Vraag

Demon games klacht zelfs na terugbetaling

  • 11 september 2019
  • 8 reacties
  • 294 Bekeken

  • New user
  • 0 reacties
Zoveelste slachtoffer van Demon games, zomaar facturen aanrekenen en doorsturen. Eerste keer gebeld naar proximus na eerste factuur vervolgens was het zogezegd geblokkeerd en stopgezet, helaas maand erna opnieuw een nieuwe factuur. Opnieuw gebeld, toen was het blijkbaar niet mogelijk dat men mij vorige keer gezegd had dat het stopgezet was, vervolgens demon games laten bellen en opnieuw stopgezegd. Maand erna opnieuw factuur, niet meer betaald en vervolgens opnieuw gebeld naar de klantendienst van proximus, toen vreemd mailadres gekregen van demon games medewerker waarnaar ik moest mailen om het stop te zetten en te crediteren. Vervolgens opnieuw een factuur gekregen, opnieuw contact opgenomen volgens proximus was de mail van demon games niet legitiem en kon het niet dat zij het bedrag gingen terugstorten rechtstreek aan proximus. Ondertussen is mijn nummer ook geblokkeerd wegens het niet betalen van de factuur. Heb ook klacht neergelegd bij de ombuds, wat een trieste klantenservice.

8 reacties

ter info: indien het u moest interesseren, zie ook
>
https://nl.forum.proximus.be/jouw-ideeenbus-52/stop-samenwerking-pm-connect-demon-games-livefootball-tv-48194
Reputatie 7
Badge +3
Dag JDV,
Aangezien je een dossier hebt lopen via de ombudsdienst, zal je ook via die weg een antwoord ontvangen.
Groetjes,
Antonella
Ik ben vandaag tot de constatie gekomen tot ik ook slachtoffer ben van fraude. Ik krijg een wekelijkse facturatie via Livefootball tv 080020567 zonder hiervoor akkoord gegeven te hebben. Na enig opzoekwerk op fora en google géén sluitende oplossing gevonden.
Momenteel zie ik maar één oplossing : nummer stopzetten.
Is er een alternatief voor deze triestige toestand?
Reputatie 6
Badge +2
@annabruyland Best op het nummer 0800 20 567 eens contact opnemen.Zij zijn verplicht u de nodige uitleg te geven.Via die weg kan u ook een terugbetaling vragen van de kosten.Groetjes,Joel
Reputatie 7
Badge +3
Ter info:

https://nl.forum.proximus.be/facturatie-betalingen-48/klacht-fraude-aanrekening-door-derde-game-store-43295

