Hallo bij gebruik e-mail vanuit Outlook 2010 (Windows 10) komen wel mails binnen maar bij verzenden e-mail krijg ik volgend bericht :
" Dit bericht kan niet worden ondertekend of versleuteld omdat er geen certificaten zijn waarmee berichten kunnen worden verzonden vanaf het e-mail adres XXXX@skynet.be. Haal een nieuwe digitale id op die bij dit account kan worden gebruikt, of klik op de knop accounts om het bericht te verzenden mat een account waarvoor u over certificaten bezit".
Heb dan nog de keuze in dit menu om te kiezen "Beveiligingsinstellingen wijzigen ..."
Bij deze selectie heb ik allerhande mogelijkheden geprobeerd , maar zonder succes.
Ik maak gebruik van BBOX 3
Het reeds meerdere nieuwe accounts aangemaakt volgens proximus instructies voor Outlook 2010 en Windows 10.
Instellingen momenteel :
Naam : XXXX
E-mailadres : XXXX.skynet.be
Accounttype: IMAP
Server Inkomende Mail : imap.proximus.be
Uitgaande e-mailserver : relay.proximus.be
Instellingen :
Inkomende e-mail (IMAP) : 993
Versleuteling : SSL
Uitgaande e-mail (SMTP): 587
Versleuteling : TLS
Server voor uitgaande e-mail instellingen :
"Voor de server voor uitgaande mail (SMTP) is verfificatie vereist"; is aangevinkt
"Aanmelden met " , is aangevinkt
Gebruikersnaam : XXXX@skynet.be
Wachtwoord is ingevuld
"Wachtwoord onthouden", is aangevinkt
"Beveiligd-wachtwoordverificatie", is aangevinkt
Bij aanvinken "Verder onderaan scherm" wordt testprogramma gestart en succesvol uitgevoerd , MAAR er komt géén mail binnen in Outlook , niettegenstaande hij volgens het testprogramma verstuurd werd!!
"Voltooien" verloopt normaal.
Outlook afgesloten en opnieuw geopend , maar probleem blijft hetzelfde.
Een mail gestuurd vanuit gmail, komt wel binnen in Outlook.
Kan iemand mij helpen met dit vervelend probleem aub ?
Bladzijde 1 / 1
Ik weet niet of je er veel gaat aan hebben maar ik geef je toch al in afwachting deze info mee:
de instellingen van outlook 10 zijn terug te vinden op de proximus pagina
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section5
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_mail/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-en-of-ontvangen.html
via googelen:
> https://www.google.com/search?q=outlook+2010+Dit+bericht+kan+niet+worden+ondertekend+of+versleuteld+omdat+er+geen+certificaten+zijn
zie ook
>
https://answers.microsoft.com/nl-nl/msoffice/forum/all/ongeldig-certificaat-versturen-mail/a373b421-dd80-434a-bcd2-be2663f04a54
daar staat :
de instellingen van outlook 10 zijn terug te vinden op de proximus pagina
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section5
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_mail/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-en-of-ontvangen.html
via googelen:
> https://www.google.com/search?q=outlook+2010+Dit+bericht+kan+niet+worden+ondertekend+of+versleuteld+omdat+er+geen+certificaten+zijn
zie ook
>
https://answers.microsoft.com/nl-nl/msoffice/forum/all/ongeldig-certificaat-versturen-mail/a373b421-dd80-434a-bcd2-be2663f04a54
daar staat :
Vinkje weghalen bij 'Berichttekst en bijlagen versleutelen' en dan OK levert inderdaad resultaat op. De mail wordt dan verzonden.
maar nu bliojft het probleem dat ik dit bij elke te verzenden mail opnieuw moet doen. dat is niet echt werkbaar. hoe kan ik het vinkje definitief weghalen??
Gerard, ik ben eruit!!
de oplossing lag in het Vertrouwenscentrum > Instellingen voor vertrouwenscentrum > E mailbeveiliging en daar de vinkjes weghalen bij versleutelde e-mail.
ik ben zeer opgelucht! Mooi dat ik wat tegen u aan heb mogen praten. dat heeft uiteindelijk zeker geholpen om het probleem opgelost te krijgen. Bedankt hiervoor.
Beste Martin, Gerard en de persoon die in een vorig bericht bericht gereageerd heeft ("Gerard , ik ben eruit ....".
Hartelijk dank voor de hulp.
het ultieme antwoord lag inderdaad in het vertrouwenscentrum 8
Hartelijk dank voor excellente steun.
Johannes
Hartelijk dank voor de hulp.
het ultieme antwoord lag inderdaad in het vertrouwenscentrum 8
Hartelijk dank voor excellente steun.
Johannes
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.