5ghz kanaal blijft niet staan

  • 3 October 2021
  • 37 reacties
  • 308 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Er zit blijkbaar een serieuze fout in de software van de Proximus Routers.

Telkens ik het 5ghz kanaal instel (bvb 54) springt hij na enkele uren terug naar Kanaal 36.
De kanalen boven 100 zijn al helemaal niet bruikbaar en meestal komt het signaal dan zelfs niet op.

Auto is niet bruikbaar omdat er ook dan telkens het drukke kanaal 36 gebruikt wordt. 
Je zou denken dat ook proximus in staat moet zijn om een dergelijke basisfunctionaliteit correct te implementeren?

D.


37 reacties

Badge +4

Wss is dit omdat OneSSID aanstaat, als je dat uitschakelt kan je zelf uw gewenst kanaal kiezen en zou dit wel moeten blijven staan dan.

bij mij staat “One SSID”  uit en blijft ook niet op mijn zelf ingesteld kanaal staan.

Trouwens als One SSID aan staat kun je de kanalen niet veranderen.

Mss moet iemand van Proximus eens de conductor uitzetten (kun je zelf niet) maandag als ze hier terug langskomen, waarschijnlijk is dit de reden?.

Badge +4

Was dat nog niet opgelost in de laatste software versie vd modem ? 

Ik zit op 8c520A /7.4.2.0 ofzo … kheb het nog niet geprobeerd

Software Version 8c.514A staat er bij mij nog altijd op maar of dit opgelost is met recentere softw versies daar heb ik geen weet van? 

Maandag kunnen de Prox forummedewerkers dit mss meer uitleggen.

Reputatie 2
Badge

OneSSID staat dus wel degelijk af. Mijn router is al enkele jaren oud en ik lees hier op het forum dat dit bij de meeste mensen opgelost raakt met een nieuwe router. Ik hoop dat er dus snel een proximus medewerker reageert.

Reputatie 2
Badge

bij mij staat “One SSID”  uit en blijft ook niet op mijn zelf ingesteld kanaal staan.

Trouwens als One SSID aan staat kun je de kanalen niet veranderen.

Mss moet iemand van Proximus eens de conductor uitzetten (kun je zelf niet) maandag als ze hier terug langskomen, waarschijnlijk is dit de reden?.

Conductor?

De “Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit (ook in boosters en bridges),
waar o.a. ook de “Conductor” er een onderdeel van is en zorgt ervoor dat een apparaat automatisch wordt gestuurd naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal.

Reputatie 2
Badge

De “Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit (ook in boosters en bridges),
waar o.a. ook de “Conductor” er een onderdeel van is en zorgt ervoor dat een apparaat automatisch wordt gestuurd naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal.

  • Tja, dan is het al helemaal niet logisch dat : 
    dat ding in gang schiet als je manueel een kanaal instelt
  • Het bovendien dan nog het meest druk bezette kanaal kiest

@proximus , iemand een oplossing?

Ik heb inderdaad het zelfde voor!

Mss zou @RedsFan het eventueel eens kunnen uittesten met zijn andere softw op de bbox of het zelf ingestelde kanaal wel blijft staan.

Reputatie 2
Badge

Ik zit op 8c.514A

Het zou mss dan nog kunnen te maken hebben met de hardware versie? Ik zit nog met versie 1 en welke versie @RedsFan heeft weet ik niet.
Enfin wij kunnen natuurlijk alleen maar gissen waar het eventueel zou kunnen zitten, maar ResFan heeft het bij hem toch nog niet uitgetest dacht ik of het zelf ingestelde kanaal bij hem blijft staan?

Badge +4

Nu je het zegt ,heb ik paar maand geleden geleden getest en kanaal bleef niet staan en had toen ook al 8c520A .

Kan het nu niemeer testen want alle toestellen zijn ingesteld met Proximus_home xxx

Hardware versie is hier 3.2

Normaal gezien zou het toch ook moeten gekend zijn wat de reden daarvan is, of bv. de conductor daar een rol speelt of niet of iets anders…

Hopelijk krijgen we van hun kant toch wat uitleg want ik sta ook niet op het beste kanaal zoals het hoort.

