Beantwoord

technieker plaats nieuwe booster, proximus rekent huur aan

  • 22 March 2024
  • 10 reacties
  • 161 Bekeken

Hallo,

Er is recent een technieker van Proximus langsgekomen. Dit werd telefonisch aangeraden omdat wij onstabiele verbinding hadden. Toen de technieker ter plaatsen was vond hij niet wat het probleem was. Hij stelde voor om onze bbox en booster te vervangen en zo te kijken als de problemen zich zouden oplossen. De booster die hier stond werkte nog, toch is deze vervangen.

Het probleem is dat de booster die hier stond aangekocht was door ons en dus niet gehuurd. Nu krijgen wij plots een brief van proximus dat deze nieuwe booster die niet noodzakelijk was, ons wel elke maand aangerekend wordt en wij deze huren. Ik vraag me af waarom dit niet vermeld wordt door deze technieker alsook waarom onze oude booster word meegenomen door hem als deze van ons is en ook nog werkte. 

Ik zou hier graag geholpen mee worden door een proximus medewerker. Telefonisch konden jullie niets voor mij betekenen.

icon

Beste antwoord door Martin 22 March 2024, 17:37

Bekijk origineel

10 reacties

@willyc 

Omdat de PX forummedewerkers dit verder zouden kunnen onderzoeken en meer informatie geven, als ze maandag de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit nodig acht.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Mijn forumprofiel is bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +3

@willyc  De Internet box is enkel compatibel met de Booster v2 en de Bbox3v+enkel met de Wifibooster v1. Het gene ik kan zien is dat ze jou oude bbox 3 vervangen hebben door een Bbox 3v en ook de internetbox getest hebben. Momenteel staat administratief jou installatie met een Bbox3v+ en een wifibooster v1. Klopt dit?

@Luc.M De technieker heeft inderdaad onze bbox3 en ook 1 van onze 2 booster v1 vervangen. Waarom hij één van onze boosters heeft vervangen is mij een raadsel want deze werkte nog goed. Hierdoor ben ik ontevreden dat ik nu huur moet betalen op een booster die al aanwezig was.

Reputatie 7
Badge +3

@willyc  Deze booster had normaal gesproken altijd gefactureerd moeten zijn. U heeft geluk gehad dat deze administratieve fout niet eerder is opgemerkt. Door een recente toevoeging is dit helaas nu wel het geval. Commercieel, eenmalig heb ik u deze voor 12 maanden voorzien van een korting. groetjes.

@Luc.M Ik raad u aan mijn eerste bericht eens terug te lezen. De 2 boosters die hier staan heb ik beide ZELF AANGEKOCHT niet van jullie gehuurd! Ik heb ook geen 12 maanden korting nodig. Proximus heeft mij hier in het zak gezet door mijn booster die mijn eigendom was te ‘stelen’ en dan een nieuwe te plaatsen die ik zou moeten huren. Ik ben al tientallen jaren trouwe klant van Proximus, als dit niet snel op wordt gelost ben ik genoodzaakt over te stappen naar de concurrentie! Ik ben niet te vrede met een tijdelijke korting op een booster die mijn eigendom is!!!

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u vandaag geen reactie meer zult kunnen bekomen van een Proximus moderator op dit publieke forum

Ik vermoed dat u mogelijks zult moeten kunnen aantonen (aankoopbewijs?) dat u deze boosters door u aangekocht werden bij X; ¨Proximus biedt deze boosters (v1 & v2) enkel in huur aan (eventueel gratis in sommige packs)

Spijtig dat ik moet bewijzen dat ik deze booster zelf heb aangekocht. Het lijkt mij logisch dat ik deze al in mijn bezit had als er eerder wordt vermeld dat deze vervangen was door de technieker en dus niet nieuw geplaatst. 

Ik ben zwaar teleurgesteld in het vertrouwen en de ondersteuning van Proximus.

Hieronder vind u een screenshot van het aankoopbewijs, deze booster heb ik aangekocht via 2dehands.

 

Ter info in afwachting van de reactie van iemand van de PX moderatoren.

Volgens mij zal daar juist het probleem zitten omdat de boosters nooit te koop gesteld werden door Proximus zou iemand die bv geen pack heeft waar gratis boosters zijn inbegrepen van die huur kunnen ontsnappen. Een ander vb maakt dit mss duidelijker, zo is jaren geleden de mogelijkheid geweest om de V5C decoder aan te kopen en er zijn er ook die een v5c tweedehands aangekocht hebben. Voor zij die tweedehands deze decoder aangesloten hebben kunnen ook door de mazen van het net ontsnapt hebben aan de huurprijs, maar op het moment dat PX dit ineens detecteert krijgen ze op hun eerst volgende factuur de huurprijs aangerekend, voor hen die er één destijds aangekocht hebben wordt die natuurlijk niet aangerekend.

Ik begrijp dat deze boosters niet door Proximus verkocht worden maar ik vind het niet juist dat ik huur moet betalen op een booster die ik zelf heb aangekocht al dan niet tweedehands. Ik zal dit dus ook niet doen!

Reageer