Vraag

wifi repeater devolo ac wil niet op proximus wifi

  • 4 December 2019
  • 12 reacties
  • 1169 Bekeken

Mijn modem b box 3 staat op de eerste verdieping het mijn bureau. Het laat toe om alle kamers en in de living goede verbinding te hebben. Echter in de keuken, tuin en garage heb ik zo goed als GEEN bereik. Ik heb een devolo repeater ac aangeschaft, wat blijkt dat die niet conecteert met de B box.  Iemand een oplossing. Wifisignaal neemt snel af zodra uit de living  en  we keuken ingaan. Er is geen andere mogelijkheid om modem te verplaatsen !  Kan iemand me helpen? 


This topic has been closed for comments

12 reacties

De devolo repeater is dit een homeplug adapter met wifi access point aan boord dat je bedoelt die de bbox signalen verstuurt over het elektrisch netwerk 

of een echte repeater dan moet je die wel eerst installeren dicht bij de bbox3 om te zien of daar al eerst alles werkt en dan pas verplaatsen zodanig dat je nog altijd voldoende wifi ontvangst hebt van de bbox3 want als je die zet waar je nu al slechte ontvangst hebt dan zal hij inderdaad niet goed werken moet ergens tussenin staan tov van de bbox3 en de plaats Waar je betere wifi ontvangst wilt.

Voor het instellen van je devolo best de handleiding eens bekijken of op de site van devolo zelf eens kijken voor de instellingen die je moet doen.

Je steekt het in het stopcontact, wsp indrukken dan op die van je modem wsp en tis klaar, toch op mijn werk, maar thuis , oh we? hierbij foto model 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

https://www.devolo.be/producten-internet/devolo-wifi-repeater

Ik vermoed dat bovenstaande repeater bedoeld wordt

Tenzij vergissing mijnentwege vermoed ik dat deze perfect moet kunnen samenwerken met een Bbox3, maar uiteraard dient deze repeater zich te bevinden binnen het WiFi 2.4 en/of 5.0 bereik van de Bbox om ondersteuning te kunnen bieden

→ biedt dichterbij plaatsen een oplossing?

Je steekt het in het stopcontact, wsp indrukken dan op die van je modem wsp en tis klaar, toch op mijn werk, maar thuis , oh we? hierbij foto model 

 

een echte repeater dus dan moet je die wel eerst installeren dicht bij de bbox3 om te zien of daar al eerst alles werkt en dan pas verplaatsen zodanig dat je nog altijd voldoende wifi ontvangst hebt van de bbox3 want als je die zet waar je nu al slechte ontvangst hebt dan zal hij inderdaad niet goed werken moet ergens tussenin staan tov van de bbox3 en de plaats Waar je betere wifi ontvangst wilt.

Voor het instellen van je devolo best de handleiding eens bekijken of op de site van devolo zelf eens kijken voor de instellingen die je moet doen https://www.devolo.be/producten-internet/devolo-wifi-repeater
https://www.devolo.be/support/downloads/download/devolo-wifi-repeater-ac

om de signaalsterkte even te controleren kun je bvb een wifi analyser app installeren op je smartphone bvb zodat je eens kunt rondlopen met je smartphone om te zien of je voldoende wifi signaal binnen krijgt.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.devolo.be/support/downloads/download/devolo-wifi-repeater-ac

Voorstel:

Installatie/configuratie via webbrowser proberen

met WPS zou het toch ook moeten lukken en is natuurlijk de gemakkelijkste methode

https://www.devolo.be/fileadmin/Web-Content/DE/products/hnw/devolo-wifi-repeater-ac/documents/45044_InstGuide_repeater_ac_0717_14_screen__1_.pdf

Reputatie 6
Badge +2

Met de repeater die ik heb (een goedkope, is al kapot geweest, en gratis vervangen wegens waarborg) zijn er inderdaad twee methodes. Het simpelste is de methode via WPS. Dat lukte bij mij ook niet van de eerste keer, en dan beginnen de problemen. Het is tenslotte wel gelukt door de repeater dan eerst te resetten : hem in het stopcontact steken, laten opstarten, de reset knop enkele seconden induwen en dan ongeveer een minuut wachten. Geduld vooral, een minuut is lang hé! En dan opnieuw via WPS proberen, ik denk dat het de derde keer gelukt is.

