Vraag

Skynet mail (Thunderbird)

  • 26 August 2019
  • 2 reacties
  • 1994 Bekeken

Enkele maanden geleden kon ik geen mail meer versturen of ontvangen via mijn @skynet.be account.
Na het wijzigen van wachtwoorden en verschillen server instellingen gewijzigd te hebben (pop server voor ontvangst) kon ik normaal mail ontvangen. Voor het verzenden moest ik eerst mijn wachtwoord invoeren. Dit vond ik vreemd maar ik kon in ieder geval mailen.

Vandaag gaf Thunderbird (mijn mail programma) opeens aan dat er een probleem was met "de certificaten van de website" wanneer ik mail wilde verzenden (instelling beveiliging: STARTTLS)
Opnieuw aan de slag gegaan met de server instellingen maar nu kan er niets verzonden worden.

Skynet instellingen zijn moeilijk (lees: niet) te vinden op de proximus site. De oude instructies die doorgegeven zijn (en waarbij het ontvangen werkt maar het verzenden niet):

Inkomende mail:
pop.skynet.be
Poort 995
SSL/TLS
Normaal wachtwoord

Uitgaande mail (SMTP server):
relay.skynet.be
Poort 587
SSL/TLS
Normaal wachtwoord

Heeft er iemand enig idee wat er fout is / waar ik de oplossing kan vinden.
Bij voorbaat dank voor uw reactie(s).

This topic has been closed for comments

2 reacties

Hoe een ander mailprogramma configureren?

Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:

  • Inkomende mailserver
  • Adres: imap.proximus.be
  • Beveiliging: SSL
  • Poort: 993
  • Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
  • Uitgaande mailserver
  • Adres: relay.proximus.be
  • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
  • Poort: 587
  • Authentificatie: Ja
Hier ook nog wat tips bij verstuur-/ontvangst-problemen
> klik hier

PS: de bbox even 5 seconden stroomloos zetten en terug laten opstarten kan ook sosl soelaas brengen bij verstuur problemen.
Reputatie 1
Check in de instelling voor de uitgaande smtp server of bij de gebruikersnaam het volledige e-mail adres is ingevuld. Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem gehad. Zonder aanwijsbare reden werkte het versturen van mails niet meer. Tussenkomst van de helpdesk was niet succesvol. Blijkbaar is er recent iets gewijzigd, want gisterenavond werkte alles nog met de gebruikersnaam zonder @skynet.be, Na toevoegen van @skynet.be werkte alles weer.