Hey,
Heb onlangs een server op gezet en probeer vandaar een website te hosten.
Ik ben erin geslaagd om het te doen draaien op men private ip maar telkens als ik probeer te connecten via het public ip van een ander netwerk dan men thuisnetwerk lukt dit niet.
Ik heb poort 80 en poort 443 geopend in men modem zijn settings.
Deze worden wel nogsteeds als blocked aangegeven alsk een website zoals https://canyouseeme.org/ gebruik om ze te checken.
Normaal gezien zou het moeten werken. Ik ben ook zeker dat er een goede verbinding is met het internet want ik gebruik de server ook een een game te hosten en daar zijn er geen probleemen. Die poort word ook weergegeven als geopend.
Word er door proximus nog altijd iets geblocked en moet ik nog een extra stap nemen om poort 80 te openen ?
Bladzijde 1 / 1
Heb dit gevonden; https://www.proximus.be/support/en/id_sfaqr_ports_unblock_secu/personal/support/internet/security-and-protection/internet-ports-and-security/open-internet-ports.html
Nu de link waar dit naar verwijst is dood en ik heb geporbeerd om de stappen te volgen maar ik vind nergens die optie low security.
Is dit hetzelfde als inloggen met de modem en dan firewall op low zetten ?
Nu de link waar dit naar verwijst is dood en ik heb geporbeerd om de stappen te volgen maar ik vind nergens die optie low security.
Is dit hetzelfde als inloggen met de modem en dan firewall op low zetten ?
Dus als ik het goed begrijp geraak je niet naar de interface van je bbox
http://192.168.1.1 login =
User
userwachtwoord vind je op sticker van bbox
http://192.168.1.1 login =
User
userwachtwoord vind je op sticker van bbox
nee dit is niet het probleem. Ik probeer poort 80 en 443 te openen maar dit lukt me niet.
Ik ben ingelloged op men modem en heb ze geopend zoals normaal maar toch zijn die nog steeds geblockeerd.
De link die ik daarjuist poste om men security lager te zetten zodat ik toch die poorten kan openen werkt niet. Ik vind die setting ook niet onder mijn account.
Nu heb ik gezien dat er in de modem een firewall setting heeft. Zou deze naar laag zettende poorten openen en dus hetzelfd effect hebben als in mijn proximus account mijn security setting naar laag te zetten ?
Ik ben ingelloged op men modem en heb ze geopend zoals normaal maar toch zijn die nog steeds geblockeerd.
De link die ik daarjuist poste om men security lager te zetten zodat ik toch die poorten kan openen werkt niet. Ik vind die setting ook niet onder mijn account.
Nu heb ik gezien dat er in de modem een firewall setting heeft. Zou deze naar laag zettende poorten openen en dus hetzelfd effect hebben als in mijn proximus account mijn security setting naar laag te zetten ?
je zegt:
Ik vind die setting ook niet onder mijn account.
====
je moet daar op Internet klikken en dan wat naar beneden scrollen...
Anders zou je eens kunnen proberen door gewoon de firewall rule even laag te zetten wat het geeft:
Op de bbox3 interface http://192.168.1
(inloggen als User en wachtwoord zoals vermeld op sticker van bbox3)
krijg je een uitleg van de 3 keuzes.
Bij Technicolor is het een mouse-over bericht, bij Sagemcom een "?" naast de levels,
hetgeen een extra venstertje opent met een duidelijke omschrijving van de 3 opties.
Hieronder de beschrijving van wat je te zien krijgt:
- Laag: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN
of die geïnitieerd zijn op het LAN zijn toegestaan.
- Matig: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN
worden geweigerd met uitzondering van de verbindingspogingen die worden toegestaan
door de configuratie van Poortmapping, DMZ of Remote toegang.
Alle verbindingespogingen die geïnitieerd worden vanaf het LAN zijn toegestaan.
