Skip to main content

Sinds kort werkt mijn 4g niet meer. Als ik 4g aanzet krijg ik geen verbinding. Het ligt niet aan de plaats want een week geleden had ik hier wel nog 4g.

Mijn abonnement is nog geldig

Iemand die weet hoe ik dit oplos? 

@Mauren Ik zie niet direct iets mis aan onze kant, heb je, je gsm toestel al eens volledig herstart? Staan de instellingen op je gsm correct? Zie ook : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_surf_config/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/instellingen-om-te-surfen-via-5g-4g-of-3g.html


@SamuelD ik heb al een aantal keer herstart, maar dit lost niks op. De instellingen staan ook juist. 


als4G ook actief staat in je toestel en alles staat correct bij Prox dan zou je toch nog het volgende kunnen proberen:
 heb je soms de mogelijkheid om de simkaart ook in een ander toestel even te proberen op 4G

PS: morgen pas komt iemand van proximus zelf hier terug op het forum langs.


Kijk ook of je telefoon niet in vliegtuigmodus staat: https://support.google.com/android/answer/9089903?hl=nl en hier voor IOS: https://support.apple.com/nl-be/HT204234

Controleer ook of mobiele data ingeschakeld is: 

https://nl.support.timesupp.com/article/698-hoe-zet-ik-mijn-mobiele-data-3g-4g-aan-op-een-android-telefoon

https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iph3dd5f213/ios


ja vliegtuigmodus zal het al hoogst waarschijnlijk niet zijn want dan zal er ook geen 3G enz… zijn


Na een aantal weken niet gewerkt te hebben, werkt het plots terug.

Geen idee wat het probleem was, toch bedankt voor de oplossingen


dat is het voornaamste dat het terug werkt en bedankt voor de feedback


Soms kan het ook gelegen hebben aan een automatische update van jouw smartphone. @Martin   : Daarin heb je volkomen gelijk dan werkt 3G ook niet.


Dat gebeurt nu eenmaal soms lost een probleem dit zich op na een tijd zonder dat er blijkbaar iemand iets gedaan of veranderd heeft,  maar om de echte reden te weten dat is niet altijd eenvoudig, het kan ook zijn dat het doorgegeven werd aan de achterliggende dienst en er dan toch iemand in de instellingen iets gevonden heeft en aangepast, maar wie gaat het zeggen….


Daarin heb je volkomen gelijk in, dat ga je altijd hebben bij het troubleshooten. De echte oorzaak vinden is ook heel moeilijk. Het voornaamste is dat alles terugwerkt. 


Ik heb denk ik hetzelfde probleem .

Als ik mijn 4g aanzet krijg ik 3G en ik heb alles al geprobeerd om het op te lossen 

Hoe kan ik het aanpakken om het te fiksen?


FYI: → 4g word 3g | Proximus Forum


Reageer