Beantwoord

TVBox ineens aangerekend op factuur

  • 7 April 2024
  • 29 reacties
  • 296 Bekeken

Vermits een e-mail sturen via de helpdeskpagina niet werkt:

Sinds maart wordt, ten onrechte, een nieuwe kostenplaats van €11 (met €3 speciale korting) op mijn factuur geplaatst. Ik heb geen nieuw abonnement, geen veranderingen aan mijn aansluiting en ook geen nieuwe of tweede TVBox. Er is slechts 1 TVBox in huis met 1 televisietoestel, net als de voorbije meer dan 20 jaar. Vorige maand heb ik dit telefonisch laten verwijderen maar nu zie ik dat dit terug op mijn factuur werd gezet. Kan dit structureel verwijderd worden? En waarom vooral, zou Proximus mij ineens een extra kostenplaats aanrekenen zonder reden?

 

icon

Beste antwoord door HeidiE 8 April 2024, 08:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

In afwachting van een reactie van een reactie van een PX forum moderator morgen als ze terug langskomen, dit ter info:

Heb je mss een aangekochte decoder (of tweede hands aangekocht) en nog een oud niet meer gecommercialiseerd pack?

In een flex-pack bv zou dit geen rol spelen aangezien de eerste decoder in die packprijs altijd inbegrepen is of je nu een decoder hebt of niet.

Mijn decoder is intussen al een jaar of 4 oud denk ik. Niets nieuws in hardware noch in abonnementsformule

Omdat de PX moderatoren dit verder zouden kunnen onderzoeken en info geven:

Noteer alvast (indien nog niet gebeurd) in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit verder nodig of belangrijk acht.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @jaymz ik lees deze vermelding op aanrekening 7431174506 en sluit bijgevolg ook dossier 54282269 als opgelost. 😉 Groetjes, Heidi

 

 

Helaas, beste Heidi, met deze droge mededeling kan ik het moeilijk eens zijn. Ineens wordt er een kostenplaats mee in rekening gebracht die ik nog nooit heb gehad; en ik ben voor alle duidelijkheid al meer dan 20 jaar klant. Waarom zou ik ineens huur moeten betalen als dat nog nooit het geval is geweest? Meer nog, € 11 per maand x 12 maanden x 20 jaar, dat zijn al gouden TVBoxen als je het mij vraagt. Voor mij komt dit neer op een verdoken prijsverhoging en noopt het mij na te denken om van TV over te schakelen naar online kijken

Reputatie 7
Badge +3

Je TV box werd vanaf 01/02/2024 gedocumenteerd en aangerekend zonder terugwerkende kracht. Je geniet dus al enige tijd van een prijsvoordeel. Het betreft geen verdoken prijsverhoging, de aanrekening vanaf 01/02/2024 is correct. Groetjes, Heidi

@HeidiE

Ik ken natuurlijk de situatie niet van Jaymz, maar als het om een V5/V5c die indertijd aangekocht werd bij PX wordt die decoder dan toch nog aangerekend?

Dat lijkt mij toch wel zeer onlogisch, dat een gekochte decoder ook nog gehuurd moet worden.
Daar zal de ombudsman zeer blij mee zijn ;)
Veel zal dan ook afhangen van het pack/abonnement van topicstarter.

Enfin, we horen het wel als @jaymz niet akkoord gaat.

Het gaat er hem ook om of het een gekochte is aan PX of als het een decoder is die gekocht werd op tweede hands volgens ik begrepen heb.

Klopt wat je zegt, maar net dat is het meest zwaarwichtig element om geen huur te hoeven betalen.
En dat argument haalt @jaymz niet eens aan. 🤔
Daar zou ik nochtans eerst en vooral mee beginnen, eigendom en dan nog eens huur betalen voor hetzelfde? Zeker niet!
 

voor een aangekochte bij PX zal hij ook niet moeten betalen daarom dat ze aangeven dat je naar het  callcenter moet bellen om dit verder na te trekken en te regelen.

Even nagekeken: ik heb een proximus V5 decoder, niet eens de nieuwste dus blijkbaar.  Toch wel erg vreemd dat die nu plotseling moet opbrengen. Als die nu ineens doorgerekend wordt, zou ik dan toch ook mogen hopen dat ik de nieuwste versie opgestuurd krijg. Maar nee dus, daar moet ik dus óók extra voor betalen...

Ik denk niet dat ik indertijd de V5 gekocht heb, maar de versie van daarvoor, de V3 mogelijk wel. Maar dat is al zo lang geleden…

Met een SmartTV erop aangesloten intussen zie ik stilaan de benefits niet meer van digitale TV via een TVbox...

@jaymz 
Welk abonnement heb je eigenlijk? Dat zou al iets kunnen uitklaren.

