Ik ben op bezoek geweest bij een proximus winkel met de vraag of ik kon overstappen van telenet naar proximus. Dat kon volgens hun, dan hebben we alles geregeld i.v.m. de prijs en dergelijke. Dat vond ik dan inorde. Maar volgens hun werd mijn telenet abonnement automatisch door hun opgezegd na het geven van een persoonlijk/klantennummer van telenet. Dat is dus niet gebeurd waardoor mijn rekeningen bij telenet bleven opstapelen zonder dat ik het door had. Dat is nu rond de 400 euro. Proximus vertelt me dat het een vergissing was en ik het niet moet betalen terwijl telenet zegt dat ik moet betalen.
Wat moet er nu gebeuren?
Een overstap van operator X (Telenet) naar operator Y (Proximus) wordt door operator Y (Proximus) ingeleid en opgevolgd
Dus normalerwijze zou Proximus moeten kunnen aantonen dat zij het proces voor overdracht (via crdc) tot op de puntjes gevolgd hebben
Indien er vaste diensten bij betrokken zijn, wordt normalerwijze de easy switch procedure gevolgd (maar blijkbaar liep dit althans in het verleden niet altijd vlekkeloos tussen netwerkoperatoren)
Wat is Easy Switch? Hoe werkt het? | BIPT
→ Even de reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum afwachten (vanaf maandag)
→ Telenet voorlopig niet betalen (= factuur betwisten) en desgevallend beroep doen op de ombudsdienst telecommunicatie voor bemiddeling) Een klacht indienen tegen een telecommunicatieoperator (ombudsmantelecom.be)
Kan je aub in je forum profiel zo veel mogelijk gegevens invullen?
Dan kunnen we dit nakijken…
Ter info: Forum Profiel
klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten
Groeten
Tina
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.