Vraag

Gevraagd, nooit gekregen, wel gefactureerd...

  • 12 October 2023
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Voorgeschiedenis:

Eind augustus / begin september besloot ik om van mijn huidige internetprovider over te stappen naar Proximus (waar ik reeds een vaste lijn + mobiel nr heb), om al mijn telecom(kosten) te kunnen bundelen in 1 pakket. De verkoper in de lokale Proximus-winkel ging het allemaal regelen.

Wat volgde was een bestelling met een pakket dat ik niet gevraagd had (uiteraard een duurder), en een reeks afzeggingen + nieuwe bestellingen via de helpdesk om verdere fouten te corrigeren — nieuw mobiel nummer ipv overname van het bestaand, plotse toevoeging van Internet TV optie waar ik nooit om gevraagd had, enz…

Op 11/10 belde ik nogmaals de helpdesk, om te informeren naar de status van de laatst aangevraagde bestelling, én een aangevraagde correctie van mijn persoonsgegevens (foute leeftijd in de database).

Blijkbaar was de vorige callcenter-medewerker me vergeten zodra de telefoon werd afgelegd, want er was geen internet-pakket meer in bestelling en de persoonsgegevens waren nooit aangepast. Maar mijn correcte geboortedatum zou worden doorgegeven aan IT, en het stond me vrij om nu gewoon online de opties te bestellen die ik bij in mijn pakket wilde…

Zes weken verspild. Maar bon, het kon erger.

En dat dacht men bij Proximus blijkbaar ook…

Want vandaag ontvang ik een e-mail met een melding dat mijn nieuwe factuur klaarstaat, met een bedrag dat een stuk hoger is dan normaal, en verdacht goed overeenkomt met wat ik had moeten betalen wanneer de oorspronkelijk gevraagde bestelling door mij goedgekeurd en door Proximus geleverd zou zijn geweest…

De factuur zelf is totnogtoe niet te vinden in MyProximus of de app, dus ik kan nog niet uitsluiten dat het louter een systeemfout betreft. Maar ik heb ondertussen geleerd om het ergste te verwachten, en snel te reageren op dit soort fratsen...

Dus, Proximus:

  1. Vanaf nu: alle communicatie schriftelijk, zodat ik er ook kopieën van heb, en bij voorkeur publiek (ter lering en vermaak ;) ).
  2. Als een Proximus-medewerker dit leest: graag enige opheldering over deze factuur (ref. nr. 7348396851) én bevestiging van correctie persoonsgegevens.
  3. Aangerekende kosten voor diensten die door Proximus niet aantoonbaar zijn geleverd, zullen met alle middelen worden betwist.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Tom Engelen Ik heb klachtendossier 53353503 opgemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Deze gaan zelf terug contact met u opnemen om alles samen te overlopen en de nodige rechtzettingen te doen indien nodig.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Bedankt @Joel M.

Ik ben in blijde verwachting (hopelijk niet te lang) van een bericht...

De factuur bevat o.a. het nieuwe nummer dat ik nooit heb gevraagd, én zowel het oude als nieuwe (lopende) mobiele abonnement op “mijn” nummer -- want corrigeren kan niet, de helpdesk zegt af en maakt nieuwe bestellingen… 

Reageer