Vraag

3 van de 4 ethernet poorten zijn 'niet beschikbaar'

  • 29 April 2022
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

Poort-2 is de enigste die beschikbaar is

Hier in huis zijn 4 ethernet poorten geïnstalleerd. Die zijn nooit echt gebruikt geweest, maar tegenwoordig is er soms storing op de wifi dus wou ik er wel gebruik van maken. Maar nu blijkt dat maar in 1 kamer de ethernet poort werkt. En als ik de configuratie van de b-box bekijk zie ik inderdaad dat poort-1, 3 en 4 ‘niet beschikbaar’ zijn.
Wat kan ik doen om ze te laten werken?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@DaanDW Standaard zijn de 4 ethernetpoorten actief en zou je deze zonder problemen moeten kunnen gebruiken. Ondervind je ook problemen met deze poorten als je er rechtstreeks iets op aansluit met een korte lankabel ? Indien dit zo is, kan je best eerst eens proberen om je modem te resetten naar de standaardinstellingen. 

Als er iets aangesloten is krijg je dan geen andere melding?

@HadewychT Ik had nog niet gezien dat maar 2 van de 4 ethernet poorten op de modem zelf in gebruik zijn dus zullen de andere twee om een of andere reden nooit verbonden geweest zijn. Is dat werk voor een elektricien?

Reputatie 7
Badge +4

@DaanDW Het hangt ervan af op welke manier je ze wil gebruiken. Je kan in de gele aansluiting achteraan op je B-box zonder problemen een LAN-kabel aansluiten en ze onmiddellijk gebruiken.

Als je toestellen in een andere kamer wil aansluiten waarvoor nog geen kabels voorzien zijn, kan dit inderdaad via een electricien. 

Reageer