@Jeroen_F kun je in het klantprofiel de gegevens aanvullen, voor nazicht?
@HeidiE Ik heb de gegevens aangevuld
Alvast bedankt :)
@Jeroen_F
als ik bij de nog te factureren bedragen kijk voor jou zie ik idd 4,89 euro. Bij mij staan de bedragen sowieso excl BTW…
Tel je daar 21% btw bij dan klopt het totaalplaatje.
groeten
Tina
Ah, ik dacht dat de BTW al inbegrepen was. In de bevestigingsmail van google play store stond namelijk:
Totaal: €4.89 |
(Inclusief €0.85 Btw) |
Dus er wordt eigenlijk twee keer BTW betaald via die methode?
@Jeroen_F
geen idee, wij zijn hierin tussenpersoon en moeten aan playstore betalen… we doen zelf de aanrekening niet
k ga eens rondhoren. Moest ik ergens nuttige info bekomen dan hoor je het.
groeten
Tina
@Jeroen_F
ik heb bij financien geïnformeerd. ik krijg net hetzelfde antwoord: wij krijgen gewoon het aan te rekenen bedrag…
en hij vermoedt dat hun melding foutief is opgesteld?
anders moet je proberen bij Google Play zelf te informeren?
Groeten
Tina
Even mijn economielessen herhalen
Google is btw plichtig in België en heeft een Belgisch btw-nummer (BE0878.065.378).
Google rekent dus terecht btw aan.
Er zijn maar 2 mogelijkheden:
- Proximus rekent een 21% hogere prijs, (4,89 t.o.v. 4,04). Die 21% is hetzij pure winst uit verderverkoop, hetzij een vast percentage als aanrekening voor door haar geleverde “service”. UIteraard betaalt Proximus winstbelasting op 0,85 euro, het verschil tussen aankoopprijs en verkoopprijs. Slechts in die gevallen rekent Proximus terecht 21% btw op haar verkoopprijs.
- Proximus handelt als een “doorgeefluik” (cf. @tina.b) en rekent ten onrechte nogmaals 21% btw aan op de betaling. Belasting op belasting is verboden door de EU.
Hoe worden andere diensten van derden aangerekend? Ik denk o.a. aan 4411. Ik dacht toch zonder extra btw. (op straat parkeren is vrij van btw)
@Jeroen_F
dat zou me heel straf lijken dat proximus onterecht extra aanrekeningen zou doen..
dus ben ik nog eens gaan navragen bij collega’s die expliciet diensten door derden behandelen én k heb gekeken naar eigen aankopen die aangerekend worden…
Als je wacht tot je de aanrekening in september hebt gehad, ga je zien dat het bedrag wel degelijk aangerekend zal zijn zoals google play het heeft bevestigd.
Prx rekent geen nieuwe btw aan… via de opgevraagde testfactuur verandert het bedrag niet of ik nu met of zonder btw vraag, het blijft die 4,89 euro.
Waarom geeft MyProximus dan nog eens btw erbij? Geen idee, dat is best te melden bij MyProximus… als je via de gsm werkt, kan je schudden en een logformulier invullen met je opmerking zodat ze kunnen nakijken.
Sorry voor de verwarring.
mvg,
Tina
Dat zou inderdaad al lang aan de grote klok (media) gehangen geweest zijn moest dit het geval zijn.
Ok! Als de testfactuur het correcte bedrag weergeeft (4,89), zal de 5,92 die ik zie wellicht gewoon een bug zijn van Myproximus.
Afwachten tot de factuur van september dus…
Dankjewel voor de reacties :)
Ok! Als de testfactuur het correcte bedrag weergeeft (4,89), zal de 5,92 die ik zie wellicht gewoon een bug zijn van Myproximus.
Afwachten tot de factuur van september dus…
Dankjewel voor de reacties :)
Best toch doorgeven aan Proximus (zie antwoord @tina.b) opdat zij het corrigeren in de app.
Gewoon om te zeggen dat volgens de Belgische wetgeving de verkoopprijs die aangekondigd wordt de prijs moet zijn met alles er in. Ook de BTW. Dat staat in een KB ergens van juni 1996.
Klopt! En dat was toch ook zo bij Google.
En dus komen we terug uit bij mijn 1e post in dit topic