Vraag

Domiciliëringsproblemen

  • 12 March 2021
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Beste(n),

Ik probeer het zo simpel mogelijk te houden…

Eerste week van januari 2021 beslissen wij onze Proximus-factuur te betalen via domiciliëring.

Zo gezegd, zo gedaan (?). Dit wordt aangeboden via MyProximus, dus ik als beheerder...hop...klaar is kees ? De domiciliëring is o.k. en wordt zelf bevestigd via telefoon. Nazicht via MyProximus : “Uw factuur wordt afgerekend via domiciliëring” (met vermelding van het juiste rekeningnummer). Heden staat dit nog steeds zo vermeld…

Wat later komt de factuur binnen via mail...met de vraag tot betaling. Na telefonische contactname blijkt dat “het” nog niet verwerkt is in “het systeem” maar dat “het” voor de volgende factuur in orde zou zijn. Dit begrijp ik volledig, niettegenstaande dat “het systeem” (MyProximus) zegt dat ik betaal via domiciliëring krijg ik dus nog een ‘manuele’ rekening maar uiteraard begrijp ik dat niet alles van één seconde op de andere geregeld is.

Februari 2021 : business as usual : factuur per mail, manueel te betalen niettegenstaande MyProximus zegt “domiciliëring”. Ik dus contact met Proximus : rekening gewoon betalen..bla-bla, systeem nog niet in orde bla-bla, komt allemaal goed bla-bla…

Maart 2021 : business as usual (zie februari 2021) : deze keer “probeer” ik het via (boze) mail. Krijg ik via voice-mail te horen dat effectief geregistreerd staat dat ik betaal via domiciliëring, dat het aan het “systeem” kan liggen of...aan mijn bank (?!?), dat het zal goed komen maar dat ik het toch in de gaten moet houden (?!?). Volgende dag (gisteren dus) krijg ik een mail van (no-reply-)Proximus : HIERBIJ VINDT U HET GEVRAAGDE FORMULIER (sorry dat ik sta te roepen...). Het formulier is reeds gedeeltelijk ingevuld, onder andere met het juiste rekeningnummer (LOL) dat vermeld staat op MyProximus bij domiciliëring...

Dus nu verwacht Proximus dat ik dit formulier ga printen (heb ik een printer ?), dat ik het ga invullen en dan per post met een zegeltje naar hen terugstuur…..(er staat : terugsturen per post !).

Pure Kafka, niet ? Ondertussen ben ik in de “amuseer-fase” en benieuwd hoe dit verder afloopt…

Mvg,

Patrick


1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

@Depadde  Mijn excuses voor het ongemak. Op 11/03 werd hiervoor een dossier behandeld en werd het domiciliëringsmandaat verwijderd en opnieuw geactiveerd op hetzelfde IBAN nummer eindigend op 3474. Vanaf de volgende factuur zou de betaling via domiciliëring toegepast moeten worden. Indien zich er nog problemen voordoen, laat dit ons gerust via deze weg weten. Groetjes, Antonella

Reageer