Als bijkomende inlichtingen:
a. Wanneer de Eindgebruiker zich tot de Operator wendt met klachten, vragen of opmerkingen, deelt de operator de contactgegevens van de Contractant en/of Dienstenaanbieder mee aan de eindgebruiker.
De klant moet vervolgens zelf contact opnemen met de Contractant en/of Dienstenaanbieder. Indien deze klacht van de eindgebruiker niet werd opgelost door de Contractant en/of Dienstenaanbieder, dient de klant een schriftelijke klacht, vraag of opmerking via het officieel kanaal (customer care email adres, web form of brief) van de Operator te richten.
Vervolgens vraagt de Operator de benodigde gegevens op bij de Contractant en/of Dienstenaanbieder. Op eenvoudig verzoek van de Operator tot aanlevering van de volledige berichtengeschiedenis en/of de benodigde gegevens, dient deze Contractant en/of Dienstenaanbieder de gevraagde informatie binnen de 3 (drie) Belgische werkdagen na ontvangst van dit verzoek te worden aangeleverd.
Indien uit de ontvangen informatie blijkt dat de dienst niet conform is met de geldende regelgeving of het verzoek tot aanlevering van informatie niet tijdig wordt behandeld door de Contractant en/of Dienstenaanbieder, zal de Eindgebruiker door de Operator schadeloos gesteld worden voor het betwiste bedrag in naam van de Contractant en/of Dienstenaanbieder, en zal het bedrag door de Contractant en/of Dienstenaanbieder aan de Operator worden terugbetaald.
b. Operatoren zijn namens de Eindgebruikers gerechtigd gegevens op te vragen aangaande Transacties die bij hen in rekening werden gebracht en deze informatie te verstrekken aan de desbetreffende Eindgebruiker.
c. De Dienstenaanbieder dient te allen tijde tenminste de volgende gegevens te verstrekken aan de Operator: - Timestamps van: • de inschrijving en uitschrijving • de betaaltransactie(s) • de afgeleverde SMS-notificaties • het gebruik van de Dienst - Type toestel - IP-adres - Type browser - Bewijs dat voldaan werd aan de wettelijke regels betreffende de precontractuele vereisten.
Proximus NV/SA
Sandrine Nelissen Grade
Director Group Public Affairs
bedankt M_016 , ik vond het bericht dat ik gepost had indertijd zelf niet meer terug
> https://nl.forum.proximus.be/facturatie-betalingen-48/klacht-fraude-aanrekening-door-derde-game-store-43295#post628126Als bijkomende inlichtingen:
a. Wanneer de Eindgebruiker zich tot de Operator wendt met klachten, vragen of opmerkingen, deelt de operator de contactgegevens van de Contractant en/of Dienstenaanbieder mee aan de eindgebruiker.
De klant moet vervolgens zelf contact opnemen met de Contractant en/of Dienstenaanbieder. Indien deze klacht van de eindgebruiker niet werd opgelost door de Contractant en/of Dienstenaanbieder, dient de klant een schriftelijke klacht, vraag of opmerking via het officieel kanaal (customer care email adres, web form of brief) van de Operator te richten.
Vervolgens vraagt de Operator de benodigde gegevens op bij de Contractant en/of Dienstenaanbieder. Op eenvoudig verzoek van de Operator tot aanlevering van de volledige berichtengeschiedenis en/of de benodigde gegevens, dient deze Contractant en/of Dienstenaanbieder de gevraagde informatie binnen de 3 (drie) Belgische werkdagen na ontvangst van dit verzoek te worden aangeleverd.
Indien uit de ontvangen informatie blijkt dat de dienst niet conform is met de geldende regelgeving of het verzoek tot aanlevering van informatie niet tijdig wordt behandeld door de Contractant en/of Dienstenaanbieder, zal de Eindgebruiker door de Operator schadeloos gesteld worden voor het betwiste bedrag in naam van de Contractant en/of Dienstenaanbieder, en zal het bedrag door de Contractant en/of Dienstenaanbieder aan de Operator worden terugbetaald.
b. Operatoren zijn namens de Eindgebruikers gerechtigd gegevens op te vragen aangaande Transacties die bij hen in rekening werden gebracht en deze informatie te verstrekken aan de desbetreffende Eindgebruiker.
c. De Dienstenaanbieder dient te allen tijde tenminste de volgende gegevens te verstrekken aan de Operator: - Timestamps van: • de inschrijving en uitschrijving • de betaaltransactie(s) • de afgeleverde SMS-notificaties • het gebruik van de Dienst - Type toestel - IP-adres - Type browser - Bewijs dat voldaan werd aan de wettelijke regels betreffende de precontractuele vereisten.

Proximus NV/SA
Sandrine Nelissen Grade
Director Group Public Affairs


Ter info: Proximus schrijft:
Proximus vergemakkelijkt de betaling van diensten aangeboden door derden,
maar is niet verantwoordelijk voor de uitvoering van de aankoop en/of levering van de dienst/product.
De klant dient zich rechtstreeks te richten tot de derde partij, leverancier van de dienst/product,
voor alle eventuele vragen of klachten en om desgevallend een factuur te bekomen.
Gegevens van derden zijn beschikbaar op hun website
of op www.proximus.be/mcommerce voor m-commerce of www.proximus.be/interactiviteit voor interactieve tv.
Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan @Martin
Ref.:
https://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom/wetgeving/nationaal-kader/koninklijk-besluit-van-12-december-2018-houdende-vaststelling-van-de-verplichtingen-die-van-toepassing-zijn-inzake-verstrekking-van-betalende-diensten-bedoeld-in-artikel-116-1-2-van-de-wet-van-13-juni-2005-betreffende-de-elektronische-communicatie-belgisc

maar ….
De klant dient zich rechtstreeks te richten tot de derde partij, leverancier van de dienst/product,
voor alle eventuele vragen of klachten
dit laatste is niet correct, cfr. link wetgeving hierboven kan/mag de klant zich ook tot Proximus wenden en dient Proximus de klacht door te spelen aan de betrokken dienstenleverancier

P.S.
Gisteren zijn er weer een paar antwoordpogingen in de mist gegaan (in afwachting van "goedkeuring door moderatoren"); dit blijkt een straatje zonder einde te zijn voor dergelijke problemen (censuur?) … 🤔
Dit is bij mij ook het geval hoor maar dat is hun spamfilter die nog aan het bijleren is, en nog veel false positives heeft.

Reageer