Vraag

Onmogelijk om mijn internetabonnement opgezegd te krijgen

  • 2 August 2023
  • 8 reacties
  • 99 Bekeken

Omdat ik de beslissing gemaakt had om over te gaan naar Mobile Vikings heb ik via de easy switch procedure het mandaat gegeven aan Mobile Vikings om mijn internetabonnement op te zeggen. Mobile Vikings heeft de installatie bij mij thuis uitgevoerd op 3/07/2023. Die zelfde dag heb ik voor de zekerheid ook persoonlijk via de website van proximus opgezegd verwijzend naar de easy switch die ik via mobile vikings had aangevraagd. Ik vroeg daarbij ook de opzegging van mijn booster. Op deze manier dacht ik gerust te zijn dat de opzegging zeker zou doorgevoerd worden. Ik kreeg van proximus ook een bevestiging van ontvangst van deze opzegging. Op 14/07 heb ik echter vastgesteld dat Proximus mij een factuur stuurde voor de volledige maand juli 2023, ondanks mijn opzegging. Ik heb daarom diezelfde dag 14/07/2023 via de chat jullie klantendienst gecontacteerd en men zou alles in orde maken. Ik stel vandaag 02/08 echter vast dat de opzegging nog altijd niet in orde is en dat ik een aanmaning kreeg van de factuur voor juli 2023 die ik uiteraard nog niet betaald heb. De modem en de booster staan hier al sinds 03/07 klaar om te verzenden naar Proximus, maar ik krijg hier ook niet de nodige documenten voor om de terugzending in orde te maken. Ik vraag dus: ten eerste een creditnota voor de onterechte facturatie van 4/07-31/07, ten tweede de nodige documenten om mijn modem en booster terug te sturen, ten derde een bevestiging van de opzegging van mijn internetabonnement. Ik begrijp niet dat dit zo moeilijk kan zijn?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Vansimpsen ik corrigeer de aanrekening van juli, voor de verwerking van de opzeg heb ik hulp van IT nodig. De nodige documenten volgen. Groetjes, Heidi

Beste @HeidiE , de rechtzetting van de factuur is ondertussen gebeurd. Maar ik heb nog niets vernomen over de opzeg en nog geen documenten ontvangen om de modem en booster in te leveren?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Vansimpsen hiervoor is ticket IM12295323 in behandeling, onze IT-dienst volgt verder op. Groetjes, Heidi

@HeidiE : ik begrijp jullie niet meer...Nu krijg ik plots een nieuwe factuur? Waarom is het in godsnaam zo moeilijk om alles bij jullie opgezegd krijgen? Wat een klucht!

Reputatie 7
Badge +3

@Vansimpsen  Ik heb een dossier voor mij aangemaakt 52994997. Ik volg het op en hoop dat ik straks nieuws voor je hebt.  Je producten hangen nog tussen de 2 firma’s. Ik heb alvast je aanrekening gecrediteerd 7393279691

Reputatie 7
Badge +3

@Vansimpsen  Dag, ik heb vandaag eindelijk het opzeg order kunnen uitvoeren. De labels tot terugzending zitten bij het bericht van wijziging. Ik hou je facturatie nog een tijd in de gaten zodat, wat er nog gaat gefactureerd worden, kan tegengehouden worden. Groetjes Luc

@Luc.M : het tegenhouden van de facturen lijkt toch niet zo goed te lukken, aangezien ik nu weer een aanrekening voor september kreeg😤. Modem en booster zijn ondertussen al enige tijd teruggezonden. Kan u dit “opnieuw” rechtzetten a.u.b.? Ik hoop dat dit de laatste keer is….

Reputatie 7
Badge +3

@Vansimpsen  M’n excuses is blijkbaar nog niet in orde. Ik heb m’n dossier opnieuw geopend, IT ticket aangemaakt en deze ontvangen rekening, gecrediteerd. Ik laat je later feedback. Groetjes

Reageer