Reputatie 2
Badge

@martin Blijkbaar zijn er geen proximusmedewerkers geïnteresseerd in dit probleem :-s

Inderdaad, ik zou het nochtans ook willen weten wat de reden is waarom het vast ingesteld kanaal niet behouden blijft, zonder dat je zelf de bbox herstart of reset?

Reputatie 7
Badge +3

@ddeconin 

Mijn verontschuldigingen voor de late reactie.

Ik stel vast dat de one SSID inderdaat uitgeschakeld is op de modem. 

Weliswaar is dit tijdelijk want bij een (automatische) update staat dit opnieuw actief.

 

Ik kan de bbox3 wel laten omruilen. Kan ik morgen iemand van bpost hiervoor naar je toesturen?

 

Groeten 

Geert

@GeertC ook zonder update wordt dit kanaal veranderd zou dit ook te wijten kunnen zijn aan de conductor die niet uitgezet werd?

Reputatie 2
Badge

Als iemand die voor mij kon uitzetten zou ik dat kunnen controleren. Aangezien er geen respons van proximus komt op dit topic denk ik dat ze liever hebben dat ik naar Telenet overstap..

Dit was hier de reactie van een prox medewerker:

@ddeconin

Mijn verontschuldigingen voor de late reactie.

Ik stel vast dat de one SSID inderdaat uitgeschakeld is op de modem. 

Weliswaar is dit tijdelijk want bij een (automatische) update staat dit opnieuw actief.

 

Ik kan de bbox3 wel laten omruilen. Kan ik morgen iemand van bpost hiervoor naar je toesturen?

 

Groeten 

Geert

 

Reputatie 2
Badge

Dit was hier de reactie van een prox medewerker:

@ddeconin

Mijn verontschuldigingen voor de late reactie.

Ik stel vast dat de one SSID inderdaat uitgeschakeld is op de modem. 

Weliswaar is dit tijdelijk want bij een (automatische) update staat dit opnieuw actief.

 

Ik kan de bbox3 wel laten omruilen. Kan ik morgen iemand van bpost hiervoor naar je toesturen?

 

Groeten 

Geert

 

Beste, bedoel je dat ik een nieuwe router krijg en da ik dan na alles geinstalleerd te hebben de oude terugstuur? 

Inderdaad de retourlabels worden dan ook in bijlage via mail opgestuurd.

Reputatie 7
Badge +3

Dit was hier de reactie van een prox medewerker:

@ddeconin

Mijn verontschuldigingen voor de late reactie.

Ik stel vast dat de one SSID inderdaat uitgeschakeld is op de modem. 

Weliswaar is dit tijdelijk want bij een (automatische) update staat dit opnieuw actief.

 

Ik kan de bbox3 wel laten omruilen. Kan ik morgen iemand van bpost hiervoor naar je toesturen?

 

Groeten 

Geert

 

Beste, bedoel je dat ik een nieuwe router krijg en da ik dan na alles geinstalleerd te hebben de oude terugstuur? 

Dat klopt,

we kunnen ook nog evenafwachten, ik zal eens bij andere collega’s horen of we eventueel nog een andere oplossing hebben.

Reputatie 2
Badge

Dit was hier de reactie van een prox medewerker:

@ddeconin

Mijn verontschuldigingen voor de late reactie.

Ik stel vast dat de one SSID inderdaat uitgeschakeld is op de modem. 

Weliswaar is dit tijdelijk want bij een (automatische) update staat dit opnieuw actief.

 

Ik kan de bbox3 wel laten omruilen. Kan ik morgen iemand van bpost hiervoor naar je toesturen?

 

Groeten 

Geert

 

@GeertC Beste, bedoel je dat ik een nieuwe router krijg en da ik dan na alles geinstalleerd te hebben de oude terugstuur? 

Dat klopt,

we kunnen ook nog evenafwachten, ik zal eens bij andere collega’s horen of we eventueel nog een andere oplossing hebben.

@GeertC Beste, 
Nog feedback van andere collega’s? Indien niet, kan u dan een nieuwe modem bezorgen zoals eerder aangegeven. Het probleem blijft zich stellen.
Mvgr,
D.

Badge +4

Ik vermoed dat het eerder met de software te maken heeft , zoals 8c520A maar er is blijkbaar ook al de 8c520B.Weet niet welk verschil er is, ik heb ook nog de B niet …. (bugs opgelost ??? )

zelfs al aan 8c.551A

Reageer