Vraag

TV Replay / TV Replay+


Reputatie 7
Badge +4
Voor alle opmerkingen of vragen ivm TV Replay/TV Replay+ en andere functies kunnen jullie in dit topic terecht.

50 reacties

Eergisteren hen ik tv replay + geactiveerd en de mails van bevestiging en dergelijke ontvangen, echter werkt deze functie niet en geeft die aan dat dat geactiveerd moet worden.
Heb je jouw decoder al eens herstart?
Heb je jouw decoder al eens herstart?
Met de reset knop achteraan bedoel je dan ? Dat heb ik nog niet gedaan. Maar zou dit niet automatisch moeten gaan zonder te resetten ?
Mvg ,
Reputatie 7
Badge +4
@evelienl Met herstarten bedoelt mijn collega gewoon even de decoder volledig uitschakelen door deze kort van stroom te onderbreken.
@evelienl Met herstarten bedoelt mijn collega gewoon even de decoder volledig uitschakelen door deze kort van stroom te onderbreken.
Oké, ik zal het zo dadelijk eens testen. Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Het is gelukt, dankuwel
Reputatie 7
Badge +4
Blij dit te horen Evelien! Lukt anders alles naar wens?
Reputatie 1
Badge

Ik heb ook zonet tv replay + opgezet. Hopelijk volgen er geen rekeningen.

Ik weet niet goed waar het te plaatsen, hier of “live tv”: het doorspoelen bij bv tv replay of een opgenomen programma is niet zo handig.  Het is meestal een gok om op tijd op play te drukken.

 

Het is zeker geen onoverkomelijk probleem, maar toch iets om te bekijken denk ik.

Reputatie 1
Badge

Doorspoelen gaat bij mij met 30 sec vooruit per klik.

Klopt het dat je niet meer kan doorspoelen in programma’s die je live aan het bekijken was, maar even gepauzeerd hebt (of toch niet zonder TV replay+) ?

 

Ik kan me vergissen, maar volgens mij was dat met m’n vorige decoder wel mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

@Feignasse Als je een programma pauzeerd en daarna wil verder kijken zal het ook mogelijk zijn om door te spoelen. Als dat niet werkt zou ik je aanraden de decoder eens volledig te herstarten door deze kort van stroom te onderbreken.

@SamuelD : ik heb de decoder herstart via de knop achteraan het toestel. Daarna blijft het probleem zich voordoen:

  • Ik kijk live naar een uitzending
  • Ik pauzeer deze even (+/- 15 minuten)
  • Ik kijk daarna verder
  • Tijdens een reclameblok wil ik dan doorspoelen, maar dat lukt niet, want ik krijg volgende melding: “Je hebt TV Replay+ nodig om vooruit te kunnen spoelen in een programma dat je uitgesteld bekijkt”

Verder vind ik het een beetje onhandig dat wanneer je pauzeert via de Play / Pause knop op de afstandsbediening, automatisch de optie “uitzending herstarten” is geselecteerd. Als je dan per ongeluk op de centraal geplaatste “OK” toets duwt ipv op “Play / pause”, kan je van voor af aan beginnen kijken. Zonder TV Replay+ kan je dan natuurlijk niet meer doorspoelen naar het punt waar je al was.

Iets doet mij vermoeden dat deze interface er vooral op gericht is om klanten TV Replay+ aan te smeren :unamused:

@SamuelD : ik heb de decoder herstart via de knop achteraan het toestel. Daarna blijft het probleem zich voordoen:

  • Ik kijk live naar een uitzending
  • Ik pauzeer deze even (+/- 15 minuten)
  • Ik kijk daarna verder
  • Tijdens een reclameblok wil ik dan doorspoelen, maar dat lukt niet, want ik krijg volgende melding: “Je hebt TV Replay+ nodig om vooruit te kunnen spoelen in een programma dat je uitgesteld bekijkt”

Hey, 

ik heb dit ook voor gehad maar je moet echt de stroom onderbreken. Dus het stopcontact uittrekken en terug insteken, toen lukte het bij mij wel. Hopelijk lukt het groeten Evelien 

Badge

Volgens mijn zoon werkt Replay+ niet op alle zenders, als voorbeeld geeft hij Discovery channel op.

Reputatie 7
Badge +4

@SergeB_01 Bij sommige uitzendingen is het inderdaad niet mogelijk om dit opnieuw te bekijken , dit heeft te maken met de uitzend rechten. 

@SamuelD : ik heb de decoder herstart via de knop achteraan het toestel. Daarna blijft het probleem zich voordoen:

  • Ik kijk live naar een uitzending
  • Ik pauzeer deze even (+/- 15 minuten)
  • Ik kijk daarna verder
  • Tijdens een reclameblok wil ik dan doorspoelen, maar dat lukt niet, want ik krijg volgende melding: “Je hebt TV Replay+ nodig om vooruit te kunnen spoelen in een programma dat je uitgesteld bekijkt”

Hey, 

ik heb dit ook voor gehad maar je moet echt de stroom onderbreken. Dus het stopcontact uittrekken en terug insteken, toen lukte het bij mij wel. Hopelijk lukt het groeten Evelien 

Sorry maar dit heeft het probleem niet verholpen. Ik blijf de melding krijgen om TV Replay+ te activeren.

@Charlotte.D ik kreeg vandaag een e-mail van Proximus dat mijn gratis replay+ maand bijna ten einde is, terwijl ik dacht dat dit geldt voor de ganse testperiode ?

Reputatie 7
Badge +4

@Feignasse , @Sunspotter replay+ is inderdaad gratis tijdens de hele testperiode, indien die niet actief zou zijn kan je die activeren via myProximus (de optie zal automatisch gecrediteerd worden) 

Zie hier https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_change_options/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/extra-opties/activeren-of-wijzigen-van-een-tv-optie-of-tv-bundel.html hoe je de optie kan activeren via myProximus site of app. 

@SamuelD : ik voel er weinig voor om TV Replay+ te activeren, ook al is het voorlopig gratis. Ik wil enkel kunnen doorspoelen in programma’s die ik live aan het bekijken was en die ik even gepauzeerd heb. Dat kon ik met mijn vorige decoder namelijk wel, zónder TV Replay+.

Ik heb ondertussen al vanalles geprobeerd: decoder zonder stroom zetten (fysiek de voedingsplug uit het toestel getrokken), decoder uitgeschakeld en volledig opnieuw laten opstarten, modem én decoder volledig uitgeschakeld en opnieuw laten opstarten: niets helpt. Iedere keer weer krijg ik de melding om TV Replay+ te activeren.

Reputatie 7
Badge +4

@Feignasse Dat klopt , voor een live programma dat je hebt gepauzeerd heb je momenteel in de test fase op de V7 decoder effectief tv replay + nodig om door te spoelen, natuurlijk is het de bedoeling dat het ook zonder tv replay + zal werken wanneer de test fase voorbij is. 

@SamuelD ok bedankt, dat is een duidelijk antwoord!

Ik kreeg vandaag toch de rekening voorgeschoteld van de replay+. Graag annuleren aub. 

 

Reputatie 1
Badge

Ik heb die van mij opgezegd om problemen te vermijden.

Reputatie 7
Badge +3

@Sunspotter  De screenshot dat je doorstuurt, is niet de rekening, maar de bevestigingsbrief van de activatie van het product. Deze brief houdt geen rekening met speciale acties, zoals in dit geval de testperiode van de V7, en zal steeds de standaardprijs van een product weergeven. Ik heb gezien dat de korting wel toegepast zal worden en dat je dus niets zal moeten betalen voor de optie TV Replay+. Groetjes, Antonella

Reageer