Vraag

Tekst plots onleesbaar op vaste telefoon Belgacom Twist 250

  • 19 June 2019
  • 7 reacties
  • 484 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Sinds vanavond is mijn tekst op mijn vast telefoontoestel onleesbaar geworden op mijn Belgacom Twist 250. Toestel is van 2012 en gekocht in Belgacomwinkel. Pas nieuwe batterijen ingestoken. Wat is er aan de hand?

Groetjes,

Moesty

7 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Raad aan om batterijen nog eens goed na te zien ( zit er niet eentje verkeerd ?) als er een verkeerd zit heb je te lage spanning (zoals bij batterijen plat), indien niet een verkeerd,-- kan je de batterijen testen met een gloeilampje, want zelfs nieuwe batterijen kunnen ,indien te oud ook spanning verliezen ..., de kontakten van de batterijen ook zuiver maken (wat opschuren of krabben met mesje helpt ook). als kontakten geoxydeerd zijn (groenig uitgeslagen) , dan moet je zeker die korst erafkabben !
( nameten met een voltmeter is niet realistisch, de betterijen moet je testen onder belasting bvb gloeilampje van 2.5Volt , en dat moet redelijk opgloeien bij 1.5 volt per batterijtje )
Pas als je 100 % zeker bent dat alles met batterijen in orde is, kan je verder nadenken over wat het nog kan zijn .
Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat als de batterijen "ok" zijn, zit er mijns inziens weinig anders in dan een vervanging...(tenzij u zelf het toestel kunt openen en bv. kunt nagaan of het display nog goed bekabeld is: gesoldeerd?)
De beschikbaarheid van eventuele reserveonderdelen voor bv. vervanging display is met quasi zekerheid "verwaarloosbaar"
https://www.promobutler.be/nl/telecom/telefonie/promoties/belgacom-twist-250-1374442
Fonz, zou het dan alleen het display zijn moest dit zo zijn, er zouden toch andere problemen optreden, nee ?

Edit: er was me er al iemand voor die het zelfde dacht 😉
Reputatie 4
Badge +1
Tja , als het niet is opgelost met nieuwe batterijen , en zuivere kontakten, ....?

Als na 7 jaar de batterijen pas vervangen worden, is er veel kans dat er eentje bij is dat is uitgelopen, met oxydatie van de batterijkontakten (in compartiment van de batterijen zelf) In ergste geval , kan het batterijzuur ook draadjes, of koperspoortjes doorgevereten hebben, en dan is er een (goede ) technieker nodig om dat uit te vissen en te herstellen..
Tegenwoordig zou dat zoveel kosten, dat een nieuwe aanschaffen veel goedkoper uitkomt, want je bent al snel een uurtje zoet om het ding open te prutsen, en te zien wat er allemaal mis kan zijn.
De topicstartenr zegt ook niet , dat het enkel display is dat onleesbaar is (en dat toestel verder nog normaal werkt), ofwel dat het helemaal niet meer gaat (ik gok op laatste)
Reputatie 1
Badge
Het toestel werkt voor de rest nog goed. Het is enkel de tekst die op de display onleesbaar is.

Groetjes,

Moesty
Louter ter info: Heb dit nog met een ander TF toestel ook voorgehad en als ik wat wrong aan het chassis zag je af en toe weer de tekst...
Reputatie 1
Badge
En waar zit dat?

Groetjes,

Moesty

Reageer