Eclips en evenaar komen niet meer voor in zenderlijst
Bladzijde 1 / 2
al even de decoder volledig stroomloos gezet om te zien of het dan opgelost is
Tony, deze zouden op zender 109 en zender 217 moeten terug te vinden zijn.
Zenders opnieuw in standaardvolgorde plaatsen, heb dit ook voorgehad en na dit te doen, was alles terug beschikbaar.
Zenderlijst staat standaard, iemand een oplossing ?
Proximus bellen
hallo Tony
Eclips staat nu standaard op 90 en evenaar op 73
dit na de hernummering van Proximus uit.
Kan je eens kijken als je ze daar kan terugvinden?
Eclips staat nu standaard op 90 en evenaar op 73
dit na de hernummering van Proximus uit.
Kan je eens kijken als je ze daar kan terugvinden?
Ik ga even jouw TV profiel resetten. Zijn er opnames, aparte en/of series, die je wenst te behouden? Desnoods mag je ze via privébericht naar mij doorsturen.
Of eventjes wachten op een Proximus medewerker op dit forum
Staan niet op 90 en 73
Nog eens nagezien, zenderlijst komt niet overeen met de standaard lijst zoals op de site van Proximus
Verschillende zenders staan nog op de oude kanalen, en sommige zijn verdwenen. Ik hen steeds de standaard gebruikt
Verschillende zenders staan nog op de oude kanalen, en sommige zijn verdwenen. Ik hen steeds de standaard gebruikt
Heb je al geprobeerd door de decoder even te resetten of dit dan iets oplost?
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Heb je dan uiteindelijk je TV profiel laten resetten door een privébericht te sturen aan WenzelR!
Want als resetten van de decoder ook al geen soelaas brengt, zou je best dit eens laten uitvoeren.
Zenderlijst staat standaard, iemand een oplossing ?
Ik ga even jouw TV profiel resetten. Zijn er opnames, aparte en/of series, die je wenst te behouden? Desnoods mag je ze via privébericht naar mij doorsturen.
Want als resetten van de decoder ook al geen soelaas brengt, zou je best dit eens laten uitvoeren.
Ik ga even jouw TV profiel resetten. Zijn er opnames, aparte en/of series, die je wenst te behouden? Desnoods mag je ze via privébericht naar mij doorsturen.
Heb privébericht gestuurd naar WenzelR!
Zal iets worden voor maandag.
Ik heb jouw tv profiel volledig opnieuw ingesteld dan. Kan je even kijken of het nu in orde is? Mogelijks moet je wel eerst jouw decoder herstarten.
Ik zie ook nog een andere, onafhankelijk van deze, fout op jouw lijn zitten waarvoor best even een technieker kan langskomen. Kan je me, nogmaals via privébericht, even laten op wat voor dagen en tijdstippen je hiervoor beschikbaar zou kunnen zijn?
Ik zie ook nog een andere, onafhankelijk van deze, fout op jouw lijn zitten waarvoor best even een technieker kan langskomen. Kan je me, nogmaals via privébericht, even laten op wat voor dagen en tijdstippen je hiervoor beschikbaar zou kunnen zijn?
Dag WenzelR
Alles werkt terug normaal, is wel terug het oude menu, en vorige kanaalinstelling. Is dat normaal ? Mijn 3 credits voor films zijn weg...
Wat is het andere probleem met mijn lijn ?
Alvast bedankt voor uw hulp
Alles werkt terug normaal, is wel terug het oude menu, en vorige kanaalinstelling. Is dat normaal ? Mijn 3 credits voor films zijn weg...
Wat is het andere probleem met mijn lijn ?
Alvast bedankt voor uw hulp
Ik heb de credits terug toegevoegd. Zie je deze al verschijnen?
Er zitten stubs op jouw lijn. Dat wil zeggen dat er aftakkingen op je DSL-lijn zitten die niet netjes afgestopt zijn. Dit creërt een signaalverlies op bepaalde frequenties. Omdat dit instabiliteit veroorzaakt, wordt jouw lijn op een lagere snelheid geplaatst om zodanig een meer gegarandeerde verbinding te geven.
Van het moment dat die aftakkingen er afgehaald zijn, en er een directe verbinding is van wijkkast tot modem, kan jouw snelheid terug naar omhoog zonder aan stabiliteit in te boeten.
Er zitten stubs op jouw lijn. Dat wil zeggen dat er aftakkingen op je DSL-lijn zitten die niet netjes afgestopt zijn. Dit creërt een signaalverlies op bepaalde frequenties. Omdat dit instabiliteit veroorzaakt, wordt jouw lijn op een lagere snelheid geplaatst om zodanig een meer gegarandeerde verbinding te geven.
Van het moment dat die aftakkingen er afgehaald zijn, en er een directe verbinding is van wijkkast tot modem, kan jouw snelheid terug naar omhoog zonder aan stabiliteit in te boeten.
Bedankt, credits zijn toegevoegd, voor de lijn: ik ga dat eens nadien en laat je nog iets weten .
Beste, heb aanpassingen gedaan aan inkomende lijn, kan je die nog eens testen ?
Groetjes
Tony
Groetjes
Tony
Ik zie nog altijd dezelfde storing (meerdere stubs) op jouw lijn zitten als ik hem uitmeet.
Van aan je invoerpunt, op de blauwe klemmen, tot aan jouw modem mogen er geen aftakkingen op de koperdraden zitten. Dus ook geen telefoondoosje ergens bij wijze van doorschakelpunt. Ook moet er een juiste splitter op het invoerpunt (NTP) voorzien zijn.
Van aan je invoerpunt, op de blauwe klemmen, tot aan jouw modem mogen er geen aftakkingen op de koperdraden zitten. Dus ook geen telefoondoosje ergens bij wijze van doorschakelpunt. Ook moet er een juiste splitter op het invoerpunt (NTP) voorzien zijn.
Ter info: invoerpunt NTP > klik hier
Beste,
Ik heb een adsl/vdsl splitter van Niko (waar de modem op aangesloten is) met een kabel die naar NPT gaat .op welke contacten van de NPT sluit ik die het best aan ?
Ik heb een adsl/vdsl splitter van Niko (waar de modem op aangesloten is) met een kabel die naar NPT gaat .op welke contacten van de NPT sluit ik die het best aan ?
Als dat effectief een splitter is, dan is deze de oorzaak. Kan je toevallig een paar fotos van die aansluitingen delen, dan kan ik het iets zekerder beoordelen?
Ter bijkomende info:
https://www.niko.eu/nlbe/producten/schakelmateriaal-en-wandcontactdozen/audio-tv-data-telefoon/adsl-vdsl-splitter-rj11-productmodel-niko-5e72f56c-a2e6-55e8-a2c3-0e70e73197e0/100-69090
https://www.niko.eu/nlbe/producten/schakelmateriaal-en-wandcontactdozen/audio-tv-data-telefoon/adsl-vdsl-splitter-rj11-productmodel-niko-5e72f56c-a2e6-55e8-a2c3-0e70e73197e0/100-69090
Het gaat inderdaad over' deze splitter, aansluiting voor 2 draden
Waar worden die best in de NPT aangesloten ?
Waar worden die best in de NPT aangesloten ?
https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3Abdc6632e-f2e8-4a39-9f22-feebc32e52ac
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.