Vraag

overstap van Scarlet naar Proximus

  • 20 November 2023
  • 6 reacties
  • 478 Bekeken

Ik ben na mijn verhuis moeten overstappen van Scarlet naar Proximus omdat op mijn nieuwe adres fiber ligt. Er was mij door verschillende medewerkers aan de telefoon  verzekerd dat Proximus het Scarlet Trio-tarief zou aanrekenen: 41 euro per maand. Ik heb nu mijn eerste Proximus-factuur gekregen en daar wordt mij 64,99 euro per maand aangerekend. Aan de telefoon krijg ik geen duidelijke verklaring.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @marc v. Je hebt verschillende bevestigingen ontvangen met een prijs van 64, 99 EUR in plaats van 74,99 EUR. Je geniet dus van 10 EUR korting. Ik kan geen bevestiging van 41 EUR per maand terugvinden. Mvg, Heidi

ter bijkomende info volgens Testaankoop geldt dit alleen voor :

Alleen voor nieuwe Scarlet klanten

Proximus vermeldt expliciet dat dit aanbod voor fiber enkel geldt voor nieuwe Scarlet-klanten.

Volgens de operator is deze splitsing nodig om ervoor te zorgen dat de overgang voor iedereen zo soepel mogelijk verloopt, aangezien het een geleidelijk proces is dat enkele maanden in beslag zal nemen.

Buiten gebruik stellen van het oude VDSL-netwerk

Proximus heeft erg lang gewacht om zijn optische vezelnetwerk ter beschikking te stellen van de Scarlet klanten. En dat heeft voor velen onder hen onaangename gevolgen gehad. Waar de operator glasvezel installeert, wordt het oude VDSL-netwerk na 5 jaar automatisch buiten gebruik gesteld. De gevolgen? Sinds begin 2022 zijn een aantal Scarlet-klanten gedwongen om over te stappen naar een andere provider of dreigen ze geen internet en andere telecomdiensten meer te kunnen gebruiken.

Niettemin heeft Proximus de betrokken Scarlet-klanten een commercieel gebaar aangeboden: zij zullen gedurende 2 jaar hetzelfde tarief als bij Scarlet kunnen behouden en tegelijk kunnen genieten van een Proximus-abonnement met aansluiting op het glasvezelnetwerk.

@HeidiE : Misschien is het bedrag van 41 euro niet genoemd aan de telefoon, maar ik kan u met de hand op het hart verzekeren dan minstens twee medewerkers mij hebben gezegd dat ik mijn tarief van Scarlet kon behouden met een fiber-aansluiting van Proximus (zoals Martin hierboven schrijft).

“Dat tarief kon niet per mail bevestigd worden, maar zou automatisch in orde komen met de eerste factuur” (wat ik toen al een heel vreemde manier van werken vond).

 

Vriendelijke groet

Marc

Reputatie 7
Badge +3

@marc v. dit tarief is enkel van toepassing als wij op jouw adres glasvezel komen installeren. In dit geval ben je zelf op een Fiber-adres gaan wonen. Ik maak dossier 53576768 voor de achterliggende dienst. Zij zullen dit nakijken en je verder informeren. Mvg, Heidi

Reputatie 3
Badge +1

Scarlet biedt nu toch ook fiber aan volgens mij?

Fiber  bij scarlet momenteel alleen mogelijk voor nieuwe klanten.

Reageer