Vraag

Storing door incident

  • 11 October 2019
  • 37 reacties
  • 759 Bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Sinds afgelopen maandag hebben we geen connectie meer met Proximus. Binnenkomende lijn is dood en dit zou volgens helpdesk ook het gevolg zijn van een beschadigde kabel ergens in onze wijk. Gisteren heeft een technieker hetzelfde bij ons vastgesteld: de lijn is dood. Maar wie kan me zeggen hoe en wanneer de beschadigde kabel wordt hersteld? Sinds maandag  25/11 geen TV/telefoon/internet!

Reputatie 5
Badge +2

eventjes gecheckt en de opname na de panne is wel degelijk opgenomen, dus alles gebeurd blijkbaar op jullie server ook al is er hier geen verbinding als het geprogrammeerd is

Reputatie 7
Badge +4

Jammer te horen dat de communicatie niet helemaal duidelijk was voor u.

Er was inderdaad een kabel beschadigd bij de werken in de buurt. Deze kabel is hersteld, maar blijkbaar was het probleem bij u hierdoor nog niet opgelost. De technieker die dan bij u ter plaatse geweest is heeft gecontroleerd of er eventueel nog een bijkomende oorzaak was, maar dat bleek niet het geval. Wat hij wel heeft kunnen vaststellen is dat er op uw lijn toch nog een kortsluiting zit op de buitenkabel. Hiervoor komen maandag de lassers langs die die kabel zullen herstellen. Dan zou het probleem helemaal van de baan moeten zijn.  

Als u een GSM-abonnement bij ons in uw pack hebt, kan ik wel extra data toevoegen om er zo voor te zorgen dat u ondertussen toch kan surfen en eventueel TV kan kijken via de pickx-app.

Reputatie 5
Badge +2

gisteravond rond 23.30 was er plots geen tv en internet meer, ik heb gebeld en toen melde men dat er een storing was door een incident op de lijn.  Enfin ik mocht op het einde van het gesprek mijn gsm nummer ingeven en ik zou een sms krijgen toen het opgelost was, vanmorgen om 6 uur was het nog niet opgelost.  Nu wel, dus alles is opgelost maar een sms heb ik nooit gekregen.  ‘t is maar om dit te melden.  Alles werkt nu weer perfect en het was ook ‘s nachts niet veel last van gehad, er waren wel aflevering van macgyver aan het opnemen op zes, die staan wel als opgenomen, Ik weet niet of dit kan, als je geen internet heb en geen tvverbinding, maar enfin ik zal wel zien. 

De technicus is langs geweest en heeft alles getest. Er is zoals we zelf al vastgesteld hadden geen extern signaal. De lijn die door de voorgevel onze woning binnenkomt is dood. Hij is ook gaan kijken in de naburige schakelkast op straat, maar ook daar niks gevonden. Nieuwe afspraak vastgelegd voor 2 december! Maar ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren, want niemand schijnt te weten WAAR nu werkelijk het probleem zit. Wat voor nut heeft het om maandag nog eens bij ons langs te komen? Kan iemand me de werkwijze eens uitleggen? Hoe gaat e.e.a. in zijn werk? Helaas blijft de onduidelijkheid en het communicatieprobleem met de telecom(municatie) operator duren!

Op maandagavond hoorden we van de helpdesk dat het probleem veroorzaakt was omdat er een incident met een kabel zou zijn geweest op een bouwwerf in onze wijk. Als dit gemeld is bij Proximus, moet iemand daar toch van op de hoogte zijn? Wie volgt de herstelling op die werf op?

Reputatie 7
Badge +4

@Erik Buijs  Het kan zijn dat de technicus binnen de installatie moet komen nakijken, het is in elk geval de bedoeling dat de technicus binnen kan indien nodig. De technicus is nodig omdat het van op afstand niet kan opgelost worden.

Wat houdt de afspraak in? Moet de monteur binnen zijn of kan hij op basis van ons telefoonnummer werken van  buitenaf? Zojuist ook melding op de GSM gehad dat het incident verholpen zou zijn, maar nog geen verbinding/telefoon werkt nog niet.

Reputatie 7
Badge +4

@Erik Buijs Ik heb een afspraak gemaakt voor vandaag 28/11 in de namiddag tussen 12u30 en 16u30.

Beste Samuel,  de b-box3 hebben we al verschillende malen herstart. Lampjes branden, maar de synchronisatie blijft knipperen. Er komt helemaal geen signaal binnen, want ook onze telefoon geeft geen teken van leven/zoemtoon. Probleem lijkt dus extern te liggen. Maar als er iemand spoedig langs kan komen...zou fijn zijn. Alvast bedankt voor de moeite.

Tijdens het laatste gesprek met de helpdesk (maandagavond) meldde men ons dat de reden een incident met een kabel op een bouwwerf in onze buurt was en dat het probleem uiterlijk dinsdagmiddag opgelost zou zijn. Sindsdien geen live contact meer gehad met de helpdesk > enkel automatische boodschap ‘hinder door incident”

Reputatie 7
Badge +4

@Erik Buijs Ik zie geen signaal toekomen op je modem (b-box3). Heb je de modem al eens herstart door deze kort van stroom te onderbreken? Zijn de kabeltjes nog correct aangesloten? Als alles goed  zal er best een technicus ter plaatse komen. Stuur gerust enkele datums door wanneer dit voor jou kan passen.

Gelijkaardig probleem. Sinds maandag (het is nu woensdag) geen telefoon/internet/tv meer. De vaste telefoon geeft geen signaal. Heb 0800 22 800 met mijn GSM van het werk gebeld, en daar krijg ik enkel boodschap “hinder door incident”. Is er iemand die kan zeggen hoe lang dit kan duren?

Reputatie 7
Badge +4
hi, ik zie dat er momenteel wel signaal zou moeten zijn op je modem en je op internet moet kunnen

Reageer