Vraag

Smart WiFi wordt Public WiFi



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

80 reacties

Op al mijn smartphones werkt het op "public wifi" zowel op android als iPhone alsook met P&G en ook zonder sim, enfin op alles werkt het zoals het vroeger werkte...
Reputatie 6
Badge +2
Toch straffe gasten bij Proximus he, nu nog iemand aanwerven voor een goede communicatie!
't was vooral hun sms die mij in de war gebracht heeft en dan met die uitleg op de site omtrent P&G, zo was ik er in eerste instantie ook ingelopen, het is maar pas achteraf door alles nog eens goed door te nemen en nog eens goed na te denken dat ik er mij van bewust werd dat het eigenlijk meer over een naamsverandering ging dan wat anders, en trouwens hadden ze echt meer beperkingen willen opleggen dan konden ze dit in feite ook al beslist hebben bij smart wifi en dat kunnen ze nu nog altijd later ook nog invoeren als ze dit echt van zin zouden zijn, maar laat ons weer wat positief blijven en hopen dat ze dit niet van zin waren of zijn ☺️
Reputatie 6
Badge +2
Toch nog even afwachten wat die windows gsm met abonnement van Orange betreft : verbinden met public wifi lukt niet (kan niet verbinden) zelfs al zie ik de SSID van public wifi. Maar het signaal is wel heel zwak , het is misschien daardoor. Of vul ik niet de juiste 2 gevraagde dingen in in het windows venster : het is dacht ik xxxxxxxx@proximuswifi.be en hetzelfde wachtwoord als voor smart wifi. Zo ging dat toch in android; daar moet je wel een vijftal zaken invullen, dus is er meer kans op fouten, maar het lukt wel met hetzelfde zwak signaal. Nog wat afwachten alvorens proximus straf te vinden. Tot hiertoe 2 op 3, dat is 66%.
het is dacht ik xxxxxxxx@proximuswifi.be en hetzelfde wachtwoord als voor smart wifi


inderdaad dit klopt

Je zegt met een zwak wifi ontvangstsignaal of verstoord wifisignaal door naburige wifi signalen, kan wel problemen opleveren om in te loggen

Edit: bij mijn windows phone lukt het toch om in te loggen op Public wifi
Reputatie 7
Badge +1
Was vandaag bij Krefel in Brugge. Deze had Public-WiFi i.p.v. Samrt Wifi. Probeerde in te loggen maar kreeg geen verbinding. Heb er een Orange prepaid in zitten. Met Smart Wifi nooit geen problemen gehad. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat ik als klant van PX niet uit kan maken waar in mijn 3 Public-Wifi op mag zetten ongeacht dat er een prepaid kaart van ongeacht welke aanbieder in mijn telefoon zit. Ik betaal een bedrag aan PX en het pakket daaraan verbonden geeft recht op 3 maal deze WiFi. Met Smart nooit een probleem geweest en nu eveneens wel. Bij deze vraag ik van PX een oplossing zodat ik toch op mijn GSM met Public-Wifi verbinding kan maken. Alvast bedankt voor het snelle antwoord 😪
Antoon al geprobeerd of het lukt zonder sim?
Reputatie 7
Badge +1
Nog niet geprobeerd zonder Sim. Maar als Smart WiFi altijd gewerkt heeft dan moet PX er maar voor zorgen dat de Public WiFi ook werkt. Zal het nog eens proberen als ik ergens in de buurt kom van een Public WiFi. Met Sim en zonder Sim. Maar als dit zou werken dan moet ik elke keer de Sim uithalen vraag wel aan een van de kinderen voor telenetwififree. Die werkt wel met een Sim kaart van een andere provider.
Niet zeker dat je de sim er dan achteraf er weer moet uithalen, ik kan het niet testen want heb geen sim van bij een ander provider dan Proximus.
Zendt je bbox dan nog geen SSID= proximus public wifi uit of proximus smart wifi, dan zou je het thuis kunnen proberen?
Reputatie 7
Badge +1
Mijn bbox heb ik ooit afgezet als hotspot. Schakelde thuis als de verbinding wat zwakjes was op de hotspot. Hoe zet ik deze weer aan op hotspot 🤔
Reputatie 7
Badge +1
Heb net gekeken. Mijn bbox zend nog steeds Smart WiFi uit. Dus kan niet testen.
  1. Surf naar het configuratiemenu van uw modem Surf naar het configuratiemenu van uw modem op http://192.168.1.1 met een recente internetbrowser.
  2. Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw modem in en klik vervolgens op de knop Inloggen.
  3. Als gebruikersnaam dient u User te selecteren in het dropdownmenu Username.
  4. Als wachtwoord dient u het wachtwoord te kopiëren dat u terugvindt op het label op de achterzijde van uw modem, naast het woord User Password.


