Vraag

Verticale strepen op mijn TV

  • 28 December 2018
  • 11 reacties
  • 2421 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Sinds enige tijd verschijnen er lichte verticale dunne strepen op mijn TV-beeld (electronische storingen?). Soms wat erger, dan weer minder en soms schijnen ze verdwenen te zijn. Kan iemand me zeggen wat de oorzaak mag zijn? Zit de oorzaak bij mijn TV-toestel (Sony-TV 10 jaar oud) of is de oorzaak bij Proximus te zoeken?

11 reacties

heb je een andere HDMI kabel om eens te proberen of heb je ook een of andere video bron waarmee je kunt proberen om te zien of je het dan ook hebt bv een google chromecast HDMI dongle , ik zeg maar iets ...
Reputatie 3
Badge
Andere HDMI kabel getest. Strepen blijven af en toe komen. Meestal in het begin als de TV aangezet wordt.
Na een tijdje verdwijnen de strepen meestal. Soms komen ze even terug en dan weer weg.
Kan Proximus testen of hier een storing op de lijn zit of dat het anders aan mijn TV-toestel ligt?
Als je geen andere HDMI video bron hebt bv laptop enz... dan kun je nog eens proberen van dse decoder op een ander HDMI ingang aan te sluiten bv.
Reputatie 3
Badge
Ik heb nog wel een laptop met een HDMI aansluiting. Als ik deze zou verbinden met de HDMI aansluiting van mijn decoder kan ik dan het TV-beeld op mijn laptopscherm ontvangen en zo eventueel vaststellen of er al dan niet strepen zijn?
Sorry, voor misschien deze vreemde vraag, maar technisch ben ik een leek.
nee dit werkt niet, het werkt eigenlijk omgekeerd je kan hetgeen je op je laptop ziet op je tv zien door je laptop via HDMI met je TV te verbinden. Bv je gaat naar YouTube en dan kun je dit op je TV zien en als dit beeld in orde is moet je uw TV al niet meer verdenken, best op de zelfde HDMI ingang aansluiten waar je decoder nu toekomt.
Reputatie 3
Badge
Wil je nu zeggen dat wanneer ik mijn laptop via HDMI verbind met de HDMI ingang van de TV dat het mij mogelijk is bv. via de dvd speler van mijn laptop bv een film op mijn TV af te spelen? Dat zou "geweldig" zijn? 🤤
Inderdaad.
Als je met google zoekt vind je daar wel uitleg genoeg over op internet. bv om al maar iets te geven kom je al deze pagina tegen in de zoekopdracht >
https://elektronicaweb.com/handleidingen/laptop-aansluiten-op-tv/

enz.....
Reputatie 3
Badge
Ik heb mijn latop met dvd-speler op tweede HDMI aangesloten. De weergave is hier ook met verticale strepen. Ik vermoed sterk dat de fout bij de TV zelf ligt. Wat denk je?🙄
Inderdaad zal aan de TV liggen, maar als je de test doet is het toch aangeraden van alleen maar met Ă©Ă©n bron aangesloten te testen dus bv alleen de HDMI kabel aangesloten van je laptop en alle andere kabel los leggen, bv andere HDMI kabels en scart stekers enz even losmaken van de TV.
Reputatie 3
Badge
Ik heb nu ook getest met alle andere bronnen ontkoppeld maar de strepen blijven. Dus TV zelf is de oorzaak.
Ik vraag me af wanneer het erger gaat worden? Nu kan ik nog wat aanzien, want na een tijdje zijn de strepen minder tot verdwenen. Maar goed zal het wellicht nooit meer worden.De TV is ruim 10 jaar oud. De vraag zal zich dan opdringen: laat ik hem maken of moet ik hem vervangen?
Reputatie 3
Badge +1
De TV is ruim 10 jaar oud. De vraag zal zich dan opdringen: laat ik hem maken of moet ik hem vervangen?
Ik zou het probleem eens voorleggen bij een winkel die ook reparaties verzorgd, wellicht ben je niet de enige met dit probleem en kunnen ze je meteen vertellen wat het is en wat dat gaat kosten
Helaas is het tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend om dingen te repareren dus hou maar voorzicht vast rekening met vervanging

Reageer