Wij krijgen geregeld vervelende telefoonoproepen door 028007910 maar er word niets gezegd als we opnemen als we terugbellen horen we dat we met de christelijke mutualiteit zijn waar we niet bij zijn en dat we niets hoeven te doen dit is nu al enkele weken aan de gang kunnen jullie deze nummer traceren want het begint vervelend te worden.
Bedankt
Bladzijde 1 / 1
Ter info
Betrokken nummer is op basis van www.crdc.be toegewezen aan een klant van Orange Fix
http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Deze operator moet dus de betrokken klant kunnen identificeren (en desgevraagd afsluiten)
In principe dient u best klacht neer te leggen bij de ombudsdienst telecommunicatie (samen met enkele concrete data van oproepen en bovenstaande crdc gegevens)
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/kwaadwillige-oproepen.html?IDC=42&IDD=26
Betrokken nummer is op basis van www.crdc.be toegewezen aan een klant van Orange Fix
http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Deze operator moet dus de betrokken klant kunnen identificeren (en desgevraagd afsluiten)
In principe dient u best klacht neer te leggen bij de ombudsdienst telecommunicatie (samen met enkele concrete data van oproepen en bovenstaande crdc gegevens)
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/kwaadwillige-oproepen.html?IDC=42&IDD=26
Beste Alain, neen,we kunnen hier helaas niets aan doen. Je kan best zelf de christelijke mutualiteit hiervoor contacteren om te melden dat dit storend is en vragen je niet meer op te bellen. Groetjes Freya
Sinds enkele maanden belt dit nummer me gemiddeld een drietal keer per week op. Ofwel mis ik de oproep, ofwel neem ik op waarna het gesprek gewoon direct afgebroken wordt.
Terugbellen werkt niet want dan kom je op een bandje van de CM die zeggen dat zij je zelf zullen terugbellen... En wees maar gerust dat ze dat doen...
Zoals Freya hierboven suggereert heb ik de CM zelf opgebeld maar die weten van niks. Zeggen zelfs dat ze er niks mee te maken hebben... Dit is natuurlijk een leugen.
Ik heb een heel beperkte basis kennis van telefooncentrale's (PABX'en), maar het nummer dat me belt is : 02 800 79 10.
In de meeste bedrijven is de extensie 11 het nummer van de receptie... Vandaag heb ik dan maar eens 02 800 79 11 gebeld als test.
Oproep werd direct beantwoord, bedrijfsnaam heb ik niet kunnen verstaan maar ik heb wel bevestiging gekregen dat het een call center was en dat ze voor de CM werkten. Daar nogmaals mijn verhaal gedaan en gevraagd om me niet meer te bellen. Persoon aan de lijn zou dit in orde brengen.
Geen idee of die dat echt gaat doen, laat ons het hopen.
Dus een goeie raad aan iedereen die last heeft van oproepen van de CM : Bel naar 02 800 79 11
Terugbellen werkt niet want dan kom je op een bandje van de CM die zeggen dat zij je zelf zullen terugbellen... En wees maar gerust dat ze dat doen...
Zoals Freya hierboven suggereert heb ik de CM zelf opgebeld maar die weten van niks. Zeggen zelfs dat ze er niks mee te maken hebben... Dit is natuurlijk een leugen.
Ik heb een heel beperkte basis kennis van telefooncentrale's (PABX'en), maar het nummer dat me belt is : 02 800 79 10.
In de meeste bedrijven is de extensie 11 het nummer van de receptie... Vandaag heb ik dan maar eens 02 800 79 11 gebeld als test.
Oproep werd direct beantwoord, bedrijfsnaam heb ik niet kunnen verstaan maar ik heb wel bevestiging gekregen dat het een call center was en dat ze voor de CM werkten. Daar nogmaals mijn verhaal gedaan en gevraagd om me niet meer te bellen. Persoon aan de lijn zou dit in orde brengen.
Geen idee of die dat echt gaat doen, laat ons het hopen.
Dus een goeie raad aan iedereen die last heeft van oproepen van de CM : Bel naar 02 800 79 11
Reeds meerdere keren opgebeld geweest door Windows met nr 056191063. Dit is steeds in het Engels en gaat telkens over mijn computer. Ik heb steeds terug ingelegd. Kan dit stoppen?
het nummer behoort blijkbaar bij de volgende operator
Operator:
TELENET
Telefoonnummer:
056191063
mss als je toestel hebt waar je telefoonnummers kunt blokkeren het zo oplossen!
mss best de raadgeving hier eens lezen ook
>
https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/steeds-telefoonoproepen-op-vaste-lijn-door-028007910-als-we-dan-opnemen-leggen-ze-af-41360/index1.html#post589853
Operator:
TELENET
Telefoonnummer:
056191063
mss als je toestel hebt waar je telefoonnummers kunt blokkeren het zo oplossen!
mss best de raadgeving hier eens lezen ook
>
https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/steeds-telefoonoproepen-op-vaste-lijn-door-028007910-als-we-dan-opnemen-leggen-ze-af-41360/index1.html#post589853
Zopas opnieuw opgebeld.
