Vraag

Geen affinity korting meer met fiber-pack 😒

  • 14 July 2021
  • 20 reacties
  • 628 Bekeken

We zijn overgestapt naar fiber en nu stellen we vast dat de affinity korting via de werkgever niet van toepassing is op dit pack. Wat heel jammer is wat dat was in mijn geval toch 10%.

Ik las nu wel dat proximus een gelijkaardige aanbieding heeft namelijk ”Packs for employees”. Kom ik hiervoor in aanmerking?

Grtz

 


20 reacties

Er worden inderdaad ook soms vervangende kortingen gegeven voor bv een jaar, maar de Proximus medewerkers zelf kunnen natuurlijk verder met je bespreken wat er wel dan niet eventueel nog  mogelijk is als ze hier de draad terug opnemen.

Verder nog ter uwe info:  Dit is hier ook vroeger in dit verband gepost werd als antwoord:

Affinity-programma:
Sinds 1 juli 2020 zijn de nieuwe Packs onder de naam FLEX gelanceerd.
De vorige Packs (Familus, Tuttimus en Minimus) worden niet meer gecommercialiseerd.
Het Affinity-programma is niet van toepassing op de nieuwe FLEX Packs.
De gevallen die zich zullen voordoen zijn als volgt:

  • Als de werknemer geniet van de Affinity-korting met Familus, Tuttimus of Minimus en niets verandert aan zijn Pack, behoudt hij zijn Affinity-korting.
  • Als de werknemer gebruik maakt van de Affinity-korting en migreert naar een nieuw FLEX Pack, verliest hij zijn Affinity-korting.

ondertussen eens kijken op basis van info komende van uw werkgever,
of u nog toegang en eventueel nog korting hebt
https://www.proximus.be/affinity/nl/?view=default

 

Of er andere kortingen mogelijk zijn op flex daarvoor best een officieel antwoord van Prox  afwachten.

Reputatie 7
Badge +3

@Briezer  (aka @Ron_09 ) Het Affinity programma is inderdaad niet compatibel met Flex (bedankt @Martin ).

In de plaats werd wel een korting van €10/maand gedurende 12 maanden geactiveerd. Deze wordt correct toegepast op de factuur.

De optie Fiber Boost 1 Giga werd verwijderd en het aangerekend bedrag van €15 voor deze optie werd rechtgezet op 12/07.

Je betaalt nu €2,55/maand meer voor jouw abonnementen. Hiertegenover staat dan wel een ferme upgrade van de abonnementen in de plaats.

Packs for Employees is geen korting, maar een tussenkomst van de werkgever op het internetabonnement. Dit krijg je dus enkel als jouw werkgever dit aanbiedt. Meer info op http://www.proximus.be/pfe

Groetjes,

Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD de €10/maand is niet in de plaats van de affinity maar is er gekomen na een contact met een medewerker nav mijn opmerking dat een nieuwe klant voor een fiberpack meer dan €40 korting krijgt. Tijdens dit contact werd er ook nog €3 korting aangeboden op het mobiele tarief en werd de affinity korting van 10% ook toegekend.

Met dit voorstel (via mail toegezonden) hebben we dan beslist om over te stappen naar fiber. Groot was dan ook de verbazing dat op het factuur enkel de €10 korting stond. Een telefoontje later was de realiteit dat de andere toegezegde kortingen niet van toepassing zijn op het fiberpack. Om het met de woorden van de dienst factuurtje te zeggen, “men heeft u bij het opmaken van het voorstel voorgelogen" 🤔

Nu los daarvan heb ik ondertussen de vraag gesteld aan mijn werkgever. Maar u begrijpt dat proximus en enkele medewerkers bij mij geen al te goede indruk hebben nagelaten.

Reputatie 6
Badge +2

@Ron_09  Dag , dit begrijpen wij al te best en vinden het zeer jammer. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Ron_09  @Briezer  Ik heb jouw dossier in behandeling genomen en jou een mailtje gestuurd. Stuur je me het voorstel dat je op mail had gehad even door? Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD , voorstel per mail doorgestuurd 

Grtz

Reputatie 7
Badge +3

@Ron_09  Ik ga verder navraag en onderzoek doen en zal jou via mail op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Hallo

Vandaag overgegaan naar Flex Fiber abonnement. Toen ik belde met jullie diensten sprak ik over de Affinity korting die overgedragen zou moeten worden. Dat was geen probleem volgens hen maar dat kon niet gebeuren op dat ogenblik. Ik moest wachten tot de omschakeling gebeurd was. Vandaag bel ik om dit aan te vragen en hoor ik doodleuk dat de korting niet automatisch overgedragen wordt maar dat er een nieuwe aanvraag naar de werkgever moet gebeuren. Top, ik voel me goed ….
Ik krijg als compensatie nu een korting van €5 voor 6 maand. Als trouwe klant word je niet gewaardeerd.  

