Vraag

Update S9+ blokkeert 4G communicatie


Sinds zondag na een update voor de Samsung Galaxy S9+ is het onmogelijk om via LTE/4g data te versturen/ontvangen.
Het icoon bovenaan geeft 4g aan maar surfen of dergelijke gaat niet.
GSM al terug naar fabrieksinstellingen gebracht, SIM kaart is gewisseld, ... geen oplossing.

Mijn SIM kaart in andere GSM werkt zonder probleem. Een SIM kaart van telenet in mijn Galaxy S9+ werkt ook zonder probleem...

Versie: G965fxxu6csg8/g965FM6CSG5/G965FXXU6CSG4

Nog suggesties?

33 reacties

die updates worden, net zoals bij windows trouwens, niet voor iedereen tegelijk uitgedeeld en bij mijn broer bv is dit ook nog niet gebeurd.
@kristel m
Net zoals jij geprobeerd hebt. Ik heb geen flauw idee waarom dat bij jou niet zou werken. Ik heb een S9 (geen S9+, wat heb jij?). Misschien hebben ze de kraan even dichtgedraaid wegens te veel aanvragen voor downloads. Normaal moet je telefoon die update automatisch downloaden.
Ik heb hetzelfde probleem maar wanneer ik via instellingen manueel naar nieuwe updates zoek geeft hij aan dat mijn toestel up to date is alhoewel de laatste update die van 1 juli is. Hoe hebben jullie de update van 1 aug kunnen installeren?
Inderdaad met de nieuwe software is het opgelost nu, hopelijk bij de volgende software update geen andere verassingen meer 🤔 😉
Ik heb net de update van augustus geïnstalleerd en het probleem lijkt opgelost. Ik heb wel via Instellingen->Software Update->Downloaden en Installeren de boel in gang gezet.

Ik wacht inderdaad ook gewoon de nieuwe software update af waar de bug er uitgehaald is.
Deze tijdelijke oplossing werd mij gewoon doorgespeeld door iemand.
Sorry maar die instelling bestaat gewoon niet op mjn S9
Sorry maat maar op mijn S9 is die instelling betaaat bij mij mij gewoon niet
Er komt een update aan mar een fix die blijkbaar ook zou kunnen helpen alleen voor Proximus gebruikers is:
Remove IMS APN from the Access Point Names in
Settings / Connections / Mobile Networks / Access Point Names / ims / 3 dots / select delete APN.
Ik heb ook dit probleem, mijn telefoon is van mij werkgever, die koopt via coolblue.nl.Het toestel is dus van de Nederlandse markt. De SIM is van Proximus. Ik heb al allerlei 'fixes' getest maar er gaat altijd wel iets mis. mms versturen gaat dan ineens niet meer. (grote sms -> mms). Ook via Vodafone NL lukt het niet met deze SIM. Terug naar 2G/3G voor mij )-:
HIer nog geen update beschikbaar. Laatste was van juli... nog even geduld dus.
Goed nieuws de augustus update is er en het 4G probleem zou opgelost zijn.
Reputatie 7
Badge +6
We zijn op de hoogte van dit probleem en staan in contact met Samsung om dit op te lossen. We wachten op een nieuwe SW update langs hun kant.

Om wat extra info te geven:
Het probleem doet zich enkel voor op buitenlandse devices zoals Nederland of Duitsland. Typisch verkocht via 3rde partijen in Belgie. Zoals goed opgemerkt door andere leden hier in de topic, is er een workarround door de APN drager te wijzigen. Helaas wordt deze instelling terug gewijzigd na een reboot van het toestel.
Als het niet werkt als nadat je op wifi geweest zijt, probeer dan het volgende eens.
'Drager' 'niet gespecificeerd'
kun je 'operatortype virtueel mobiel netwerk' op 'SPN'
'operatorwaarde virtueel mobiel netwerk' op 'Proximus'.
Wat dan wel niet meer werkt is VoLTE, maar 4G wel zelf als je op wifi geweest bent.
Inderdaad ook getest maar werkt niet meer als je met wifi verbindt en dan terug via mobiel probeert, na herstarten lukt het weer.
Hopelijk komt er vlug een oplossing want het blijft knoeien.
Ner, voor de software update had ik helemaal geen problemen met mijn 4g
Voor de software update verloor je dan geen 4G verbinding op de zelfde locatie waar je nu test?
Heb het getest en nu blijven de dragers wel staan, maar verlies ik toch steeds mijn 4G verbinding.
Dan moet je een nieuw profiel aanmaken en de settings van die van proximus overnemen.
En het nieuw profiel selecteren en opslaan.
Ja inderdaad
Wil hiermee zeggen dat nadat je de instelling voor je drager veranderd hebt als hierboven beschreven en bevestigd hebt met OK (bovenaan rechtsboven de die puntjes aanklikken en opslaan drukken) dat die na verloop terug overschreven wordt naar 'niet gespecifieerd'
Bij mij werkt dit steeds tijdelijk... moet telkens mijn gsm heropstarten.
Ik heb dit inderdaad ook al vroeger (al een jaar geleden) eens ook zo manueel moeten instellen omdat ik geen 4G had met mijn samsung S8 en dit was ook na een soft update.
Instellingen-》verbindingen-》Mobiele netwerken-》Namen toegangspunten -》Juiste simkaart bij dubbele sim -》op proximus internet klikken ,naar onderen scrollen en bij drager heb ik volgende geselecteerd (zie screenshot)
Dan bovenaan rechtsboven de die puntjes aanklikken en opslaan drukken..
Telefoon herstarten en dan zou het moeten lukken.

Mss moeten ze mij een job aanbieden bij Proximus hahaha

Ik veronderstel toch dat als het bij Mitch1 lukt, het bij u ook zal lukken, enfin verder info van stand van zaken zullen we pas ten vroegste maandag kunnen vernemen aangezien er in 't weekend niemand van Prox langskomt.

Reageer