Skip to main content

Proximus bereikt definitieve samenwerkingsovereenkomst met EQT ¦ (Fiberklaar) Infrastructure en geeft zo verder vorm aan zijn ambitieuze fiberuitrol in België

cfr,: → Proximus bereikt definitieve samenwerkingsovereenkomst met EQT Infrastructure voor zijn ambitieuze fiberuitrol in België 

… Het is de bedoeling om in het kader van deze samenwerking minstens 1,5 miljoen woningen en bedrijven op fiber aan te sluiten….

→ Meer_duidelijkheid_over_onbeperkt_surfen_2022-02-23.pdf (bipt.be¦

De operatoren krijgen 6 maand om zich aan bovenstaande aan te passen (m.a.w een andere benaming kiezen dan “onbeperkte”  of de toegestane datavolumes aan te passen)

TBI  Hoeveel snelheid kan koper nog brengen ¦
Er zijn nog verhogingen mogelijk zie supervectoring bvb  → Hoe Proximus met ultra vectoring aan sneller internet werkt - ITdaily.

⌘ https://itdaily.be/nieuws/infrastructuur/proximus-en-nokia-verdubbelen-vdsl-internetsnelheid-in-wereldprimeur/ 

Vanaf 2023 dient blijkbaar info over de aangeboden snelheid, de gebruikte technologie en de vooruitzichten qua investeringen/aanpassingen binnen een periode van 3 jaar per adres te worden meegedeeld (en zou deze info dus aldaar ook voor elkeen vij beschikbaar komen)

Raadpleging betreffende de aan te leveren gegevens voor het geografische onderzoek van breedbanddiensten | BIPT

Betreft info voorhanden voor vaste breedbandnetwerken op het dataportaal van het BIPT 

ibpt | Dataportaal - Dataportaal van het BIPT (bipt-data.be)

 

Bijkomende info:
 

Als u bevindt zich in een zgn. witte/grijze zone 

De lijst van de sectoren, met de NIS-code, de naam van de sector, de gemeente en het gewest | BIPT

witte zone: geen operator biedt een minimum internetsnelheid van 30 Mbps

grijze zone: 1 operator biedt een dergelijke minimumsnelheid

Eventueel kan een Proximus Forummedewerker nagaan of u in aanmerking komt voor de “Tessares” xdsl&4G oplossing (indien de 4G dekking voldoende is op uw locatie en de antennebezetting dit toelaat)

Het is wel geen oplossing voor TV (TV enkel via xdsl nog geen 4G ondersteuning)

Hybrid access solution - Tessares

===========Wat Uitleg ivm de Boost doorTessares 4G Mod=================

De “Tessares oplossing” xdsl&4G bestaat uit een Sagem 4G modem verbonden met de Sagem Bbox3(v+): gele LAN poort van de 4G modem verbonden met de rode WAN poort van de Bbox waarbij de WAN LED op de Bbox continu blauw oplicht

Indien je geen hogere snelheid haalt met die bijkomende 4G Modem en in afwachting van een reactie van/controle door  een Proximus medewerker, kan je het volgende proberen:

Zet de Bbox en de 4G modem uit.
Herstart de Bbox en wacht tot de LEDs internet en DSL continu blauw zijn

Herstart de 4G modem en wacht tot de LEDS 4G en LAN op de 4G modem continu blauw zijn en ook de WAN LED op de Bbox continu blauw is. 

De LED signaalsterkte op de 4G modem kunnen variëren tussen 1 en 3 streepjes in functie van de voorhanden dekking (en bezetting van de antenne);
rood = geen 4G boost/ondersteuning)

Voer indien nodig bovenstaande procedure opnieuw uit na eerst een hard resest van de Bbox en de 4G modem (via reset knoppen op Bbox en 4G modem)

Indien u effectief bijna niets meer haalt aan  Mbps down, dan lijkt het er op dat
of de dekking 4G in uw omgeving onvoldoende is of de xdsl&4G oplossing mogelijks niet actief is op uw aansluiting

================================================================

Wanneer wordt een xdsl&4G “Tessares” combinatie toegekend?

Dit wordt enkel “on case by case” toegekend op voorwaarde dat:
- de xdsl snelheid beperkt is (< 16 Mbps)
- de dekking 4G (zeer) goed is (bv. 60 Mbps?)
- de bezetting van de lokale 4G antenne dit toelaat
enkel een vrij beperkt aantal xdsl&4G aansluitingen zijn per antenne mogelijk en er is voorrang voor het “echte” mobiele verkeer.

Om een idee te krijgen kun je de plaatselijke 4G snelheid binnenshuis met uw smartphone al eens meten. 
Speedtest Custom - Test your internet speeds
je kan ook de xdsl snelheid die Proximus u zou kunnen aanbieden op uw locatie eens natrekken (is er nog een aanbod en zoja welke snelheid)
Speedtest internet connectie | Proximus

Digi Gaat glasvezelstrijd aan met Proximus:

Digi gaat glasvezelstrijd aan met Proximus - TP

@Lieve Leyssens Op het klantnummer dat ik terugvind in jouw profiel, staat enkel een gsm-abonnement actief. Heb je internet en tv op een andere naam/klantnummer? Vul je deze dan even aan in jouw profielgegevens hier op het forum? Groetjes, Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd


Ik heb het andere klantnummer toegevoegd en de vaste nummer waar het aan gekoppeld is.


Mij hebben ze al verteld dat dat allemaal komt omdat ik op het einde van de lijn zit. Een buur heeft ook de opmerking gemaakt dat er kavels bijkomen maar op dezelfde lijn dus dat verzwakt het nog meer. In ‘t verleden als ik kloeg, ging het even beter maar ja de oplossing die dan toegepast wordt is: boost 1 even en na een tijdje neem je dat weer weg. Dit is geen oplossing. Maandag was er een algemene storing op het moment dat Thuis bezig was op tv. Mijn ma heeft het merendeel gemist. Zij is niet technisch onderlegt.

Bij de oude tv was het sneeuw als de verbinding plots weg was. Nu is het een zwart beeld. Het ligt dus niet aan het toestel.

Gisteren was de storing op de vaste lijn ook veel erger. Zelfs de beller aan de andere kant begon iets te horen.

We zitten hier bijna in een derde wereld land. Op bepaalde momenten hebben die wat internet en voor de rest niks.

De verstrengingen zijn ook nog eens binnen gekomen. Meer thuiswerk. Dat moet voor mij ook via de wifi/internet. Ik krijg tot op heden nog geen vergoeding in geen enkele vorm voor het thuiswerk. Alleen extra frustratie.


Reageer