  1. Klik in het centrale gedeelte van het scherm op Mijn Modem. Klik daarna op de tab Hotspot.
  2. Klik op de knop Aan.
  3. Klik op de knop OK om de wijzigingen op te slaan.
Reputatie 7
Badge +1
Moet dit eigenlijk niet doen. Heb een iPad zonder Sim. Daar kan ik Public WiFi wel op instellen. Dus het ligt wel degelijk aan de pre-paid kaart. Vind dat PX hier een oplossing voor moet zoeken. Betalen al genoeg voor ons pack en nu pakken ze dit ook nog af terwijl wij ervoor betalen en onze modems daar zelfs voor open stellen.
Ik heb nochtans het vermoeden als je eerst kunt inloggen zonder sim op een apparaat je nadien ook met een sim van een ander operator, maar spijtig kan ik het niet testen. Trouwens ergens staat er ook aangegeven dat het met P&G ook niet mogelijk was om public wifi op dit toestel te activeren!
Reputatie 7
Badge +1
Maar een ding snap ik niet. Dit is toch afhankelijk dat de PX klanten de Hotspot van de modem aanzetten. Als men dit niet doet heeft men ook geen Public WiFi. Maar ze pakken van deze klanten wel de Public Wifi af als men een prepaid Sim heeft. Terwijl bij Smart WiFi geen probleem. Dus PX vraagt iets maar pakt gewoon alweer iets af van deze klanten.
Ik weet dat in het begin van belgacomfon het zo was dat als je op je modem fon uitzette dat je ook niet kon gebruik maken op een fon hotspot elders, maar ik denk dat dit al een ganse tijd geen rol meer speelt of je smart of public wifi uitzet op je modem, dat je elders toch nog van deze hotspots gebruik kunt maken, tenzij de proximus medewerkers mij tegenspreken!
Reputatie 7
Badge +1
Op mijn modem staat deze uit en komt niet voor bij zoeken naar WiFi. Als ik de hotspot aanzet op de modem is Smart Wifi zichtbaar op mijn GSM. Dus ik vraag me dan af hoe dit dan zit. Vanmorgen bij Krefel ook zichtbaar. Buiten Krefel niet meer. Dus ben dan benieuwd hoe PX dit doet met Public WiFi in België 🤔
Het is inderdaad ook nog maar enkele dagen geleden dat mijn modem public wifi uitstuurt (heb daar zelf niks voor gedaan) en bij de modem van mijn naaste buur, deze stuurt nog altijd smart wifi uit.
Maar als ik met mijn toestellen inlog op mijn modem (public wifi) of op deze van mijn buur (smart wifi) dan werkt het voor beiden zonder probleem.

