Als je alles al eens heropgestart en/of gereset hebt kun je altijd een gratis happyhouse technieker aanvragen langs deze weg hier > http://proximus.be/happyhouse
herstarten en resetten > klik hier
best bbox ook eens resetten
Dag Jan,
Onze telefoonsupport is dagelijks (7/7) bereikbaar van 8u tot 22u op het nummer 080022800.
Ik heb net je lijn uitgemeten. Je lijn zelf staat op een voorzien profiel van 50Mbps en omdat de kwaliteit van je lijn goed is haal je 60 Mbps. Wat zeker niet traag is.
Modem werd 13/11 om 16.18u de laatste keer herstart.
Kan je de speedtest even uitvoeren met kabel ipv via wifi?
Als je alles al eens heropgestart en/of gereset hebt kun je altijd een gratis happyhouse technieker aanvragen langs deze weg hier > http://proximus.be/happyhouse
herstarten en resetten > klik hier
best bbox ook eens resetten
Dank Martin,
ik heb alles al wel eens gereset, maar nog niet het gesorteerde effect helaas. De hapy house is een goede tip, als het op andere manieren nog niet lukt. Merci
Dag Jan,
Onze telefoonsupport is dagelijks (7/7) bereikbaar van 8u tot 22u op het nummer 080022800.
Ik heb net je lijn uitgemeten. Je lijn zelf staat op een voorzien profiel van 50Mbps en omdat de kwaliteit van je lijn goed is haal je 60 Mbps. Wat zeker niet traag is.
Modem werd 13/11 om 16.18u de laatste keer herstart.
Kan je de speedtest even uitvoeren met kabel ipv via wifi?
Dag Charlotte,
dat zijn inderdaad ruime uren. Het is wel zo dat ik inhaak als ik na 5 min wachten niemand aan de lijn krijg. Maar gelukkig is er dit forum ;-)
Ik haal inderdaad ook mooie snelheden, 40Mbps of zo heb ik al gemeten, maar zoals aangeven heel vaak ook niet. Zoals vanavond ook weer: https://pxs.speedtestcustom.com/result/03074680-0a3e-11ea-a646-e77900c3f4d0
Ik zal anders proberen in de ochtend ook eens te testen.
Wat ik raar vind, maar ik ben niet zo technisch, is dat d e lijn wel goed kan zijn, maar dat blijkbaar niet altijd is.
Is dat altijd via een PC/laptop die verbonden is met een netwerkkabel dat je dit meet.
Over de Wifi. Via een Imac of Iphone
En waarschijnlijk over wifi-2.4, wat een wifi band is die ook het meest gestoorde wordt door naburige wifi signalen.
Wifi-5.0 is hierin beter maar dan weer met het nadeel dat je niet veraf moogt staan van de bbox en wordt ook veel meer verzwakt door muren ….
Inderdaad 2.4, maar in de buurt geen andere wifi signalen, want buren etc heel ver weg
Mss wordt je 2.4 GHz toch gestoord heb je dat ook gelijktijdig voor op wifi-5.0 of op je laptop als die verbonden is met een utp kabel.
zie ook ivm met stoorbronnen klik hier
je kunt ook de “wifi analyser”-app op je smartphone of op je wondows laptop instaleren om te zien welke kanalen er druk bezet zijn op Kanaal 1 en 6 en 11 op de wifi-2.4 band en kun je mss de minst drukke wifio kanaal kiezen op je bbox3 via zijn wifi interface
> http://192.168.1.1 inloggen als User met User wachtwoord dat je op een sticker van je bbox3 vindt.
(stoorsignalen die niet van wifi*2.4 kanalen komen kun je echter met de wifi analyser niet detecterren, zoals bv van microgolf oven enz….)
steeds trage 2.4 wifi verbinding > klik hier
Onze telefoonsupport is dagelijks (7/7) bereikbaar van 8u tot 22u op het nummer 080022800.
Wat is het verschil tussen 0800-22800 en 0800-22500 (die laatste staat in mijn adresboekje) ?
080022800 is het numme voor de residentiële dienst (particuliere klanten)
080022500 is het nummer voor de zelfstandigen en kleine bedrijfen (minder dan 10 werknemers)
080022200 is het nummer voor de grote bedrijven (meer dan 10 werknemers)