Skip to main content

bedrogen en belogen

Waarschijnlijk al 2 jaar had ik regelmatig dat mij TV beeld bevroor, meestal bij het bekijken van opnames. Dikwijls naar Proximus gebeld en elke keer was het decoder resetten, soms eens de modem. Dus op de duur belde ik niet meer want ik wist het antwoord toch. Om de zoveel maand toch nog eens gebeld, altijd hetzelfde. Dan werd fiber in de straat geinstalleerd en plots was de oplossing overschakelen op fiber. Ik had geen internet probleem, wel een TV probleem dus ik was niet bereid om 5€ extra te betalen voor een tv probleem. Men heeft nooit voorgesteld om de decoder te vervangen. 

Na de lange discussies werd mij verzekerd dat er niets zou veranderen aan mijn factuur, ik vroeg dat te bevestigen via mail, maar dat ging niet. Dan nog met de klantendienst gebeld, ja meneer het staat zo in de instellingen, geen probleem. Dus met die voorwaarden en bevestiging ging ik akkoord met fiber.

Op de dag van de installatie krijg ik de wijzigingen via mail toegestuurd, met een nieuw en hoger bedrag, tegen de afspraken in.

Het strafste van al is dat ik gewoon afgewimpeld wordt, men kan zelfs niet begrijpen dat ik mij belogen en bedrogen voel.

Daarvoor moet men dan 20 jaar klant zijn bij Proximus.

Door het vervangen van de modem (nodig voor fiber), heb ik elders ook nog ruim 200€ kosten aan mijn broek.

Had dan gewoon een nieuwe decoder voorgesteld

Misschien toch maar de ombudsman eens contacteren, want bij Proximus vinden ze het niet meer nodig om te antwoorden op mijn mail.

10 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2509 reacties
  • 6 februari 2025

Dag ​@20jaarklant kun je in het klantprofiel je gegevens aanvullen voor nazicht, aub?

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 6 februari 2025

Dat is gebeurd.

Kom aub niet af met mijn werkgever. Die heeft niets te maken met wat Proximus mij belooft, beliegt en bedriegt.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2509 reacties
  • 6 februari 2025

Dag ​@20jaarklant zoals we reeds per mail lieten weten kan er geen extra korting toegestaan worden wanneer uw werkgever tussenkomt in de kosten. Daarom kan de 10 EUR korting die de eerste 12 maanden zou toegepast worden niet worden geactiveerd. Onze excuses dat de collega dit over het hoofd heeft gezien bij je bestelling. Maar, we lieten je ook weten dat veel werkgevers wel bereid zijm om hun contracten aan te passen voor hun medewerkers omdat meer en meer klanten op fiber-technologie worden aangesloten. Vandaar onze suggestie om contact op te nemen met de HR-dienst van je werkgever. Als ze de huidige tussenkomst PFE Flex 60 Euro willen aanpassen naar PFE Flex Maxi dan is dat met een volledige tussenkomst op de internetaansluiting en zal de meerkost niet meer merkbaar zijn op de Proximus factuur.

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 6 februari 2025

zoals ik al zei heeft mijn werkgever niets te maken met beloftes die Proximus aan mij doet. Mijn werkgever betaalt het internet met MIJN 13e maand. 

Kost wat kost fiber doorduwen voor een TV probleem. Als u met uw auto naar de garage gaat met een platte batterij, gaat u dan ook onmiddellijk een nieuwe motor laten installeren??? Ik denk het niet.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2151 reacties
  • 7 februari 2025

@20jaarklant Beide voordelen zijn niet combineerbaar.Onze systemen laten het daarom ook niet toe om deze te activeren.De enige mogelijkheid is wat onze collega Heidi heeft aangehaald.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 7 februari 2025

vandaar mijn klacht: belogen en bedrogen

• 275 reacties
  • 7 februari 2025

Het zijn mijn zaken niet maar ik vind uw klacht bijzonder curieus, nog afgezien natuurlijk dat de telefonische helpdesk compleet waardeloos is.

ik vrees dat u bij de ombudsman geen poot heeft om op te staan.

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 11 februari 2025

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 11 februari 2025

Martin
  • 33280 reacties
  • 11 februari 2025

@proximus  Auteur “20jaarklant” heeft met de zelfde inhoud een nieuw topic opgestart hier: » 

»  beliegen en bedriegen en veel beloven | Proximus Forum «