PS: Gisteren kwam ik in een krantenwinkel en bij het binnenkomen hoorde ik dat iemand aan de kranten verkoper vragen kan ik hier op wifi en die zei ja je kunt hier op Proximus Public wifi, waarop de klant direct antwoorde oei ik ben bij Proximus klant, maar zal eens eerst moeten proberen of het lukt, want ik heb een orange simkaart in mijn smartphone, ondertussen was het aan mijn beurt en een minuut later riep hij het is gelukt aan de krantenverkoper.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Martin voor deze info. Zal mijn inlogcode nog een keer resetten en nog een keer proberen in te loggen. Zal dit eerst proberen op de Smart WiFi op mijn modem. Indien dit lukt met mijn nieuwe inlogcode probeer ik het daarna op de Public WiFi. Maar in MyProximus geeft deze aan dat de Public Wifi niet ingesteld kan worden op dit toestel. Vreemde zaak want met Smart WiFi geen probleem. Zullen zien.
Reputatie 5
Badge +3
Bestaat er nog een kaart met de wifi hotspots, die app bestaat blijkbaar niet meer waarop alle hotspots in kaart werden gebracht.

mvg
Reputatie 4
Badge +1
Beste mensen , laat je toc h niet opjagen met nonsens vanaf proximus.over SIMkaarten en apps die je moet installeren alvorens je WiFi verbinding kan werken..
Om smart/public wifi te kunnen gebruiken, MOET ER NIETS OP JE SMARTPHONE geinstalleerd staan, want uw simkaart, zij het proximus, zij het "ik weet niet wat" , heeft hier totaal geen enkel nut of reden bij, WANT JE VERBINDT DRAADLOOS , DIRECT ZONDER GELIJK WELKE PROVIDER, met een hotspot(draadloos netwerk), en met een gebruikersnaam en paswoord, welke je hebt,(omdat je een digitale TV abbo hebt en geldig is op alle hotspots(publieke netwerken) van proximus, (eens je geen klant meer bent , zal je gebruikersnaam en paswoord algauw niet meer aanvaard worden)
ZO SIMPEL IS DAT.
Dat er mij iemand bewijst, dat men via die WiFi verbinding kan zien wat voor SIM je in je smartphone of tablet hebt zitten ....KAN GEWOON NIET (tenzij je daar zelf iets voor installeert, en dat in nu precies waar Prox. op aanstuurt, en waar ze geen zaken mee hebben(welke SIMkaart je gebruikt)
voor een kaart klik hier
Reputatie 5
Badge +3
voor een kaart klik hier

Kan je die kaart zoals vroeger met een app zien op de smartphone?
Reputatie 7
Badge +1
Beste mensen , laat je toc h niet opjagen met nonsens vanaf proximus.over SIMkaarten en apps die je moet installeren alvorens je WiFi verbinding kan werken..
Om smart/public wifi te kunnen gebruiken, MOET ER NIETS OP JE SMARTPHONE geinstalleerd staan, want uw simkaart, zij het proximus, zij het "ik weet niet wat" , heeft hier totaal geen enkel nut of reden bij, WANT JE VERBINDT DRAADLOOS , DIRECT ZONDER GELIJK WELKE PROVIDER, met een hotspot(draadloos netwerk), en met een gebruikersnaam en paswoord, welke je hebt,(omdat je een digitale TV abbo hebt en geldig is op alle hotspots(publieke netwerken) van proximus, (eens je geen klant meer bent , zal je gebruikersnaam en paswoord algauw niet meer aanvaard worden)
ZO SIMPEL IS DAT.
Dat er mij iemand bewijst, dat men via die WiFi verbinding kan zien wat voor SIM je in je smartphone of tablet hebt zitten ....KAN GEWOON NIET (tenzij je daar zelf iets voor installeert, en dat in nu precies waar Prox. op aanstuurt, en waar ze geen zaken mee hebben(welke SIMkaart je gebruikt)


Hier heb je gelijk in. Heb mijn paswoord terug naar het oude gezet. Was vanavond op bezoek bij mensen die PX hebben. Deze modem stond op Public WiFi en ik kon inloggen en gebruik maken van Public WiFi. En dit met een Orange prepaid Sim.
Dus we komen altijd tot de zelfde conclusie eigenlijk is het alleen maar een naamverandering.
Opmerking; volgens mij zouden ze dit wel kunnen voor de smartphones indien ze dit echt zouden willen en je alleen toegang geven louter en alleen via bijkomende sim credentials.
Al zie ik nog niet de reden waarom ze dit zouden doen en zeker als de concurrentie het niet toepast!