanten!

Nu, als er geen reactie of verbetering komt, stel ik voor dat iedereen een klacht indient bij Test-aankoop!

Want ik betaal genoeg abonnementsgeld om een deftige service te krijgen!

En anders stel ik voor dat we met zijn allen overstappen naar Orange.

Volgens mij is het wel zo dat als ze bij Proximus nog niet echt zicht hebben wanneer ze alles opgelost gaan krijgen, dat de Proximus forummedewerkers dan enkel hier iets kunnen melden in de zin van “ we ze zijn er druk mee bezig “,  (en hoe langer dit duurt, hoe vervelender het wordt om dit regelmatig te moeten herhalen, akkoord dat er zullen zijn die dit beter vinden dan geen antwoord maar als ik al zo’n antwoord op voorrand weet/kan voorspellen, dan heb ik daar niet veel aan maar wel als ze kunnen melden ‘t is opgelost” of “zeker  is het binnen x opgelost” of dat ik zelf vaststel dat het opgelost is, enfin versta mij antwoord hier niet verkeerd  want dat is dan ook alleen maar mijn eigen menig en meningen verschillen nu één maal.

Ik hoop ook inderdaad dat alle miserie binnenkort allemaal achter de rug is.

 

Aan allen nog een gezellig Kerst verder en prettige eindejaarsfeesten.

Merkwaardig dat een verhoging van het abonnementsgeld nog nooit een ‘bug’ opleverde.

Hier spreken we over problemen die op het randje van ‘onbruikbaar & te mijden’ na ZES maand nog steeds geen begin van een een oplossing krijgen. Hoeveel inleveningsvermogen moet je zo wel hebben om dat te blijven goed praten?

Het beruchte belgacomvirus-met-de-middenvinger-hoog kwam blijkbaar terug nadat ‘de medewerkers’ niet langer gekwoteerd werden door de klanten zodat ze dezelfde ‘schouderklopjes’ krijgen wanneer ze grofweg de telefoon neergooien (meermaals meegemaakt!) dan wel op een bereidvolle manier naar oplossing zoeken (in mijn ervaring … de minderheid!). T-o-t-a-a-l géén feedback en nog minder cntrole van bovenuit om daar paal en perk aan te stellen. Het resultaat is er naar!

Het uur H nadert dat er geen ander alternatief blijft dan definitief dat incompetente proximusgedoe af te sluiten. 

Niemand zal dit goed praten, het is alleen heel vervelend voor de Proximus forummedewerkers om hier direct geen positief/’content stellend’ antwoord te kunnen geven en iedereen wacht op zo’n antwoord uiteindelijk, en ik blijf ook maar, samen met vele anderen, hopen dat dit binnenkort komt.

Ondertussen meer dan een maand na mijn klacht hier op het forum, in navolging van de andere klachten van andere abonnees.

Nog niks, nul, nada, nougabollen, veranderd aan die nieuwe webmail van Jan mijn kl*ten!

Werkt nog steeds langs geen kanten deftig en is een vreselijke achteruitgang tov de vorige webmail. Update van lik mijn vestje!

 

Van enig respect en/of respons van Proximus is er uiteraard weer geen sprake, the story repeats itself and continues.

Ik vraag mij echt af hoe jullie nog niet failliet zijn en nog meer klanten kunnen afstoten.

Nu, voor mij is het een uitgemaakte zaak: een antwoord hier of een deftige webmail moet je niet (meer) verwachten, daarvoor is het blijkbaar te moeilijk om fouten toe te geven. Nee, liever de klanten blijvend laten aankloten!

Ik heb er even mijn forumgeschiedenis op nagekeken: dit is mijn derde klacht, en telkens met heel gegronde reden wegens ongelooflijke incompetentie van bepaalde sujetten bij Proximus.

De maat is vol, de emmer is vol: ondergetekende verlaat het zinkende schip en hopelijk velen met mij!

 

Salut,

 

Phil

 

Ja er zijn er waarvan het in orde gekomen is nadat ze het webformulier ingevuld hebben, waarvan sprake hier → UPDATE 09/02 : Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum,  maar spijtig genoeg zijn de probleem nog niet voor iedereen opgelost tot nu toe.

Ik heb mij geregistreerd, Martin. Benieuwd of er ooit een deftige oplossing komt...

7 maand later. Webmail lijkt nog steeds nergens naar. Nog maar eens een bewijs dat Proximus geen fluit inzit met de klachten.

Ik heb ondertussen veel van mijn mailverkeer overgezet op Gmail, want Proximus kan het blijkbaar geen moer schelen.

Reageer