Skip to main content
Beantwoord

slechte kwaliteit mobiel bellen

  • January 16, 2021
  • 14 reacties
  • 331 Bekeken

Beste,

Ik en mijn gezinsleden hebben slechte ontvangst zowel binnenshuis als buitenshuis van onze mobiele ontvangst. Vaak maar 1 streepje ontvangst en gesprekken die niet goed doorkomen. Familieleden en vrienden die klant zijn bij een andere provider hebben wel heel goede ontvangst. Omgeving Weverstraat in 3670 Oudsbergen. 

Beste antwoord door Martin

is dit altijd zo geweest of is het onlangs,

in ieder geval proximus medewerkers komen maandag terug langs op het forum en kunnen dit aan de bevoegde specialisten doorgeven om na te trekken wat de reden is van deze zwakke ontvangst in je omgeving

Er zijn ook kaarten waar je de ontvangst kunt natrekken op je adres maar dan is het nog niet opgelost en weet je ook niet of er dan vooruitzichten zijn om dit op te lossen

Op die dekkingskaarten kun je op je adres ook eens kijken of er goede ontvangst aangegeven wordt

Eventueel kan een MCE of VoWiFi een mogelijke oplossing bieden
VoWifi is ook een oplossing maar voor samsung smartphones is het nog niet in orde

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowifi/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/b-cr-vowifi.html

Vragen over VoLTE en VoWiFi | Proximus

ook Mobile coverage extender is een oplossing indien Proximus niks kan beloven om daar voor een goede ontvangst te kunnen zorgen. 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/toestellen/mobile-coverage-extender.html

Mobile Coverage Extender, voor een beter gsm-bereik in huis | Proximus
USC 3331 Quick Start Card (proximus.be)

Mobile Coverage Extender installatiegids (proximus.be)

Mobile Coverage Extender Pro installatiegids (proximus.be)

Best eerst een verdere reactie van een Proximus forummedewerker afwachten

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

14 reacties

Martin
  • Antwoord
  • January 16, 2021

is dit altijd zo geweest of is het onlangs,

in ieder geval proximus medewerkers komen maandag terug langs op het forum en kunnen dit aan de bevoegde specialisten doorgeven om na te trekken wat de reden is van deze zwakke ontvangst in je omgeving

Er zijn ook kaarten waar je de ontvangst kunt natrekken op je adres maar dan is het nog niet opgelost en weet je ook niet of er dan vooruitzichten zijn om dit op te lossen

Op die dekkingskaarten kun je op je adres ook eens kijken of er goede ontvangst aangegeven wordt

Eventueel kan een MCE of VoWiFi een mogelijke oplossing bieden
VoWifi is ook een oplossing maar voor samsung smartphones is het nog niet in orde

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowifi/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/b-cr-vowifi.html

Vragen over VoLTE en VoWiFi | Proximus

ook Mobile coverage extender is een oplossing indien Proximus niks kan beloven om daar voor een goede ontvangst te kunnen zorgen. 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/toestellen/mobile-coverage-extender.html

Mobile Coverage Extender, voor een beter gsm-bereik in huis | Proximus
USC 3331 Quick Start Card (proximus.be)

Mobile Coverage Extender installatiegids (proximus.be)

Mobile Coverage Extender Pro installatiegids (proximus.be)

Best eerst een verdere reactie van een Proximus forummedewerker afwachten


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 16, 2021

Ik denk dat het altijd al zo geweest is. Ik woon daar nog maar pas. Bij een familielid in de boogstraat 250m verder heb ik ook nooit echt goede ontvangst gehad.


Martin
  • January 16, 2021

Op die dekkingskaarten kun je op je adres ook eens kijken of er goede ontvangst aangegeven wordt

Vowifi is ook een oplossing maar voor samsung smatphones is het nog niet in orde

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowifi/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/b-cr-vowifi.html

ook Mobile coverage extender is een oplossing indien Proximus niks kan beloven om daar voor een goede ontvangst te kunnen zorgen. 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/toestellen/mobile-coverage-extender.html

Mobile Coverage Extender, voor een beter gsm-bereik in huis | Proximus

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 16, 2021

Op de kaart (binnenontvangst) ligt de boogstraat inderdaad in een blind spot. Dus geen ontvangst. Weverstraat waar ikzelf woon ligt op de rand van die blind spot. In theorie volgens de kaart zou ik buiten wel goede ontvangst moeten hebben maar ook daar heb ik weinig ontvangst. Aangezien vrienden en kennissen via een andere provider wel binnen en buiten goede ontvangst hebben ga ik ervan uit dat proximus daar te weinig antennes in de omgeving heeft staan.

Ik ben benieuwd naar de reactie van proximus.


Martin
  • January 17, 2021

@Herman99 Die kaarten kloppen inderdaad niet altijd exact, zelf ook al met enkele gevalle meegemaakt, maar inderdaad we zullen afwachten wat Proximus al oplossing ken bieden, zelfs al geven die kaarten aan of het goed is of slecht is, dan is het nog aan Proximus om eventueel u de info te geven of het kan opgelost worden.

Heb je al VoWifi geprobeerd, of dit lukt?

Vragen over VoLTE en VoWiFi | Proximus


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 17, 2021

Bedankt voor de hulp Martin.

Nee, VoWifi heb ik nog niet geprobeerd.  Ik ben van het principe dat de basisdiensten gewoon goed moeten werken. Als dat bij een andere provider wel gaat moet dit bij proximus ook gaan en dus niet via een ander protocol. 


Martin
  • January 17, 2021

Daar ben ik het volledig met je eens was gewoon uit nieuwsgierigheid, want op mijn samsung galaxy Note 8 werkt het in ieder geval niet.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 18, 2021

@Herman99 Ik heb het eens nagekeken op je adres maar de informatie klopt.  


Martin
  • January 18, 2021

zijn er eventueel plannen om dit in de nabije toekomst dit te verbeteren op één of andere manier?


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 18, 2021

@Martin Ik kan hier niks van terugvinden. Helaas valt dit adres voor het bereik binnenshuis inderdaad in een blindspot. Enige oplossingen momenteel zijn de MCE of de VoWi-fi.


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 18, 2021

Extra kosten dus of via een ander protocol. Daar ben ik niet mee geholpen. VoWi-fi werkt dan alleen bij mij thuis. Eens als ik de deur uit ben ben ik dus niet meer bereikbaar. Denk dat ik dan maar stilaan eens uitkijk naar een andere provider.


Martin
  • January 18, 2021

Eigenlijk zou proximus moeten veldsterkte metingen doen daar waar je buiten slechte ontvangst hebt 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 20, 2021

@Herman99 Ik begrijp dat dit heel vervelend is maar helaas is er op dit moment geen uitzicht naar een verandering wat masten betreft.


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 20, 2021

Dat is spijtig. Tot nu toe ben ik altijd heel tevreden geweest over proximus. Internet en tv werken ook goed. Alleen jammer nu van het mobiele netwerk.