Beantwoord

Omschakeling naar Flex - factuur is niet correct


Reputatie 1

Beste Proximus-medewerkers,

 

Ik richt mij hier tot de Proximus-medewerkers omdat ik 2 vragen heb inzake mijn abonnement.

Vorige maand was er een probleem met het internetverbruik van de smartphone van mijn man; naar aanleiding hiervan hadden wij gekeken of we ons bestaande pack niet konden veranderen/upgraden.

Momenteel betaalden we 136,47 euro abonnement (108,49 euro voor internet+TV+telefonie+abonnement voor 2 smartphones, 6 euro voor onze 2de decoder, 4,99 voor het voordeelpack Slimme Diensten en 16,99 voor de TV-optie: all sports).

We deden de simulatie op jullie website en kwamen aan 121,98 euro voor het Flex-pack, namelijk: 86,99 euro voor het pack met inbegrip van de tv-optie all sports, 15 euro voor het 1ste smartphone abonnement, 9 euro voor het 2de smartphoneabonnement, 6 euro voor de 2de decoder en 4,99 euro voor het voordeelpack Slimme Diensten.

Een toch aanzienlijk lager bedrag te betalen en bovenop zouden we naar 5GB gaan voor de smartphones terwijl we nu maar 1 GB hadden, onbeperkt bellen,… een verbetering dus!

We zijn dan ook op 1 maart 2021 naar de Proximus-winkel in Ninove gegaan. We hadden de recentste factuur mee en de medewerkster Joyce deed voor ons de simulatie: zij kwam inderdaad ook aan 121,98 euro. We zijn op dat moment dan ook overgestapt naar Flex. Joyce stelde de vraag of we nog interesse hadden in het Multi Nl boeket met o.a. natuurzenders zoals Discovery (dit zat nl. wel inbegrepen in onze huidige pack, maar was bij het Flex-pack niet inbegrepen).

We hebben duidelijk gezegd dat we hierin GEEN interesse hadden en dat we dit Multi Nl boeket dus niet wilden. Geen probleem, prijs kwam dus zoals gezegd op 121,98 euro. Omschakeling ging diezelfde dag nog in orde zijn: dit is inderdaad heel correct verlopen!

Ik zie vandaag in My Proximus dat mijn aanrekening van maart beschikbaar is. Deze bedraagt aan abonnementsgeld 138,93 euro voor de maand maart, wat niet overeenstemt met voornoemde 121,98 euro. Bij nazicht van de aanrekening blijkt dat men mij nu toch nog het Multi NL boeket heeft aangerekend aan 16,95 euro terwijl we stellig gezegd hebben dat we dit niet moesten hebben (al de rest is wel correct). Als je van de 138,93 euro deze 16,95 euro aftrekt kom ik inderdaad aan het vooropgestelde bedrag van 121,98 euro. In My Proximus bij mijn producten is dit aangerekende pack niet terug te vinden.

Mijn vragen: kunnen jullie dit Multi Nl boeket definitief stopzetten aub (zodat ik dit toch niet iedere maand opnieuw moet aankaarten) en kan het aangerekende bedrag van 16,95 euro worden teruggestort? We hebben immers heel duidelijk vermeld dat we dit niet moesten hebben.

De aanrekening staat op naam van mijn man; zijn naam en ons klantennummer staan vermeld in mijn profiel.

Alvast bedankt voor jullie medewerking, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

icon

Beste antwoord door Sandra_065 17 April 2021, 13:32

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Sandra_065 Ik zal de situatie voor je nakijken en rechtzetten via dossier 47697132. Zodra ik meer informatie voor je heb, hou ik je hiervan op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Sandra_065  Dank je wel voor het aangenaam telefonisch contact in verband met de oplossing van dit dossier. Aarzel niet om ons te contacteren indien er verdere vragen zouden zijn. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD: supertof dat je me de dag na mijn melding zelf telefonisch contacteerde met een oplossing!

Ik heb even afgewacht om een reactie te posten omdat ik eerst het factuurbedrag voor de maand maart wou nakijken en tot ik het bedrag van mijn nieuwe aanrekening kon controleren.

Goed nieuws: factuurbedrag van de maand maart was aangepast met de voorgestelde correcties en was dus correct. Ook het bedrag dat werd aangerekend voor de maand april is nu correct (met dank trouwens voor de getrouwheidskorting die ik nog kreeg!).

Bij deze dus een dikke merci!!

Geachte,

eveneens vorige maand bestaande pack omgevormd naar flex (vast-mobiel-internet - tv)

Oud pakket multi boeket nl wordt ook nog aangerekend; gisteren telefonisch contact gehad met de klantendienst, vriendelijke man die echter beweerde dat deze optie niet geannuleerd kan worden, want dit zou een verlies van al de zenders betekenen. Zijn die niet, op een paar na,  al inbegrepen  in pickx?

 

met vriendelijke groeten

 

Ter info: Pickx Tv zenders zijn beschikbaar - Belgische en buitenlandse zenders | Proximus

Reputatie 7
Badge +2

@patrick dr 

beste,

ik vraag het even na: het tv landschap is de laatste maanden danig veranderd en zal naar toekomst toe nog regelmatig veranderen in het aanbod :-)

als ik correct info heb, kom ik terug..;

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@patrick dr  Het Multi boeket wordt niet meer gecommercialiseerd en is inderdaad niet inbegrepen in Flex. Je kan deze wel opzeggen, maar als je de zenders niet wil verliezen dan kan je deze best wijzigen naar de tv-optie Family. Via de link dat @Martin  doorstuurde (waarvoor dank), kan je de zenderlijst van Vlaanderen raadplegen. Je zal merken dat Multi en Family voor 99% overeenkomen qua inhoud. Bij een wijziging van Multi naar Family zou je enkel Eurosport 2 en Extreme Sports (+ opnames) verliezen, maar je krijgt wel een aantal andere zenders in de plaats zoals BBC First, Travelxp, ...

 Verder zijn Pickx+ en een catalogus op aanvraag nu ook inbegrepen in Family.

Multi NL kost je nu €16,95/maand, terwijl Family in Flex slechts €10/maand kost.

Groetjes,
Antonella

 

 

Hallo Antonella,

bedankt voor je reactie;

hoe kan die optie opgezegd worden, zonder omschakeling naar Family?

met vriendelijke groeten

Patrick

Reputatie 7
Badge +3

@patrick dr Als je dit wenst, dan verwijder ik het Multi boeket voor jou. Mag ik dit in orde maken? Groetjes, Antonella 

hallo Antonella

U mag het multi boeket verwijderen.

Meet dank - met vriendelijke groeten

Patrick

TUI: maandag komen de Prox forummedewerkers terug langs

Reputatie 7
Badge +3

@patrick dr Het Multi boeket wordt vandaag opgezegd en het aangerekend bedrag voor dit boeket op de factuur wordt rechtgezet. Bevestiging per e-mail volgt. Groetjes, Antonella

Reageer