Vraag

aanrekenen telefoongesprek

  • 11 August 2020
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Geachte,

Het abonnement van de gsm van mijn dochter zit in mijn pack.

Ze heeft mobilus S  en als ze naar Nederland belt wordt dit aangerekend terwijl haar belminuten nog niet op zijn,kan u me hiervoor een uitleg geven a.u.b.

Mvg Steven. 


3 reacties

Ter info: voor mobilus S kun je de trieven vooe belln naar Nederland hier terugvinden

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/mobiel/internationaal-en-roaming/international-en-roamingtarieven.html

Vanuit Belgie Naar Nederland

 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr info @Martin het betreft inderdaad een internationaal gesprek (niet vervat in forfait nationale gesprekken)

indien uw dochter zich tijdelijk bv. in Nederland of Spanje zich zou bevonden hebben is conform de EU-wetgeving roaming van toepassing en zou het gesprek Nederland-Nederland of Spanje-Nederland aan nationaal tarief (= binnen de forfait) aangerekend geweest zijn

deze situatie is het gevolg van het compromis tussen EU-parlement/commissie en de (grote) telecomoperatoren in EU (misschien volgt er ooit eens een aanpassing)

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @STEVEN_020 de info hierboven van @Martin en @M_016 is correct, vanuit België naar Nederland bellen is niet inbegrepen in haar abonnement. Mvg, Heidi

Reageer