Beantwoord

TVBox ineens aangerekend op factuur

  • 7 April 2024
  • 29 reacties
  • 296 Bekeken

Vermits een e-mail sturen via de helpdeskpagina niet werkt:

Sinds maart wordt, ten onrechte, een nieuwe kostenplaats van €11 (met €3 speciale korting) op mijn factuur geplaatst. Ik heb geen nieuw abonnement, geen veranderingen aan mijn aansluiting en ook geen nieuwe of tweede TVBox. Er is slechts 1 TVBox in huis met 1 televisietoestel, net als de voorbije meer dan 20 jaar. Vorige maand heb ik dit telefonisch laten verwijderen maar nu zie ik dat dit terug op mijn factuur werd gezet. Kan dit structureel verwijderd worden? En waarom vooral, zou Proximus mij ineens een extra kostenplaats aanrekenen zonder reden?

 

icon

Beste antwoord door HeidiE 8 April 2024, 08:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

Dat is inderdaad heel logisch dat je u vragen stelt als je op je aanrekening ineens opmerkt dat er iets aangerekend werd wat er vroeger niet stond. Maar als je de decoder aangekocht hebt bij PX en je hebt er geen tweede aangesloten, dan zullen ze ook geen decoder aanrekenen zowel in het geval van een oud pack en ook niet bij een nieuw pack.

En bij u zal het geen oud (niet meer gecommercialiseerd) pack zijn aangezien je een korting krijgt van 3€ op deze decoder. Want iemand met een oud pack die bv zijn oude aangekochte decoder moet vervangen wegens defect, zal op zijn factuur ineens 11€ meer zien staan zonder die 3€ korting.

 

Bij een gekochte (eigen) decoder is geen huur verschuldigd. Dat begrijp ik.
Maar bij een pack is de huur van één decoder toch in de prijs begrepen - dus niet gratis - en wordt daarom niet apart aangerekend, toch? Ik heb mijn facturen tot juli 2020 nagekeken en op geen enkele factuur wordt mij huur aangerekend. terwijl de modem en decoder wel op de factuur staan vermeld.

Er ontgaat mij dus iets. Waarschijnlijk is het pack dat @jaymz heeft de reden dat hij huur verschuldigd is?

 

Bij de oude packs werd inderdaad de huur van de decoder in mindering gebracht op het moment dat je de decoder aankocht bij Proximus

Bij de nieuwe packs zit ook één decoder in je pack inbegrepen maar als maar één decoder hebt zelfs al is het een gekochte decoder, wordt die niet in mindering gebracht, maar je kan dan wel je tweede decoder aansluiten en zal deze niet aangerekend worden als er één van de twee een aangekochte decoder is, dus betaal je dan maar voor één decoder aangezien er ene in het pack inbegrepen zit.

Trouwens iemand met een flex pack die die geen decoder aansluit zal ook geen mindering krijgen op zijn factuur.

Het is ook zo als je het bewijs van je aangekochte decoder hebt er zeker geen zal bijkomend aangerekend worden en als je dit bewijs niet meer hebt wordt bij PX door een dossierbeheerder verder verder opgezocht in hun systeem naar de aankoop je aankoop van de decoder in het verleden .

@Luc.M

Bedankt voor je antwoord. Dus als iemands decoder ‘end of life’ is ontvangt men een V7 decoder maar geen V7c tenzij men een eenmalige kost betaalt, is dat correct?

@HadewychT  @HeidiE   Weten jullie hier meer over?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @rsca_rsca momenteel ontvangt je als omruiling een V7 decoder. Een V7c mits aanrekening van een éénmalige kost. Meer info via onze commerciële dienst op het gratis nummer 0800 22 800.