Vraag

Verkeerd adres op factuur van mijn vader

  • 15 October 2023
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

In de straat van mijn vader is meer dan 2 jaar geleden de huisnummering veranderd.  Hierdoor is zijn huisnummer veranderd van 20 naar 28.  De gemeente heeft deze aanpassing doorgestuurd naar de nutsbedrijven. Bij proximus is er echter iets mis gegaan waardoor ze de facturen nu naar nummer 36 sturen. Gelukkig zijn dat vriendelijke mensen en brengen ze die factuur (soms geopend) meestal naar mijn vader. Ik heb dit meerdere malen gemeld in de loop van de laatste 2 jaar, telkens zonder resultaat.  De laatste keer was ongeveer een maand geleden naar aanleiding van een defect waardoor een technieker ter plaatse moest komen.  Ik had bij het aanvragen van die interventie nogmaals uitdrukkelijk gevraagd om het huisnummer juist te zetten. Om de technieker niet naar het verkeerde adres te laten sturen.  Men heeft me zelfs doorgeschakeld naar een andere dienst om het ook aan te passen voor de facturen. En de meneer aan de telefoon heeft me uitdrukkelijk bevestigd dat het nu juist stond. Gelukkig belde die technieker me een 20-tal minuten voor zijn aankomst op.  Want toen ik vroeg welk huisnummer hij doorgekregen had, was het nog steeds het verkeerde.  (nl nr 20 ipv 28.  u leest het goed, daar was nog het oude huisnummer toegepast),   Mijn vader heeft geen internet en. hoort niet zo goed meer waardoor hij hiervoor niet zelf kan en wil bellen.  Telkens ik naar de klantendienst bel  hiervoor, of het nu is met zijn telefoon of met de mijne, wordt er geschermd met GDPR en moeilijk gedaan om dat adres aan te passen.  Daarvoor zijn ze wel opgeleid. maar om iets aan te passen blijkbaar niet.  Maar dat de gegevens van mijn vader al meer dan 2 jaar moedwillig in de verkeerde brievenbus vallen is al een veel grotere schending van de GDPR.  De klantendienst van Proximus is ronduit slecht geworden.   Voor zover je het nog een klantendienst kan noemen.   Dit was vroeger heel anders.
 

Wat moet ik in godsnaam doen om het huisnummer op het factuuradres juist te krijgen voor mijn vader.  (klantnummer 1xxxx34)  En bij uitbreiding in het volledige systeem (alle diensten) van proximus.  Het huisnummer moet dus 28 worden!!  voor zowel installatie adres als facturatie adres.

 

Filip


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Filip_P  Dit is in orde. Voor het installatieadres is een retro-order gelanceerd om dit te verhuizen naar 28.  groetjes Luc

 

Bedankt luc, 

Ook het huisnummer van het facturatie-adres moet naar 28 !!!!!.  kan je daar ook voor zorgen?

Want naar ik begrepen heb is dat bij proximus een andere database.

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@Filip_P Dit had men ook ondertussen aangepast naar huisnummer 28.Groetjes,Joel

Ok bedankt.  nu afwachten tot de volgende factuur.  Ik ben benieuwd.

Reageer