Nummer staat altijd 2 keer op mijn scherm.
Nummer staat altijd 2 keer op mijn scherm.
louter ter bijkomende info:
zie >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_unwanted_calls_or_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/ongewenste-oproepen-of-sms-en.html
zie >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_unwanted_calls_or_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/ongewenste-oproepen-of-sms-en.html
http://www.1207.be/dupont-pascal/stationsstraat/spiere-helkijn/west-vlaanderen/BreR0x/detail_res
Dus op basis van de witte gids toebehorende aan dhr Pascal Dupont uit Spiere-Helkijn.
Vermits het over "engelstalige windows"- oproepen gaat vermoed ik dat de betrokkene hier quasi zeker weinig of niets mee te maken heeft en dat het gewoon oproepen uit het buitenland zijn waarbij van een "foutieve artificïële CLI" gebruik gemaakt wodt om "mensen te misleiden" (en de PC over te nemen).
Eventueel klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecom voor nader ondzerzoek door Proximus en Telenet waarbij bovenstaande best moet betrokken worden (zijn nummer kan bv. "gekaapt" zijn via PABX/"voice mail"/….)
Wat u misschien in eerste instantie kunt doen is de betrokkene een tijdje aan de lijn houden in uw beste Nederlands bv.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=54899&p=780883&hilit=microsoft#p780226
of gewoon niet opnemen
of in uw beste engels vragen u terug te bellen op het nummer 0pqyzkhdu van uw politiezone en dat u ondertussen uw PC zult opstarten die in een ander gebouw staat
of ….
P.S. Eventueel betreft het oproepen van buitenlandse origine met landencode (countrycode +CC) startende met +56 (Chili)
Dus op basis van de witte gids toebehorende aan dhr Pascal Dupont uit Spiere-Helkijn.
Vermits het over "engelstalige windows"- oproepen gaat vermoed ik dat de betrokkene hier quasi zeker weinig of niets mee te maken heeft en dat het gewoon oproepen uit het buitenland zijn waarbij van een "foutieve artificïële CLI" gebruik gemaakt wodt om "mensen te misleiden" (en de PC over te nemen).
Eventueel klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecom voor nader ondzerzoek door Proximus en Telenet waarbij bovenstaande best moet betrokken worden (zijn nummer kan bv. "gekaapt" zijn via PABX/"voice mail"/….)
Wat u misschien in eerste instantie kunt doen is de betrokkene een tijdje aan de lijn houden in uw beste Nederlands bv.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=54899&p=780883&hilit=microsoft#p780226
of gewoon niet opnemen
of in uw beste engels vragen u terug te bellen op het nummer 0pqyzkhdu van uw politiezone en dat u ondertussen uw PC zult opstarten die in een ander gebouw staat
of ….
P.S. Eventueel betreft het oproepen van buitenlandse origine met landencode (countrycode +CC) startende met +56 (Chili)
die gebruiken inderdaad nep nummers, bij de ombudsdienst hebben ze voor mij in ieder geval niet veel kunnen doen, zij hadden ook contact opgenomen met Proximus enz ….
Als je googelt op deze nummers kom je altijd bij iemand terecht die zoals je zegt er niks mee te maken heeft.
Als je googelt op deze nummers kom je altijd bij iemand terecht die zoals je zegt er niks mee te maken heeft.
@Martin, volgende keer in uw beste engels vragen dat de betrokkkene contact opneemt met uw IT-manager op het nummer 02 2268888 (BIPT) vermits uzelf geen administratorrechten hebt, misschien worden ze daar dan ooit wakker … (boetes en/of intrekking licentie... let's keep dreaming…)
Waarschijnlijk komen de betrokken oproepen binnen op het Belgische net via "exotische kleine spelers met een licentie" of via BICS (Belgacom International Carrier Services) en anderen door met dergelijke buitenlandse spelers via accountmgrs met $$-tekens in hun ogen afgesloten akkoorden
Waarschijnlijk komen de betrokken oproepen binnen op het Belgische net via "exotische kleine spelers met een licentie" of via BICS (Belgacom International Carrier Services) en anderen door met dergelijke buitenlandse spelers via accountmgrs met $$-tekens in hun ogen afgesloten akkoorden
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.