Waarschijnlijk al 2 jaar had ik regelmatig dat mij TV beeld bevroor, meestal bij het bekijken van opnames. Dikwijls naar Proximus gebeld en elke keer was het decoder resetten, soms eens de modem. Dus op de duur belde ik niet meer want ik wist het antwoord toch. Om de zoveel maand toch nog eens gebeld, altijd hetzelfde. Dan werd fiber in de straat geinstalleerd en plots was de oplossing overschakelen op fiber. Ik had geen internet probleem, wel een TV probleem dus ik was niet bereid om 5€ extra te betalen voor een tv probleem. Men heeft nooit voorgesteld om de decoder te vervangen.
Na de lange discussies werd mij verzekerd dat er niets zou veranderen aan mijn factuur, ik vroeg dat te bevestigen via mail, maar dat ging niet. Dan nog met de klantendienst gebeld, ja meneer het staat zo in de instellingen, geen probleem. Dus met die voorwaarden en bevestiging ging ik akkoord met fiber.
Op de dag van de installatie krijg ik de wijzigingen via mail toegestuurd, met een nieuw en hoger bedrag, tegen de afspraken in.
Het strafste van al is dat ik gewoon afgewimpeld wordt, men kan zelfs niet begrijpen dat ik mij belogen en bedrogen voel.
Daarvoor moet men dan 20 jaar klant zijn bij Proximus.
Door het vervangen van de modem (nodig voor fiber), heb ik elders ook nog ruim 200€ kosten aan mijn broek.
Had dan gewoon een nieuwe decoder voorgesteld
Misschien toch maar de ombudsman eens contacteren, want bij Proximus vinden ze het niet meer nodig om te antwoorden op mijn mail.