Hallo,
een enkele dagen geleden heb ik Proximus gemaild voor het aanvragen van een afbetalingsplan zodat ik mijn ietwat hoog opgelopen factuur in twee delen zou kunnen betalen.
Ik kreeg hier echter na enige dagen geen antwoord op, en gezien het toch een redelijk dringende materie betreft besloot ik het via de chat te proberen. Hier werd ik tot mijn tevredenheid toe snel hulp aangeboden.
Echter kreeg ik snel te horen dat het opstellen van een afbetalingsplan voor mij niet mogelijk zou zijn sinds ik in het ‘recent verleden’ een betaalbelofte niet zou zijn nagekomen. Dit kan hoe dan ook zeker weten niet kloppen, sinds de enige betaalbelofte die ik recent ben aangegaan keurig op tijd heb betaald (ik heb hier altijd betaalbewijzen van indien gewenst!). Het moet dus een fout in hun systeem betreffen.
Na meerdere malen vriendelijk verzoeken via de chat me meer uitleg te geven over welke betaalbelofte dit dan wel zou gaan en/of ze me eventueel een supervisor konden laten spreken kwam het er eigenlijk op neer dat de meneer me niet meer kon helpen en werd het al snel duidelijk dat ik een last voor hem begon te worden. Weer na chat én mail niet geholpen dus. Ondertussen tellen de dagen van deze inmiddels vervallen factuur wel verder.
Ik probeer dus een laatste maal via deze derde weg jullie vriendelijk te verzoeken of het mogelijk zou zijn deze situatie te herbekijken en me een afbetalingsplan op te stellen. Indien jullie betaalbewijzen willen voor aan te tonen dat ik destijds correct heb betaald wil ik deze gerust doorsturen.
Ik hoop dat de situatie op deze manier netjes op te lossen valt, anders rest me helaas niets anders de ombudsdienst van telecom te contacteren sinds ik momenteel niet in staat ben de volledige factuur te betalen en mij ten onrechte een betalingsregeling wordt geweigerd.
Gewenste oplossing: afbetalingsplan
Met vriendelijk groet