Vraag

Phishing mail?

  • 7 December 2022
  • 2 reacties
  • 1686 Bekeken

Ik heb een betalingsherinnering gekregen van dit mailadres: billing-noreply@proximus.be maar wanneer ik online ga op de Proximus site zegt die dat ik geen openstaande facturen heb?!

Is dit phishing?

Dit is de tekst van de mail (er is ook een betalingslink met het Proxumuslogo:

Betalingsherinnering

 

Beste klant,

 

 

Uit onze administratie blijkt dat er een factuur nog niet op tijd is betaald. Om aanmaningskosten te voorkomen vragen wij u om 15,99 uiterlijk voor 09/12/2022 te betalen.

 

Betaal je nog niet na deze aanmaningen, kan je telefoon, tv en internet tijdelijk geschorst worden of definitief afgesloten worden.

 

Vermijd aanmaningskosten en betaal zo snel mogelijk. Klik hier
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Met vriendelijke groeten,

Het Proximus-team”

 

 


2 reacties

Inderdaad Phishing best altijd eerst kijken via myproximus of het wel klopt of er nog rekeningen open staan.

Best deze mail met de headers doorsturen naar csirt@proximus.com 
Stuur daarnaast ook deze mail naar verdacht@safeonweb.be (het Centrum voor Cybersecurity in Belgie). Op deze manier kan het achterliggende IP adres van de afzender achterhaald en geblokkeerd worden.
Wat is verdacht@safeonweb.be? | Drupal

Verdachte activiteit melden | Proximus Groep
Phishing: wat is het en hoe het te melden? | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

= phishing

Reageer