Vraag

2.4 Ghz toestellen werken niet meer na activatie nieuwe fiber

  • 24 November 2023
  • 4 reacties
  • 220 Bekeken

Proximus heeft mijn B-Box3 internet vervangen door Fiber.

Sindsdien werken mijn 2.4 Ghz devices niet meer. 

Er wordt aangeraden om 2 verschillende SSID namen te gebruiken:

1 voor de 2.4 devices

1 voor de 5.0 devices 

dit kan ik niet aanpassen, hoe los ik dit op?

 

 

 


4 reacties

Via Myproximus:

Kijk onder Internet (bvb Internet Maxi Fiber)
Ga naar TAB WiFi
WiFi Beheren
Privé wifi
Identieke configuratie op alle frequentiebanden > uitzetten

Dan kan je deze SSIDs zelf benoemen voor 2.4 en 5.0

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  bedankt voor info

@Patrick_Goovaerts  is het gelukt?

 

groeten

Tina

Dank voor de reacties.

Ik kan de pagina voor de Internet Box configuratie opvragen en naar ‘Wifi beheren’ gaan maar ik krijg daar geen optie voor beheer ‘frequentiebanden’
(aan/uitzetten gaat dus niet).

Ik kan daar mijn SSID wel wijzigen maar dit geldt voor zowel 2,4 Ghz als 5 Ghz.

Het goede nieuws is dat ik intussen vrijwel al mijn apparaten heb kunnen herconfigureren en dat ze werken.  Blijkbaar wordt er tijdens de herconfiguratie toch automatisch de juiste frequentieband gekozen.

Het issue heeft zichzelf dus opgelost.
 

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick_Goovaerts Fijn om te horen dat uiteindelijk alles in orde is gekomen.Groetjes,Joel

Reageer