Ik heb die vorige week besteld daar ik mijn tv op een andere plaats in dezelfde kamer wilde verplaatsen en nu via wifi in plaats van met de kabel wilde proberen.
Heb die nu een paar dagen in gebruik maar vind de beeldkwaliteit op mijn tv toch niet hetzelfde.
Heeft ook iemand ervaring na het overschakelen naar draadloos met de wifi booster van proximus
Op de plaats waar die staat welk kleur heeft het Link Quality lampje, want je moet voldoende wifi ontvangst hebben van de bbox
Bijkomende info:
FAQ's over de Wi-Fi Booster online geplaatst:
"Installatie Wifi booster":
Installatie van de Wi-Fi Booster
en
"controlelampjes wifi booster": Controlelampjes van de Wi-Fi Booster.
Lampje brand groen
Wat bijkomende info:
Het is wel mogelijk om beide frequenties 2.4 en 5.0 te extenderen.
- Als de schakelaar op Acces point staat, zal de booster een Wi-Fi netwerk opbouwen en uitzenden op zowel 2,4 als 5 Ghz. Deze modus wordt gebruikt wanneer je interne bedrading hebt tussen de locatie van de b-box3 en de locatie waar je de Wi-Fi Booster wil plaatsen.
Wanneer de configuratie voltooid is, moeten de LED's Power en Acces point branden (evenals 2,4 en 5 Ghz bij data verkeer)
- Met de schakelaar op station zal de booster enkel als ontvanger werken voor het 5Ghz-signaal en zal de data richting de UTP-poorten gestuurd worden.
Dit kan nuttig zijn wanneer de Booster enkel gebruikt word als ontvanger om de decoder draadloos te verbinden met de modem en er geen extra acces point nodig is.
Wanneer de configuratie voltooid is, moeten de LED's Power, Acces point, en Link quality branden (Enkel de 5Ghz LED zal branden wanneer er data verkeer is en niet de 2,4 Ghz)
- Staat de schakelaar op repeater dan zal het toestel afwisselend werken als station en acces point.
Het zal data ontvangen via de 5Ghz-band en deze routeren naar de nodige interfaces
Dit kan dus zowel het 5Ghz of 2.4Ghz netwerk zijn of de UTP-poorten.
Wanneer de configuratie voltooid is, moeten de LED's Power, Acces point en Link quality branden (evenals 2.4 en 5Ghz wanneer er data verkeer is)
Wat als de installatie van de booster elke keer opnieuw mislukt? en niet door het bereik van de modem, is de booster dan kapot? pas ontvangen en niets werkt, ze gaan me wel een andere opsturen maar ik vraag me af waarom het niet werkt, want hij doet alles wat in de handleiding word uitgelegd, de laatste keer zonder enige rode lichtjes, net zoals in de videos van proximus of op de handleiding dus het zou moeten hebben gewerkt, ik heb tevens de booster uit de lijst gehaald en opnieuw geprobeerd maar dit gaf ook geen werking... Dan is de booster misschien echt al kapot van het begin?
Het kan altijd zijn dat een nieuw toestel al een mankement heeft dus ik zou zeggen probeer eerst met je nieuwe die je gaat ontvangen.
ook altijd beste eerst de bbox herstarten of beter zelf eerst resetten vooraleer je aan de installatie van de booster begint en zeker bij het begin van de installatie de booster niet te ver van de bbox zetten en daarna verplaatsen waar je hem wilt zetten.
Dus je bedoelt de Modem resetten alvorens ik de installatie van de booster start?
Inderdaad, soms kan gewoon heropstarten ook voldoende (stroom 10 seconden onderbreken)
Ik heb nu een nieuwe booster, die werkt maar om de zoveel seconden verliest deze het wifi signaal, en zo dus ook jet beeld, dan stopt het beeld alsof deze op pauze staat, en begint het wifi lichtje te pinken op de modem.. Nadien zegt hij opnieuw dat hij geen verbinding kan maken... hij is goed geinstalleerd en het zou aan mijn modem moeten liggen, het kanaal is door proximus al veranderd van 40 naar 100 maar dat lost het probleem niet op, ik verwacht nog telefoon van proximus maar ik hoop dat dit kan opgelost worden, heb je eventueel nog tips? want de verwachte telefoon blijft weg...
Dat krijg ik dan om de paar minuten
Dan kunnen ze eventueel de bbox eens vervangen of een happyhouse technieker sturen bijvoorbeeld maar dat laat ik verder aan de proximus medewerkers over
ik bel nu zelf naar proximus, er moet inderdaad een oplossing komen e, want zo kan het niet verder. bedankt martin voor de assistentie
Ja ik heb dus contact gehad met proximus en het moet dus een technieker worden, ik heb de aanvraag al ingediend, de wifi booster krijgt gewoon geen signaal of zwak signaal van de modem, nochtans is de link quality in het groen, dus een perfect signaal, soms werkt het, soms weer niet, ik berg nu alles even op en wacht op een technieker om dan alles te laten nakijken, zo kan het niet verder. Ik denk dat als dit echt niet werkt zoals het zou moeten dat ik gewoon kabels ga trekken... Ik heb een oud huis dus het signaal kan al niet worden verstoord door isolatie, en de wifi werkte voorheen altijd perfect in elke locatie van mijn huis, zonder de wifi booster werkt het nog altijd perfect doorheen mijn huis.
Happy house it is..
natuurlijk wordt er contact gelegd door de wifi booster op 5.0 GHz en dit signaal verzwakt wel vlug door obstakels en in functie van afstand wat bij 2.4 veel minder het geval is.
Maar dan zou je decoder wel moeten goed werken (als bvb wijze van test) als je zou de wifi booster in het zelfde lokaal zetten waar de bbox staat en daar je decoder op aansluiten enfin als de technieker dan toch komt zou hij wel de vinger op de wonde moeten kunnen leggen
ja ik heb de wifi booster enkel getest op 30 cm van de modem weg dus zou het normaal moeten werken e... soit, afwachten op de technieker
Inderdaad en die kan ook meteen een reserve bbox (die ze normaal bijhebben ) plaatsen om uit te vissen of het probleem eventueel daar moest zitten.
ben benieuwd war de reden zal zijn, hou ons hier op de hoogte als je wilt, succes.
Woensdag 4 december komt er een happy langs in de namiddag, ik zal hier terug koppelen hoe het is gegaan, tot dan is het enkel beneden tv..
Alle guides, alsook de telefonische helpdesk zeggen dat de wifi booster op AUTO moet staan.
Dit klopt dus niet.. Hij zette de Wifi booster op station en hoera alles werkt zonder fouten.. Geweldig, zowel beneden als boven getest en nu werkt dit dus perfect. Het kan gewoon niet beter.
Bij deze dus de oplossing moesten nog mensen dit probleem hebben zoals ik had.
Prettige avond en een goed weekend gewenst.
Bedankt in ieder geval voor de feedback.
Dat klopt inderdaad dat de wifi booster zeker niet “moet” in automatisch staan dit is alleen om zoals het woord het zelf zegt, alles automatisch ta laten gebeuren (= de minste kopzorgen) maar als je weet hoe je de booster wilt gebruiken dan is het altijd aangeraden van je keuze zelf te maken.
Was trouwens ook de reden dat ik enkele berichten hoger de info geplaatst hebt met uitleg over de verschillende keuze standen van de schakelaar .
Maar soit einde goed alles goed hé
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.