Skip to main content

Beste,

 

Ik wens mijn tweede decoder in te leveren. dit is een van het nieuwere type.

 

Zou ik in de plaats hiervan mijn oude decoder mogen inleveren?

 

Wat is de procedure voor het opzeggen/ inleveren van een tweede decoder. Wordt de maandelijske huur van 8 EUR automatisch stopgezet.

 

Ik heb hiervoor al een mail gestuurd, maar het antwoord was allesbehalve (referentie 44675730).

 

Mvg,

Nathan Roland 

Als je een huur decoder opzegt en je maar één decoder meer wilt behouden, kun je in feite de huur decoder inleveren die je zelf wilt, de decoder die je behoudt is dan je eerste en enige decoder aan 8€/maand in abonnement inbegrepen en deze die je inlevert (6 €/maand ) moet je dan niet meer betalen.


Beste,

 

Ik wens mijn tweede decoder in te leveren. dit is een van het nieuwere type.

 

Zou ik in de plaats hiervan mijn oude decoder mogen inleveren?

 

Wat is de procedure voor het opzeggen/ inleveren van een tweede decoder. Wordt de maandelijske huur van 8 EUR automatisch stopgezet.

 

Ik heb hiervoor al een mail gestuurd, maar het antwoord was allesbehalve (referentie 44675730).

 

Mvg,

Nathan Roland 


ja, ik vind die reactie hier bij Proctium ook vrij vreemd. Zijn er hier nog duizenden die met een V4 zitten zelf ik ben de 14 de klant ge worden, en krijg slechts een V5. ik vraag geen V7 want deze zijn niet in omloop, bij Telenet worden decoders op andere wijze op de markt gebracht, en zijn er ook met veel minder in omloop. Maar als je over jaren hier een V6 krijgt, waarom krijg je dan nu terug een V5? Een 6 is hoger dan een 5 dacht ik? Dit heb ik in de kleuterklas nog vernomen van de juf dacht iki


Ter info: Niet vergeten dat de V7 in testfase zit en je er alle problemen dan ook moet bijnemen daarom hebben ze een tijd geleden ook de kans gegeven om mee te dingen/in te schrijven  om de v7 te testen waaruit er dan een aantal geselecteerd werden…
Ik lees hier ook spijtig genoeg dat er zijn die niet content zijn (omgeruild hebben voor de v5-c) van de v6, wat mss wel met de nodige tijd en debugging zal kunnen in orde komen ...of wordt er dan uiteindelijk van de v6 volledig overgestapt naar de v7 eens die gecommercialiseerd wordt, wie weet wat ze van zin zijn in de toekomst en wat hun strategie is….


Ter info: Niet vergeten dat de V7 in testfase zit en je er alle problemen dan ook moet bijnemen daarom hebben ze een tijd geleden ook de kans gegeven om mee te dingen/in te schrijven  om de v7 te testen waaruit er dan een aantal geselecteerd werden…
Ik lees hier ook spijtig genoeg dat er zijn die niet content zijn (omgeruild hebben voor de v5-c) van de v6, wat mss wel met de nodige tijd en debugging zal kunnen in orde komen ...of wordt er dan uiteindelijk van de v6 volledig overgestapt naar de v7 eens die gecommercialiseerd wordt, wie weet wat ze van zin zijn in de toekomst en wat hun strategie is….


Ik zei het ook dat ik geen V7 nodig had, maar waarom steeds dat verschil maken tussen die decoders? Jaren terug had ik een V6, want intussen heb ik al bij Orange en Telenet gezeten. En bij Telenet ben ik weggegaan omdat ze mij financiël in het zak hebben gezet. mzzr achteraf storten ze wel meer dan 380€p mijn bankrekening terug. Dus ik denk dat ze me niet graag zagen weggaan.


@nroland9 Vandaag werd de V4 decoder in huur opgezegd. Deze hoeft niet te worden ingeleverd. De V5 compact decoder in huur blijft actief staan. Groetjes, Antonella


Waarom er geen decoder v6 geleverd wordt lijkt mij eerder een stock/levering- probleem te zijn. Decoder V6 wordt gemaakt door het Chinese Huawei.


Dat hebben de proximus medewerkers hier trouwens vroeger al gemeld op het forum dat de stock op was maar wel al voor de corona affaire !
Al vrees ik dat er nog iets anders meespeelt ook gezien wat er allemaal al gepost geweest hier en op andere socials!


hoe kan je de 2de gehuurde decoder inleveren?ga voorlopig werken met een chromecast


@Koen_095  : Je zal eerst je abonnement moeten stopzetten: https://www.proximus.be/nl/id_cr_cancelsub/particulieren/r-orphans/abonnementen-opzeggen.html , dan kan je het terugsturen via volgende procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_dcd/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html (klik op : jij hebt jouw abonnement opgezegd). Je kan bellen naar de helpdesk : 0800 22 800 (maar de commerciële dienst werkt niet op zondag enkel zaterdag tussen 09:00 en 17:30)  of wachten tot morgen iemand van Proximus je verder helpt. 


@Koen_095 als de proximus centers maandag terug open gaan de 11de mei, kan je hem daar ook eventueel binnenleveren 

Maar ik zou gewoon afwachten tot morgen zodat de Proximus medewerkers je hierbij verder helpen en de labels bv opsturen om deze decoder eventueel via Bpost terug te turen


@Koen_095 Je ontvangt vandaag een bevestiging via mail in verband met de opzeg van de 2de decoder. In bijlage van deze mail vind je het label om de decoder retour te sturen via bpost. Groetjes, Antonella


Waar voor dank, maar nog niks ontvangen 

 


@Koen_095 Ik heb deze net opnieuw verstuurd. Kijk je ook even in de spam? Groetjes, Antonella


Beste,

 

Ik heb 2 decoders en zou de huur op de tweede decoder willen beëindigen.

Hoe kan ik dat geregeld krijgen ?

 

 

 


lukt het niet via Myproximus → opzeggen | Proximus


Nee, ik zie nergens de decoders vermeld op MyProximus. Enkel de abonnementen.

Waar zou ik die moet en zien?


@ivan.vanhaverbeke  Dag Ivan, inderdaad ik zie het bij m’n eigen ook niet staan. Zal ik 1 decoder opzeggen? Groetjes Luc


Ter bijkomende info:  dit kun je op volgende manier via → Myproximus:

 

 


@Martin   Dank je wel:grinning: . Ik had zitten  zoeken in de mobile app. Fijn Groetjes Luc


Reageer