Vraag

Sync van beeld en geluid


Volgens het forum is dit een groot probleem. Ik heb de jongen die de modem installeerde al opgebeld en zijn instructies opgevolgd. Totaal geen resultaat. Voor mij is dit probleem onaanvaardbaar en een showstopper. Ik verkies liever zonder tv te blijven. Is daar nu echt geen oplossing voor?

14 reacties

heb je een v6 decoder mss want blijkbaar is het bij deze decoder erg
Heb je dit ook bij rechtstreekse studio uitzendingen bv bij nieuws op VRT of VTM
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad een gekende bug waar op dit ogenblik nog geen oplossing voor is.

Kan je me via PB je lijn- of klantennummer aub doorsturen? Dan kan ik alvast uitsluiten of er geen andere oorzaak is.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Beste, ik heb hetzelfde probleem, donderdag is de technieker langsgeweest om hier Proximus te komen installeren. Komende van Telenet is dit een serieuze domper! Ik had mij voor de overstap te wagen naar Proximus wat ingelezen op dit forum en zag redelijk veel topics met dit veel voorkomende probleem.

Ik had gehoopt hier geen deel van uit te maken maar jammer genoeg zitten we er ook mee... Hopelijk kan dit probleem snel opgelost worden, maar ik vrees ervoor. Mijn decoder is trouwens de V6.
Wanneer gaat er nu eindelijk bij diegenen die het moeten oplossen hun euro vallen dat het ligt aan de hdmi doorgave want als je de decoder vebindt via digital output met een home cinema, soundbar of versterker heb je geen syncprobleem.
Daar zal het probleem niet liggen dat ze niet weten dat het aan HDMI gelegen is maar waarom het wel zo lang of moeilijk is om op te lossen dat is mij een andere vraag?
@Martin,
Is mij ook een raadsel, duurt nu wel al heel lang.
Weet uit eigen ervaring dat soortgelijke probs bij andere providers binnen 24u. Zijn opgelost.
"Het is inderdaad een gekende bug waar op dit ogenblik nog geen oplossing voor is." Krijg ik als reactie van Proximus. Straffen toebak. Toegeven dat ze het weten en vlakaf zeggen dat ze er ook niets aan willen doen. In mijn geval heb ik Huawei modem EC6109V1 met enkel een HDMI uitgang. Het lijkt me bijzonder eigenaardig dat dit probleem al zolang duurt en er geen oplossing voor is. Om mee te spelen op de consumer market moet je wel een beetje sneller reageren. Eigenlijk straf dat een bedrijf de essentie van zijn business (beeld+geluid) gewoon niet voor elkaar krijgt. Of zijn de Belgische consumenten te laks?
"Het is inderdaad een gekende bug waar op dit ogenblik nog geen oplossing voor is.
Kan je me via PB je lijn- of klantennummer aub doorsturen? Dan kan ik alvast uitsluiten of er geen andere oorzaak is. "


Beste HadewychT : ik stuurde je gisteren mijn gegevens door. Ik kreeg geen reactie van jou en het probleem blijft voortduren. Beeld en geluid uit sync. Ik begrijp daaruit dat er op jouw niveau niets kan gedaan worden. Hoe werkt de escalatie procedure in Proximus? Bij wie en hoe kan ik dit probleem escaleren? Kan u dit op het forum delen, blijkbaar zijn er velen met hetzelfde probleem. Een zeer prettige dag,
Momenteel is dit probleem gekend en in behandeling door de betrokken diensten. Op jouw lijn zijn er verder geen fouten te zien, dus is het enkel aan die bug gelegen.
WenzelR, bedankt voor je reactie. Maar het is niet volledig. "In behandeling door de betrokken diensten" blijkt meer een dooddoentertje te zijn dan echte actie. Temeer daar de problemen al meer dan een jaar op dit forum gemeld werden. Dit dan simpelweg afwimpelen als bedrijf op een bug is echt ondermaats hoor. Hierbij hoort een tijdslimiet. Dus, tegen wanneer verwachten jullie de oplossing, de deadline? Wat gebeurt er, ttz, hoe zal dit verder geëscaleerd worden indien je de deadline niet haalt. Let wel dat dit over de essentie van jullie product gaat. Het is als een wagen zonder wielen, een auto die altijd net te laat stopt. Tot op welk niveau binnen Proximus is hier besef over? Andere vraag, hoe zal ik vergoed worden voor het ontbreken van de essentie van mijn aankoop?
Er is momenteel geen deadline bekend. Een vergoeding is pas mogelijk na het oplossen van het probleem, zodra de volledige impact kan berekend worden.
WenzelR, neem dit niet persoonlijk hoor. Het gaat hem bij Proximus van kwaad naar ergen blijkbaar. Het gaat hem om een bekende bug (al lang aan de forums te zien), en toch is er geen deadline voor oplossing bekend, noch vooropgesteld. Wat moet ik daarvan denken. Nogmaals, het gaat om de essentie van jullie product!! Hoe escalaren wordt ook niet aangegeven. Hoe zou jij je voelen als een autofabrikant je een wagen levert zonder wielen, en dan hetzelfde antwoordt?
Ik heb gewoon de stekker vab
N de decoder uitgetrokken en even later terug opgestart en het was gedaan.
zo kun je de nieuwe software versie binnengekregen hebben:
  • Deze Firmware versie heeft veel stabiliteits- en geheugenverbeteringen.
  • Daarnaast werd er gewerkt aan de lipsync issues.
  • Bug opgelost ivm wanneer er snel gezapt wordt er een zwart scherm kon verschijnen.

Reageer