PLC is gekoppeld met utp kabel aan de bbox dus dan zou er iets moeten schelen aan de utp poorten van je bbox bv. maar als je laptop of pc (of ander toestel) nog werkt als je die aansluit aan die utp poort dan zal die poort van je bbox wel in orde zijn maar heb je mss slechte contacten aan die utp poorten omdat je van stof spreekt, al eens een ander utp kabel gebruikt om de PLC aan te sluiten aan de bbox
ter info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_install/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-plc-adapter.html
>
https://www.google.com/search?q=proximus%2Bplc%2Badapters%2Binstalleren
Reset van Plc's:
- plc adapter: 20 seconden het knopje van onder indrukken,
- plc wifi extender: 20 seconden indrukken via kleine ronde gaatje opzij
(gebruik hiervoor bv een paperclip of tandenstoker)
Plaats beide toestellen in stopcontact van dezelfde ruimte,
hoe korter bij elkaar hoe beter/sneller ze elkaar vinden.
Pairen van de plc's':
- plc adapter: druk kort op het knopje onderaan (minder als 1 sec),
het power ledje begint te pinken.
- plc wifi extender: druk vervolgens op het knopje
plc/clone op de voorzijde van de WiFi extender.
Hierna zal vrij snel het huisje oplichten op beide plc's.
Je b-box3 maakt inderdaad een goede verbinding naar buiten toe. Ik zie wel dat die op sommige dagen 1x herstart wordt. Doet u dit, of valt de modem uit ?
Welke problemen ondervind je exact met je PLC’s ? Als je TV wel werkt maar regelmatig onderbreekt zijn ze wel gekoppeld met elkaar, maar zal de verbinding vermoedelijk niet in orde zijn. Dit zou wel met de electriciteitswerken te maken kunnen hebben. Als je een lange UTP-kabel zou hebben kan je eens testen of je TV daarmee wel stabiel werkt. Dan kan je uitsluiten of het probleem met de PLC’s te maken heft.
Welke lichtjes branden er op ?