- Hoog: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN worden geweigerd
met uitzondering van de verbindingspogingen die worden toegestaan
door de configuratie van Poortmapping, DMZ of Remote toegang.
De verbindspogingen die geïniteerd worden van het LAN zijn beperkt tot
die verbindingen die expliciet zijn toegestaan door de regels in de firewall.
(Veelvoorkomende diensten zijn standaard toegestaan.)
Ik vind die setting ook niet onder mijn account.
====
je moet daar op Internet klikken en dan wat naar beneden scrollen...
Anders zou je eens kunnen proberen door gewoon de firewall rule even laag te zetten wat het geeft:
Op de bbox3 interface http://192.168.1
(inloggen als User en wachtwoord zoals vermeld op sticker van bbox3)
krijg je een uitleg van de 3 keuzes.
Bij Technicolor is het een mouse-over bericht, bij Sagemcom een "?" naast de levels,
hetgeen een extra venstertje opent met een duidelijke omschrijving van de 3 opties.
Hieronder de beschrijving van wat je te zien krijgt:
- Laag: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN
of die geïnitieerd zijn op het LAN zijn toegestaan.
- Matig: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN
worden geweigerd met uitzondering van de verbindingspogingen die worden toegestaan
door de configuratie van Poortmapping, DMZ of Remote toegang.
Alle verbindingespogingen die geïnitieerd worden vanaf het LAN zijn toegestaan.
- Hoog: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN worden geweigerd
met uitzondering van de verbindingspogingen die worden toegestaan
door de configuratie van Poortmapping, DMZ of Remote toegang.
De verbindspogingen die geïniteerd worden van het LAN zijn beperkt tot
die verbindingen die expliciet zijn toegestaan door de regels in de firewall.
(Veelvoorkomende diensten zijn standaard toegestaan.)
Hey sorry voor de late response. Heb de firewall settings op laag gezet maar nog steeds geen verbinding mogelijk met poort 80 zelfs na het heropstarten van de modem.
Heb ook nogmaals gezocht in men internet settings maar na een half uur de optie nog steeds niet gevonden
Heb ook nogmaals gezocht in men internet settings maar na een half uur de optie nog steeds niet gevonden
Als jouw beveiliging in jouw MyProximus op laag staat, dan zou dit voldoende moeten zijn om poort 80 te openen langs "onze kant". Mogelijks moet je wel nog de juiste portforwarding op de modem instellen + een mogelijkse firewall op de server configureren.
Had het op laag gezet in men modem zijn settings 192.168.1.1 poort ook aan de server zijn firewall toegevoegd. Zal straks nogmaals proberen ondertussen weer op medium gezet want dat al men poorten dan openstaan vindk beetje minder. Zou er nog een andere mogelijkheid zijn om die poorten open te zetten ? Zonder dan al de rest ook open te doen.
De veiligheidsmaatregelen voor al die poorten zijn normaal redelijk hetzelfde als enkel voor poort 80. Jammer genoeg is er geen optie om enkel de http poorten te openen.
Zou die optie in MyProximus hier ergens moeten staan ?
Vind de exacte optie die weergegeven word in de handeleiding nergens terug.
Vind de exacte optie die weergegeven word in de handeleiding nergens terug.
Onder mijn producten, als je op jouw internet klikt ga je jouw beveiliging kunnen instellen als je iets naar beneden scrollt.
Hallo,
Ik probeer poort 443 open te krijgen.
Ik heb in de modem (bbox3) de firewall op laag gezet, de poort forwarding naar mijn nas gedaan.
Ik heb in myproximus de lage beveiliging geselecteerd (poort 80, 443 open).
Als ik nu een online tool gebruik (https://canyouseeme.org) dan staan de poorten nog steeds toe.
Ik heb de modem ook al herstart en ondertussen zelfs volledig gereset. Na de reset enkel poort forwarding van poort 443 gedaan en zelfs dat wil niet werken.