Reputatie 7
Badge +3

@11787004 Affinity is niet compatibel met Flex. Deze kan je dus helaas niet meer aanvragen.

Als tegemoetkoming heb ik een bijkomende korting voor jou geactiveerd. Dit wordt ook per mail bevestigd.

Groetjes,
Antonella

Hartelijk dank Antonella! Mail is net binnen gekomen. Vriendelijke groet, Patrick Heylen

Ondanks de belofte dat er niets zou veranderen aan prijs die ik had als niet actief medewerker bij proximus betaal ik toch al enkele maanden de factuur zonder korting sedert de activatie van flex fiber. Inmiddels heb ik al twee keer een mail ontvangen met de correcte korting en de belofte dat het in orde komt. Kwaliteit T.V kijken op fiber, af en toe stilstaand beeld, en anders dan blokkeert de V5 mini decoder dan ook nog wel eens ?. Er is al twee keer een technieker langs geweest en telkens blijf ik met hetzelfde probleem zitten.  

Reputatie 6
Badge +2

@Marnick L  Dag Marnick ik zie dat onze peroneelsdienst hiervoor een dossier heeft aangemaakt. Ik heb ze toegewezen aan iemand voor verdere afhandeling. Zij neemt spoedig contact met u op. Groetjes Luc

Bedankt voor uw inzet Luc. Benieuwd of ze nu eens gaan reageren en mij een eerlijk antwoord gaan geven over deze situatie. Met valse beloftes of tijdelijke kortingen ben ik niets. 

Hiep hiep Hoera !. Nu heb ik al enkele dagen geen producten meer in My Proximus ?. Het forum staat vol met dit probleem, en toch blijft het probleem bestaan. Dit kan toch echt niet meer zo verder gaan.

Reputatie 7
Badge +2

@Marnick L Dat is inderdaad heel vervelend.Onze excuses hiervoor.Problemen zijn gekend en worden opgevolgd.Groetjes,Joel

Ik heb sinds 21 januari affinity korting op mijn flex pack.Iemand van proximus had me gebeld en zei dat wanneer ik mijn kode doorstuurde ik de korting ging krijgen.Hij zei ook dat op mijn vorige pack (tuttimus) de affinity korting niet kon. Op de rekening van februari is deze korting verrekend.Op 15 februari heb ik mijn vaste lijn stop gezet omdat ik steeds storende telefoons kreeg en ik toch smartphones heb.Aan de telefoon zei een proximus medewerker dat ik de affinity korting gewoon ging blijven behouden.Ik ontving daarop een document waarop stond dat mijn vaste lijn opgezegd was en dat ook mijn affinity korting opgezegd was.Toen ik daarover naar proximus belde kreeg ik als antwoord dat het opzeggen van die korting enkel voor de vaste lijn telde.Bij mijn aanrekening van maart heb ik echter geen korting meer gekregen.Ik heb hiervoor reeds vele telefoons gedaan en er zijn reeds 2 cases opgestart.De ene operator zei dat ik wel nog recht had op de korting en heeft vervolgens een case opgestart.De volgende keer werd er terug een case opgestart en kreeg ik wat later een document met de mededeling dat ik 1 jaar 5 euro korting krijg.Bij de volgende telefoon werd mij gezegd dat ik door iemand van proximus ging opgebeld worden.Tot nu heb ik niks meer gehoord.Ik ben reeds jaren klant bij proximus maar ik krijg nu het gevoel dat vaste klanten daar overbodig zijn geworden en geen aanbiedingen meer krijgen.Iemand buiten het callcenter,waarvan het personeel elkaar tegenspreekt en niet weet waarover het gaat, kontakteren is blijkbaar onmogelijk.

FYI: wat hier vroeger nog door de Prox medewerkers werd gepost is het volgende:

  • EPP of Affinity is de korting van 10% op de packprijs en is van onbepaalde duur
    → deze valt weg bij omschakeling naar Flex en wordt vervangen door een tijdelijke vervangingskorting op Affinity van € 5/maand gedurende 12 maanden.

Maar de Prox forummedewerkers kunnen je morgen hiermee verder helpen en daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen om je verder tehelpen, van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +2

@Danny M 

vul je in je forum profiel je gegevens in?

Dan kunnen we de opgestelde dossiers nakijken en zien wat we voor je kunnen doen.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

groetjes

Tina

Ik vraag me wel af hoe het komt dat ik vanaf 21 januari en in februari wel recht heb op een affinity korting van 10% en na dat ik mijn vaste lijn opgezegd heb ik die korting kwijt ben.Ik heb juist telefoon van de klantendienst gekregen waarbij de persoon van proximus bevestigd dat ik de korting  door het opzeggen van de vaste lijn kwijt ben maar dat ze er mee bezig zijn.

Reputatie 7
Badge +2

@Danny M 

ik zie dat er idd een dossier open is en onze collega zal dit verder met je bespreken.

groeten

Tina

Reageer