Via een browser gaat het waarschijnlijk ook, er is altijd een dokumentatie bij. Je moet hem dan wel met een kabeltje verbinden met de LAN-poort en de andere kant in de PC steken. Dan surfen naar 192.168.10.1 en dan wachten en zien ….Inloggen was met login Admin en paswoord Admin. Zo ging dat met die van mij toch. Ik vermoed dat het toch ongeveer gelijkaardig verloopt met alle modellen.

Maar met die dingen moet je wel wat geduld hebben: vooral met dat resetten. Het is zo met veel dingen : de eerste keer is vaak moeilijk.

Er ook geen mirakelen van verwachten. In mijn luie zetel en rechtstreeks van de bbox3 heb ik een downloadsnelheid van ongeveer 4 Mbps, met repeater wordt dat ongeveer 10 Mbps. Maar dat schommelt al eens hé.

Reputatie 6
Badge +3

Wil je echt de beste prestaties met wireless repeater/extender dan heeft deze best uitwendige antennes die je kan richten. Ingebouwde antennes werkt niet goed wanneer er dikke muren in de weg zitten. Alle Wi-Fi repeaters/extenders hebben LED’s om te zien hoe goed dat de signaal kwaliteit is van het uit te breiden Wi-Fi signaal wanneer dit al slecht is, dan kan je nog verder helemaal geen signaal meer hebben. Bij de Devolo bij uitstekende ontvangst moeten alle 5 leds groen branden, wanneer er niets brand dan bevind de Devolo zich niet binnen het bereik van je uit te breiden Wi-Fi netwerk en zal je dit moeten dichterbij plaatsen. Je kan ook de Devolo Wi-Fi AC extender ook bedraad configureren sluit de Devolo rechtstreeks aan op uw B-Box v3 door middel van een UTP kabel en log dan in op 192.168.1.1 het wachtwoord staat op een sticker. Dan ga je normaal gezien de Devolo moeten zien staan en ook het desbetreffende IP adres. Noteer dit en surf daarnaar en voer de configuratie vandaar uit, voer het wachtwoord van de Wi-Fi, wanneer je die niet zelf gewijzigd heb vind je die ook terug als Wireless-Key op een sticker op je B-Box 3. Er is ook een Firmware update beschikbaar om mogelijke problemen op te lossen: https://www.devolo.be/fileadmin/Web-Content/DE/products/hnw/devolo-wifi-repeater-ac/firmware/DEVOLO-7476DRC-FW-V9-0-4-2.bin

Wil dit dan zeggen dat dit bij ook niet gelukt is met WPS functie, want waarom zou je al die moeite moeten doen als het simpelweg ook gaat, ik heb die wps al met extenders zonder probleem kunnen gebruiken, bvb ook met de wifi bridge werkte dit zonder probleem…

Natuurlijk best eens je bbox herstarten (10 sec stroom volledig wegnemen) en dan in de instellingen gaan kijken of wps wel aan staat > door te surfen naar 192.168.1.1 en daar inloggen als User en Userwachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin :  Ik heb al meerdere problemen gehad met Wi-Fi extenders om via WPS informatie uit te wisselen met de B-Box 3 (drukken op de WPS knop van B-Box 3 en de extender en dat alles automatisch verloopt). De Wi-Fi bridge weigert een WPS configuratie uit te voeren met een andere niet Proximus Wi-Fi extender. Dat is bewust gedaan door Proximus. Ik heb het kunnen oplossen door alles manueel in te stellen via de webinterface en het signaal van de B-Box 3 te versterken en dan de WPS knop op de B-Box 3 en op de Wi-Fi bridge dat lukte wel.

Raar,  nog niet voorgehad heb nochtans al bij veel mensen al één moeten gaan installeren.
wifi bridge met andere extenders daar zal ik u niet tegenspreken maar ik heb het over wifi bridge en of extenders direct met bbox3 wps synchroniseren.

Uiteraard als het niet lukt met WPS moet je het wel zelf doen via hun UI, maar ik probeer toch altijd eerst WPS.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin: Daarin heb je volkomen gelijk. Proximus materiaal pairen met WPS om automatisch te configureren werkt perfect. Ik wou gewoon duidelijk maken dat dit niet lukt met niet-Proximus materiaal.