Bij Proximus klantendienst begrijpen ze de éne keer niet waar ik het over heb en de ander keer willen ze me doorsturen naar een ict bedrijf om me te helpen waar ik wel voor moet betalen.
Ik heb wel degelijk alles juist gedaan.
Weet iemand nog raad?
Ik probeer poort 443 open te krijgen.
Ik heb in de modem (bbox3) de firewall op laag gezet, de poort forwarding naar mijn nas gedaan.
Ik heb in myproximus de lage beveiliging geselecteerd (poort 80, 443 open).
Als ik nu een online tool gebruik (https://canyouseeme.org) dan staan de poorten nog steeds toe.
Ik heb de modem ook al herstart en ondertussen zelfs volledig gereset. Na de reset enkel poort forwarding van poort 443 gedaan en zelfs dat wil niet werken.
Bij Proximus klantendienst begrijpen ze de éne keer niet waar ik het over heb en de ander keer willen ze me doorsturen naar een ict bedrijf om me te helpen waar ik wel voor moet betalen.
Ik heb wel degelijk alles juist gedaan.
Weet iemand nog raad?
Als je pingt naar je nas ipadres werkt dit
Anders eens proberen via mobiel netwerk om via het wanIpadres van je modem de nas te bereiken
dus via (URL= wanIpadres:443 )
moeten er eventueel nog andere poorten open gezet worden voor je NAS buiten 443
NB: via canyouseeme moet er natuurlijk een service draaien die antwoord op de vraag van can yoy see me.
Ter bijkomende info geef ik ook deze mee als leidraad, enfin je zie maar of je er iets aan hebt:
https://sites.google.com/site/inttvtf/home#bbox3portmapping
daar staat ook een voorbeeld van een synology NAS aangesloten op je BBOX3
Anders eens proberen via mobiel netwerk om via het wanIpadres van je modem de nas te bereiken
dus via (URL= wanIpadres:443 )
moeten er eventueel nog andere poorten open gezet worden voor je NAS buiten 443
NB: via canyouseeme moet er natuurlijk een service draaien die antwoord op de vraag van can yoy see me.
Ter bijkomende info geef ik ook deze mee als leidraad, enfin je zie maar of je er iets aan hebt:
https://sites.google.com/site/inttvtf/home#bbox3portmapping
daar staat ook een voorbeeld van een synology NAS aangesloten op je BBOX3
Ik heb een subdomain aangemaakt en met Cname gelinkt met mijn domein.
In mijn Synology heb ik een reverse proxy gemaakt :
Bron : https://subdomein.mijndomein.com (poort 443)
Bestemming : https://locaalip:poort (https poort van de toepassing)
Als ik nu via mobiel internet naar het bron adres surf krijg ik geen antwoord.
Ik denk dat er zo toch een service te bereiken zou moeten zijn?
In mijn Synology heb ik een reverse proxy gemaakt :
Bron : https://subdomein.mijndomein.com (poort 443)
Bestemming : https://locaalip:poort (https poort van de toepassing)
Als ik nu via mobiel internet naar het bron adres surf krijg ik geen antwoord.
Ik denk dat er zo toch een service te bereiken zou moeten zijn?
en als je probeert rechtstreeks zonder subdomain dus rechtstreeks nas aanspreken via het wan Ip adres van je bbox modem
wan ip adres van bbox3 opvragen
> http://www.watismijnip.be/
wan ip adres van bbox3 opvragen
> http://www.watismijnip.be/
Als ik naar extern ip op poort 443 te surfen, krijg ik: site niet bereikbaar.
Binnen mijn wifi netwerk lukt het allemaal wel, dus ook met https://subdomein.domein.com
Binnen mijn wifi netwerk lukt het allemaal wel, dus ook met https://subdomein.domein.com
Tip; ondertussen zou je ook eens de vraag kunnen stellen op het bevriend userbase.be/forum
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.