Skip to main content

beeld blijft hangen

  • September 3, 2012
  • 4 reacties
  • 512 Bekeken

Sinds een week blijft het beeld op de TV die het verst van de modem staat regelmatig voor een paar seconden hangen. De TV die het dichst bij de modem staat werkt perfect. Op de TV die blijft hangen werkt de radio perfect. Het signaal wordt doorgestuurd met PLC bakjes. Ik heb al nieuwe bakjes van Belgacom gekregen, ze verschillende keren gereset maar het werkt niet. Vandaag kwam een technieker van Belgacom. Ik was er niet want ik moest werken. Hij heeft gezocht naar de telefoonkabel en heeft enkel een verlengkabel in de kelder gevonden die niet meer gebruikt wordt. Volgens hem ligt het daaraan dat mijn TV beeld blijft hangen terwijl alles hier al twee jaar perfect werkt en er in de laatste week hier niets veranderd is. Hij is dus weggegaan en heeft tegen mijn moeder gezegd dat hij ging terugkomen. Mijn moeder heeft meer dan een uur gewacht. Toen ik thuiskwam werkte niets meer en ik heb zelf moeten bellen naar Belgacom om te weten wat er aan de hand is. Het antwoord was dat het aan mij lag omdat mijn kabel (die niet meer gebruikt wordt) vuil is en driemaal rond een buis gedraaid is. Ondertussen heb ik alles weer aan de praat gekregen maar het beeld op die ene TV blijft nog altijd hangen. Iemand die een oplossing weet?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Elsa
  • September 4, 2012
Je hebt goed beeld op je ene TV die waarschijnlijk via een vaste utp netwerkkabel verbonden is en waarschijnlijk alleen problemen met de tv die aangesloten is via devolo, als ik het goed begrijp.

Dat is iets wat heel frequent voorkomt met devolo ddat het een tijd goed gaat en dan opeens niet meer.

De beste raad die ik natuuelijk kan geven is van met vaste kabel te werken (natuurlijk niet altijd praktisch haalbaar)

De tweede beste oplossing als het echt niet gaat om met kabel te werken dan raad ik Ruckus aan (draadloze oplossing) (100% procent waterdicht is dit ook niet maar daar heb ik nog geen klachten over gehoord)

surf eens naar je webinterface van je modem http://192.168.1.1 en lees daar eens het volgende af:

Downstream Line Rate

Upstream Line Rate

Downstream Training Marge

groetjes, Elsa

  • September 4, 2012
Hallo Bene,


kan je me je Belgacom lijnnummer bezorgen via privé-bericht aub? Zo kan ik nakijken of het om een probleem op de lijn zelf gaat of dat het toch aan de PLC-verbinding ligt.


Mvg

Eva

  • Auteur
  • Apprentice
  • September 5, 2012
Wat is een lijnnummer en hoe stuur ik een privé-bericht?

Elsa
  • September 5, 2012
je telefoonnummer en als je geen BGC telefoon hebt zal er op je factuur een fictief telefoonnummer staan die BGC je toegekend heeft.













⚫ Een privé bericht naar Eva van BGC sturen doorhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank

http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank


Groetjes, Elsa