Reputatie 7
Badge +3

@jaymz 

door een defect in onze systemen zijn een aantal decoders die door klanten effectief in gebruik waren, nooit geregistreerd, dus ook niet aangerekend.

Dit defect is opgelost waardoor de toestellen nu wel zichtbaar zijn.  De aanrekening gebeurt niet met terugwerkende kracht.

De V5 decoders worden systematisch vervangen door een TV box (v7).  Wil je dat we nu al actie ondernemen voor vervangen?

mvg

Tina

@tina.b 

Puur informatief: als je nu reeds actie zou ondernemen om de v5 decoder te vervangen: kost dit dan 49 euro of is dit gratis en ontvangt men dan een v7c decoder?

Reputatie 6
Badge +2

Ik denk niet dat ik indertijd de V5 gekocht heb, maar de versie van daarvoor, de V3 mogelijk wel. Maar dat is al zo lang geleden…

 

Ik begrijp jouw frustratie, maar je hebt intussen de uitleg gekregen …

Je hebt de laatste 4 jaar dus (ton onrechte) kunnen profiteren van een gratis decoder, Be Happy 😉.

En als je liever een V7 wilt (hoewel er veel zijn die liever hun V5 hadden gehouden), dan kan je die gaan wisselen …

What’s the problem?

  

Met een SmartTV erop aangesloten intussen zie ik stilaan de benefits niet meer van digitale TV via een TVbox...

 

Waarom betaal je er dan nog voor? “Join the Club” van de Cordcutters 😀

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca 

nee nog geen V7c vermoed ik , dat is nog net te vroeg

wat kostprijs betreft, zal klant kunnnen bespreken met de collega over hoe en wat precies.

groeten

Tina

Grappig, over hoe je begrip rond het klagen van het toevoegen van een kostenplaats op je factuur gaat naar: ‘wees blij zijn dat het er nu pas op staat’…

Ik denk dat iedereen wel eens zou rondhoren wanneer er out-of-the-blue iets extra aangerekend wordt wat er voordien nog nooit op stond

anyways, de vraag is nu idd beantwoord; ik zal er mijn slaap maar niet voor laten :-)

Dat is inderdaad heel logisch dat je u vragen stelt als je op je aanrekening ineens opmerkt dat er iets aangerekend werd wat er vroeger niet stond. Maar als je de decoder aangekocht hebt bij PX en je hebt er geen tweede aangesloten, dan zullen ze ook geen decoder aanrekenen zowel in het geval van een oud pack en ook niet bij een nieuw pack.

En bij u zal het geen oud (niet meer gecommercialiseerd) pack zijn aangezien je een korting krijgt van 3€ op deze decoder. Want iemand met een oud pack die bv zijn oude aangekochte decoder moet vervangen wegens defect, zal op zijn factuur ineens 11€ meer zien staan zonder die 3€ korting.

@rsca_rsca

nee nog geen V7c vermoed ik , dat is nog net te vroeg

wat kostprijs betreft, zal klant kunnnen bespreken met de collega over hoe en wat precies.

groeten

Tina

@tina.b  @Luc.M 

Hebben jullie er zicht op vanaf wanneer men een V7c decoder ontvangt bij omruiling van een decoder die binnenkort ‘end of life’ zal zijn?

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca  dit kan, maar met een eenmalige kost. Voor de v7c dient ook je modem geswapt naar een internetbox.

@Luc.M 

Bedankt voor je antwoord. Dus als iemands decoder ‘end of life’ is ontvangt men een V7 decoder maar geen V7c tenzij men een eenmalige kost betaalt, is dat correct?

Inderdaad

Eigenlijk is het voor het ogenblik maar gratis voor nieuwe klanten die uiteraard ook op een intenetbox (bbox4) aangesloten worden.

@Luc.M

Bedankt voor je antwoord. Dus als iemands decoder ‘end of life’ is ontvangt men een V7 decoder maar geen V7c tenzij men een eenmalige kost betaalt, is dat correct?

@Martin bedankt voor je reactie. Echter ook graag een officieel antwoord van een moderator van Proximus @Luc.M 

@Luc.M

Bedankt voor je antwoord. Dus als iemands decoder ‘end of life’ is ontvangt men een V7 decoder maar geen V7c tenzij men een eenmalige kost betaalt, is dat correct?

@Martin bedankt voor je reactie. Echter ook graag een officieel antwoord van een moderator van Proximus @Luc.M 

 

 

Inderdaad

Eigenlijk is het voor het ogenblik maar gratis voor nieuwe klanten die uiteraard ook op een intenetbox (bbox4) aangesloten worden.

geen enkel probleem als ik verkeerd geinformeerd werd door een Proximus medewerker ,dan weet ik het op dat moment ook ;-)